efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Eindelijk IPv6 in Bridge modus...

Ik kon mijn ogen niet geloven.... maar ik kreeg onderstaande mail! Echt goed nieuws!!

 

Beste meneer, mevrouw,

Staat je modem thuis in de bridge-modus? Dan is het belangrijk dit bericht goed te lezen. We gaan namelijk IPv6 bij je activeren. Je modem in bridge-modus krijgt IPv6-ondersteuning om voorbereid te zijn op het moment dat de IPv4-adressen op zijn. Hiermee krijgt iedereen met Internet van Ziggo, los van hoe hun modem staat ingesteld, binnenkort de beschikking over IPv4 en IPv6. Je bent daarmee op de toekomst voorbereid.

IPv6 over 2 weken

Over 2 weken gaan we IPv6 voor je activeren. Zorg daarom dat je het volgende doet (pak voor de zekerheid de handleiding van je eigen router erbij):

1. Controleer in de instellingen van je router of IPv6 geactiveerd is.
Staat IPv6 uitgeschakeld? Dan gebeurt er niets, en blijft internet werken zoals je gewend bent. Wil je voorbereid zijn op de toekomst en/of heb je apparaten die alleen IPv6 ondersteunen, activeer dan IPv6.

2. Controleer de firewall-instellingen van je router.
Met een firewall voorkom je dat je apparaten rechtstreeks via het internet te benaderen zijn. Staan je firewall-instellingen niet goed? Dan kan een kwaadwillende via internet wellicht naar je IP-camera of netwerkschijf. Stel daarom ook de firewall goed in.

3. Bij sommige routers: zet Prefix Delegation aan.
Soms moet je Prefix Delegation (PD) expliciet aanzetten om IPv6-adressen in het thuisnetwerk te krijgen. Daarbij wordt mogelijk gevraagd om de waarde van de PD Size in te vullen. Die waarde is /56. Check hiervoor de handleiding van je router. Wordt er gevraagd om het type IPv6 internetconnectie? Kies dan voor automatisch of DHCPv6.

Staat IPv6 nu ingeschakeld en staan je firewall-instellingen goed? Wanneer je de aanpassingen hebt gedaan reboot je je router. IPv6 komt beschikbaar over 2 weken, wanneer we IPv6 hebben geactiveerd op je Ziggo modem. Reboot over 15 dagen ook je Ziggo modem. Daarna ben je klaar en veilig. 

Meer weten?
Het beste check je de handleiding van je router. Heb je thuis zelf niet het modem in bridge-functie gezet, deel dit bericht dan met degene die dat heeft gedaan. Die zal je vast wel weer willen helpen.
 

Fijne dag,

Marcel de Groot
Directeur Consumentenzaken

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Reacties
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Een vast IP adres bieden we aan bij het Zakelijk Internet Pro abonnement, dit abonnement is enkel voor ondernemers. Er is een KVK nummer nodig om zo'n abonnement af te kunnen nemen. Ondernemers zijn wettelijk verplicht binnen Nederland een registratie bij KVK te nemen. Door het KVK nummer verplicht te stellen, weten we zeker dat de klant een ondernemer is. Verder is er vanuit de reguliere consument erg weinig vraag naar een Vast IP adres en bieden we het dus in die abonnementsvormen niet aan. 
 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Allereerst een algemene oproep: Als je twijfelt aan je (coax)signaal, als er vragen worden gesteld hierover of je wilt dit graag meesturen, of als je meer vragen hebt dat niet om IPv6 in Bridge gaat, start dan je eigen topic [link]. Dit werkt niet alleen voor ons vele malen makkelijker, maar ook voor anderen en voor jezelf. Elk topic wordt altijd in behandeling genomen door een moderator, dus als het nodig is, komen we daar ook in de lucht. We gaan in dit topic alleen in op IPv6 in Bridgemode en daaraan verwante zaken.

 

Ik heb voor nu de geplaatste berichten laten staan en alleen een aantal afbeeldingen in spoilertags geplaatst. Over een aantal dagen zullen we de irrelevante posts hier verbergen.

1.081 Reacties 1.081
raavm

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska , @anoniemforum 

Ik heb de splitter verwijderd en een demper geplaatst. De waardes zijn veranderd (verbeterd?), maar de eerder beschreven problemen zijn helaas niet opgelost.

 

Waarschijnlijk zijn de (vooral game-gerelateerde) problemen toch te wijten aan de puma 6 chipset?

Lees meer

 

 

7371752C-6D42-4696-9A71-18EFECBE526B.jpeg

560985C2-CE94-4D1C-B763-C22B74A80645.jpegB841954F-2FED-4240-80D4-E8D7438DD9CF.jpeg

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@raavm 

ziet er prima uit

binnen 2 a 3 werkdagen komt een moderator langs het topic

door de feestdagen ken het iets langer dan normaal duren

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Allereerst een algemene oproep: Als je twijfelt aan je (coax)signaal, als er vragen worden gesteld hierover of je wilt dit graag meesturen, of als je meer vragen hebt dat niet om IPv6 in Bridge gaat, start dan je eigen topic [link]. Dit werkt niet alleen voor ons vele malen makkelijker, maar ook voor anderen en voor jezelf. Elk topic wordt altijd in behandeling genomen door een moderator, dus als het nodig is, komen we daar ook in de lucht. We gaan in dit topic alleen in op IPv6 in Bridgemode en daaraan verwante zaken.

 

Ik heb voor nu de geplaatste berichten laten staan en alleen een aantal afbeeldingen in spoilertags geplaatst. Over een aantal dagen zullen we de irrelevante posts hier verbergen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@raavm Jouw pakketswijziging wordt op de achtergrond nog verwerkt, inclusief de retour van je apparatuur. Zodra dat is verwerkt, kunnen we het in orde maken.

 

@PKoster @The0Doctor, Het nieuwe modem is onderweg!

RobS2

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag,

 

Ook ik heb een IPv6 brief gekregen met een Technicolor modem en stuitte na lang proberen en googelen op dit forum. Graag zou ik dit modem in willen ruilen voor een UBC1318ZG modem. Ik heb een zakelijk account.

 

 

Alvast hartelijk dank en een fijne jaarwisseling,

 

Rob. 

raavm

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex 

Ik heb ondertussen 2 verschillende retourdozen met retouretiket ontvangen om de mediabox next retour te sturen. Deze hebben echter allebei een ander referentienummer. Ik heb maar 1 doos nodig. Maakt het iets uit welk etiket ik gebruik om te verzenden?

DWG

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska & @Alex , is het mogelijk om ook mijn EVW321B te vervangen door een UBC1318 ?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@RobS2 en @DWG Voor jullie beide is het geregeld, een Ubee komt eraan 🙂 

@raavm welke retourdoos je gebruikt maakt niet uit! De Mediabox Next zelf wordt gescand in ons magazijn. Wel kun je het verzendbewijs het beste even bewaren of, als je net als ik altijd die briefjes kwijtraakt, er een foto van maken. Mocht er iets mislopen in de administratie dan kunnen we hiernaar vragen. 

(Alvast) een fijne jaarwisseling!

Marcelloh

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag,

 

Ook ik heb een IPv6 brief gekregen met een Technicolor TC7210 modem en stuitte na proberen en googelen op dit forum. Graag zou ik dit modem in willen ruilen voor een UBC1318ZG modem. 

 

Alvast hartelijk dank en een fijne jaarwisseling,

 

Marcel

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey goedemorgen @Marcelloh en welkom hier! 🙂 

Dat kan. Bij deze komt er een Ubee jouw kant op. Fijne jaarwisseling en alle geluk in 2022!

rwesterh

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi, ik heb ook een brief gehad en ik wil ook graag een Ubee 🙂 fijne jaarwisseling! (M'n vorige verzoek is dus inderdaad ondergesneeuwd :p)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@rwesterh De beste wensen voor 2022! Sorry dat we jouw bericht nu pas zien. Inmiddels zie ik dat je contact hebt gehad met een van mijn collega's van de klantenservice. Zo te zien is er een SmartWifi (Arris Connectbox v2) voor jou geregeld. Als je toch liever een Ubee1318ZG( Zonder wifi) ontvangt, dan regel ik dat natuurlijk graag voor je. 

rwesterh

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hey @Paul, heel graag, denk wel dat ik er iets blijer van wordt dan de huidige 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@rwesterh Voor jou heb ik ook een Ubee1318ZG modem aangevraagd. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen we graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray

Let op: vergeet niet het afgiftebewijs goed te bewaren. Tip: maak een foto v.h. afgiftebewijs met je smartphone. 

rwesterh

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Yaay, dank je wel!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@rwesterh Heel graag gedaan! Laat maar weten wat je bevindingen zijn met het nieuwe modem. 😉

rwesterh

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ga ik zeker doen! 

PKoster

Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

@Alex Ik heb inmiddels de gelegenheid gehad om het modem te vervangen en IPv6 in te regelen. Het was nog wat script werk om de /56 prefix-delegation naar behoren af te splitsen naar /64 vlans op mijn linux router maar IPv6 functioneert inmiddels!

 

Interessant detail is overigens dat de latency van de Ubee 1318 een tikje hoger uitvalt en meer variabel is dan de TC7210, maar dat heeft natuurlijk niets met IPv6 te maken. Wel verrassend. Ik zal het even in de gaten houden.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@PKoster 

 

kun je een eigen topic aanmaken met een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) 

 

en een printscreen van de down en upstream

 

Rvvliet78

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik lees dat de ipv6 ondersteuning alleen voor bepaalde modems is, is het mogelijk dat ik ook een Ubee UBC1318 krijg?

Uitgelicht topic