1
Vraag
2
Reageer en help mee
efok

Level 17
Expert
  • 3783Posts
  • 206Oplossingen
  • 1441Likes

Eindelijk IPv6 in Bridge modus...

Ik kon mijn ogen niet geloven.... maar ik kreeg onderstaande mail! Echt goed nieuws!!

Beste meneer, mevrouw,

Staat je modem thuis in de bridge-modus? Dan is het belangrijk dit bericht goed te lezen. We gaan namelijk IPv6 bij je activeren. Je modem in bridge-modus krijgt IPv6-ondersteuning om voorbereid te zijn op het moment dat de IPv4-adressen op zijn. Hiermee krijgt iedereen met Internet van Ziggo, los van hoe hun modem staat ingesteld, binnenkort de beschikking over IPv4 en IPv6. Je bent daarmee op de toekomst voorbereid.

IPv6 over 2 weken

Over 2 weken gaan we IPv6 voor je activeren. Zorg daarom dat je het volgende doet (pak voor de zekerheid de handleiding van je eigen router erbij):

1. Controleer in de instellingen van je router of IPv6 geactiveerd is.
Staat IPv6 uitgeschakeld? Dan gebeurt er niets, en blijft internet werken zoals je gewend bent. Wil je voorbereid zijn op de toekomst en/of heb je apparaten die alleen IPv6 ondersteunen, activeer dan IPv6.

2. Controleer de firewall-instellingen van je router.
Met een firewall voorkom je dat je apparaten rechtstreeks via het internet te benaderen zijn. Staan je firewall-instellingen niet goed? Dan kan een kwaadwillende via internet wellicht naar je IP-camera of netwerkschijf. Stel daarom ook de firewall goed in.

3. Bij sommige routers: zet Prefix Delegation aan.
Soms moet je Prefix Delegation (PD) expliciet aanzetten om IPv6-adressen in het thuisnetwerk te krijgen. Daarbij wordt mogelijk gevraagd om de waarde van de PD Size in te vullen. Die waarde is /56. Check hiervoor de handleiding van je router. Wordt er gevraagd om het type IPv6 internetconnectie? Kies dan voor automatisch of DHCPv6.

Staat IPv6 nu ingeschakeld en staan je firewall-instellingen goed? Wanneer je de aanpassingen hebt gedaan reboot je je router. IPv6 komt beschikbaar over 2 weken, wanneer we IPv6 hebben geactiveerd op je Ziggo modem. Reboot over 15 dagen ook je Ziggo modem. Daarna ben je klaar en veilig. 

Meer weten?
Het beste check je de handleiding van je router. Heb je thuis zelf niet het modem in bridge-functie gezet, deel dit bericht dan met degene die dat heeft gedaan. Die zal je vast wel weer willen helpen.

Fijne dag,

Marcel de Groot
Directeur Consumentenzaken

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3918Reacties
  • 355Oplossingen
  • 866Likes

Een vast IP adres bieden we aan bij het Zakelijk Internet Pro abonnement, dit abonnement is enkel voor ondernemers. Er is een KVK nummer nodig om zo'n abonnement af te kunnen nemen. Ondernemers zijn wettelijk verplicht binnen Nederland een registratie bij KVK te nemen. Door het KVK nummer verplicht te stellen, weten we zeker dat de klant een ondernemer is. Verder is er vanuit de reguliere consument erg weinig vraag naar een Vast IP adres en bieden we het dus in die abonnementsvormen niet aan. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 6813Reacties
  • 792Oplossingen
  • 2777Likes

Hi allen,

Allereerst een algemene oproep: Als je twijfelt aan je (coax)signaal, als er vragen worden gesteld hierover of je wilt dit graag meesturen, of als je meer vragen hebt dat niet om IPv6 in Bridge gaat, start dan je eigen topic [link]. Dit werkt niet alleen voor ons vele malen makkelijker, maar ook voor anderen en voor jezelf. Elk topic wordt altijd in behandeling genomen door een moderator, dus als het nodig is, komen we daar ook in de lucht. We gaan in dit topic alleen in op IPv6 in Bridgemode en daaraan verwante zaken.

Ik heb voor nu de geplaatste berichten laten staan en alleen een aantal afbeeldingen in spoilertags geplaatst. Over een aantal dagen zullen we de irrelevante posts hier verbergen.

1.039 Reacties 1.039
m.vd.vlist

Level 11
Expert
  • 534Posts
  • 0Oplossingen
  • 187Likes

@Mark  schreef:

Hi @m.vd.vlist, kun je het adres van jouw kennis in je profiel zetten (tussen haakjes achter je eigen adres bijvoorbeeld)? Dan kan ik een kijkje nemen bij zijn gegevens om een verklaring hiervoor te vinden.

@Mark 

Kun je er al iets over zeggen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15283Posts
  • 1223Oplossingen
  • 4909Likes

@m.vdvlist Hartelijk dank voor het aanvullen van de gegevens. Ik zag dat je kennis eerder een IPV6 LIte modemprofiel had en dit is omgezet naar IPV4  only n.a.v. telefonisch contact met de klantenservice. Kun je aangeven of op dit moment alles naar wens werkt, of loop je op dit moment nog ergens tegen aan?

Wat betreft deze vraag:
Klopt het dat Ziggo bezig is klanten in fUPC gebied terug te zetten van DS-Lite naar IPv4 only?  In voorbereiding op Dual Stack wat weer voorbereiding is voor IPv6 in bridge mode? En zo ja, hoe lang gaat het dan duren voordat mijn kennis in Amsterdam Noord weer IPv6 heeft?
De verwachting is dat in de loop van Q2 2022 klanten in fUPC gebied ook gebruik kunnen maken van IPV6 in bridged modus

m.vd.vlist

Level 11
Expert
  • 534Posts
  • 0Oplossingen
  • 187Likes

@Paul  schreef:

@m.vdvlist Hartelijk dank voor het aanvullen van de gegevens. Ik zag dat je kennis eerder een IPV6 LIte modemprofiel had en dit is omgezet naar IPV4  only n.a.v. telefonisch contact met de klantenservice. Kun je aangeven of op dit moment alles naar wens werkt, of loop je op dit moment nog ergens tegen aan?

Er is blijkbaar sprake van een misverstand of miscommunicatie. Mijn kennis is ongevraagd van DS-Lite naar IPv4 only omgezet. Hij heeft daarna contact gezocht met de KS, maar dat leidde niet tot resultaat. Hij wil graag terug naar de situatie van vóór 8 maart. Dus terug naar DS-Lite.  Zou jij dat kunnen regelen?  

P.S. Full Dual Stack mag ook natuurlijk. 🙂  Maar dat is misschien nog niet mogelijk in Amsterdam Noord.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15283Posts
  • 1223Oplossingen
  • 4909Likes

@m.vd.vlist Het is helaas niet mogelijk om het IPV4 only profiel weer terug te zetten naar IPV6 Lite. 

w.j.b

Level 13
Expert
  • 1545Posts
  • 2Oplossingen
  • 256Likes

@Paul  schreef:

@m.vd.vlistHet is helaas niet mogelijk om het IPV4 only profiel weer terug te zetten naar IPV6 Lite. 

Waarom is dat niet mogelijk?

m.vd.vlist

Level 11
Expert
  • 534Posts
  • 0Oplossingen
  • 187Likes

@Paul  schreef:

@m.vd.vlistHet is helaas niet mogelijk om het IPV4 only profiel weer terug te zetten naar IPV6 Lite. 

Ja, dat is wat de KS ook zei en daarom kom ik hier.  Dat de KS het niet kan is één ding, maar dat het helemaal niet zou kunnen is geen bevredigend antwoord. Ik kan me voorstellen dat noch Ziggo KS, noch de moderatoren alhier zitten wachten op spijtoptanten die weer terug willen, maar dat het technisch niet mogelijk zou zijn wil er bij mij niet in.  Als mijn notoir onbetrouwbare geheugen mij niet bedriegt, hebben andere klanten het wel voor elkaar gekregen om weer van IPv4 only af te komen. Daar komt bij dat mijn kennis er niet om gevraagd heeft. Hij is ongevraagd op IPv4 only gezet. En dan zou het altijd mogelijk moeten zijn dat te herstellen.

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8682Posts
  • 548Oplossingen
  • 2077Likes

Verwijderd

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5609Posts
  • 586Oplossingen
  • 2875Likes

@m.vd.vlist Ik snap dat je hierover valt. Het is inderdaad tegen de normale processen in om ervoor te zorgen dat je teruggezet wordt naar IPv6 DS Lite echter omdat dit ongevraagd is, heb ik het toch via een omweg kunnen regelen. Binnen nu en 24 uur staat het weer als vanouds. Sorry voor het ongemak! 

m.vd.vlist

Level 11
Expert
  • 534Posts
  • 0Oplossingen
  • 187Likes

@Mariska 

Mijn kennis heeft weer IPv6. Mooi geregeld, heel hartelijk bedankt!

monsieurhilbert

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Nou, de monteur is geweest. Hij heeft me een 'nieuw' AOP gegeven. Maar ik heb dezelfde problemen als daarvoor.

Ik wil gewoon graag zo'n Ubee en kijken of dat wel goed werkt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15283Posts
  • 1223Oplossingen
  • 4909Likes

@m.vd.vlist Super dat jouw kennis inmiddels weer IPV6 heeft! Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15283Posts
  • 1223Oplossingen
  • 4909Likes

@monsieurhilbert Goed dat jij dit topic gevonden hebt! Ik begrijp uit je bericht dat je graag een Ubee1318ZG modem wilt hebben. Uiteraard kan ik dat voor je regelen. Het Ubee1318ZG modem is wel een modem zonder wifi functionaliteit. Als dit verder geen probleem is regel ik een Ubee modem voor je. Is het adres waarom het gaat ook het adres wat in je Communityprofiel staat? Dan stuur ik het daar naartoe.

monsieurhilbert

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Klopt helemaal!

monsieurhilbert

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Paul

Klopt helemaal!

Modem zonder WiFi is ook geen probleem.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15283Posts
  • 1223Oplossingen
  • 4909Likes

@monsieurhilbert Top, Ik heb voor jou kosteloos een Ubee1318ZG modem geregeld ter vervanging van je huidige modem. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het Ubee modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Houd er rekening mee dat in het geautomatiseerder bericht wordt aangegeven dat er een nieuw SmartWifi modem naar je onderweg is, dit kun je negeren want je krjig een Ubee13218ZG toegestuurd. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo 

Antwoordnummer 1070
5800VB Venray

Let op: vergeet niet om het afgiftebewijs wat je ontvangt bij het terugsturen van het oude modem goed te bewaren. Tip: maak hiervan gelijk een foto met je smartphone, camera of tablet.

monsieurhilbert

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Paul  Merci, fijne dag!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15283Posts
  • 1223Oplossingen
  • 4909Likes

@monsieurhilbert Heel graag gedaan! Jij ook een fijne dag!

J. Graanstra

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@MarkUbee UBC1318ZG modem keurig ontvangen en net aangesloten. Voordat ik'm aansloot eerst de configuratie aangepast, m'n wifi-router's MAC adres in Bridge gezet, wachtwoord etc. Aangesloten op COAX kabel, enkele minuten wachten en klaar.

Na reboot was het 'normale' configuratiescherm verdwenen en gaf de status pagina aan dat het modem in Bridge-mode stond. Alles werkt. Zo te zien krijg ik ook een IPv6 adres. 🙂

monsieurhilbert

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Vandaag ontvangen, waarvoor dank. Wil je hem nog in bridgemodus zetten?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15283Posts
  • 1223Oplossingen
  • 4909Likes

@J. Graanstra Super dat het allemaal gelukt is met installeren en dat het snel gepiept was! We zijn blij dat het allemaal werkt zoals gewenst. Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic