efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Eindelijk IPv6 in Bridge modus...

Ik kon mijn ogen niet geloven.... maar ik kreeg onderstaande mail! Echt goed nieuws!!

 

Beste meneer, mevrouw,

Staat je modem thuis in de bridge-modus? Dan is het belangrijk dit bericht goed te lezen. We gaan namelijk IPv6 bij je activeren. Je modem in bridge-modus krijgt IPv6-ondersteuning om voorbereid te zijn op het moment dat de IPv4-adressen op zijn. Hiermee krijgt iedereen met Internet van Ziggo, los van hoe hun modem staat ingesteld, binnenkort de beschikking over IPv4 en IPv6. Je bent daarmee op de toekomst voorbereid.

IPv6 over 2 weken

Over 2 weken gaan we IPv6 voor je activeren. Zorg daarom dat je het volgende doet (pak voor de zekerheid de handleiding van je eigen router erbij):

1. Controleer in de instellingen van je router of IPv6 geactiveerd is.
Staat IPv6 uitgeschakeld? Dan gebeurt er niets, en blijft internet werken zoals je gewend bent. Wil je voorbereid zijn op de toekomst en/of heb je apparaten die alleen IPv6 ondersteunen, activeer dan IPv6.

2. Controleer de firewall-instellingen van je router.
Met een firewall voorkom je dat je apparaten rechtstreeks via het internet te benaderen zijn. Staan je firewall-instellingen niet goed? Dan kan een kwaadwillende via internet wellicht naar je IP-camera of netwerkschijf. Stel daarom ook de firewall goed in.

3. Bij sommige routers: zet Prefix Delegation aan.
Soms moet je Prefix Delegation (PD) expliciet aanzetten om IPv6-adressen in het thuisnetwerk te krijgen. Daarbij wordt mogelijk gevraagd om de waarde van de PD Size in te vullen. Die waarde is /56. Check hiervoor de handleiding van je router. Wordt er gevraagd om het type IPv6 internetconnectie? Kies dan voor automatisch of DHCPv6.

Staat IPv6 nu ingeschakeld en staan je firewall-instellingen goed? Wanneer je de aanpassingen hebt gedaan reboot je je router. IPv6 komt beschikbaar over 2 weken, wanneer we IPv6 hebben geactiveerd op je Ziggo modem. Reboot over 15 dagen ook je Ziggo modem. Daarna ben je klaar en veilig. 

Meer weten?
Het beste check je de handleiding van je router. Heb je thuis zelf niet het modem in bridge-functie gezet, deel dit bericht dan met degene die dat heeft gedaan. Die zal je vast wel weer willen helpen.
 

Fijne dag,

Marcel de Groot
Directeur Consumentenzaken

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Reacties
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Een vast IP adres bieden we aan bij het Zakelijk Internet Pro abonnement, dit abonnement is enkel voor ondernemers. Er is een KVK nummer nodig om zo'n abonnement af te kunnen nemen. Ondernemers zijn wettelijk verplicht binnen Nederland een registratie bij KVK te nemen. Door het KVK nummer verplicht te stellen, weten we zeker dat de klant een ondernemer is. Verder is er vanuit de reguliere consument erg weinig vraag naar een Vast IP adres en bieden we het dus in die abonnementsvormen niet aan. 
 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Allereerst een algemene oproep: Als je twijfelt aan je (coax)signaal, als er vragen worden gesteld hierover of je wilt dit graag meesturen, of als je meer vragen hebt dat niet om IPv6 in Bridge gaat, start dan je eigen topic [link]. Dit werkt niet alleen voor ons vele malen makkelijker, maar ook voor anderen en voor jezelf. Elk topic wordt altijd in behandeling genomen door een moderator, dus als het nodig is, komen we daar ook in de lucht. We gaan in dit topic alleen in op IPv6 in Bridgemode en daaraan verwante zaken.

 

Ik heb voor nu de geplaatste berichten laten staan en alleen een aantal afbeeldingen in spoilertags geplaatst. Over een aantal dagen zullen we de irrelevante posts hier verbergen.

1.081 Reacties 1.081
fuzzyduck

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je BENT blij gemaakt met een dode mus.  Ziggo heeft door de inkoop van de connectbox zich natuurlijk in de vingers gesneden, maar wie mag er bloeden? Jazeker, de klant natuurlijk! Want hoog in de top moeten de jaarcijfers natuurlijk wel in de plus eindigden.

 

Ik heb dat witte gedrocht hier ook in de kast staan. Nota bene ooit zelf op marktplaats een TC7210 gevonden en laten activeren door de klantenservice. 

sebastiaanJ

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Alex , @Mariska , @Mark , @tobiastheebe 

toch een vraagje, klopt het dat mijn UBC1318 na 3 dagen nog steeds op registreren staat in het welkoms pagina? Kan ik hier wat aan doen?

 

andere forum leden deze ervaring?

Verbinding is goed verder.

Ljfsipke

Level 3
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

@fuzzyduck Ik herken je klachten. Ziggo heeft eerder een modemwissel willen doen. Toen alleen maar problemen gehad met de connectbox. Gelukkig had ik mijn TC7210 nog niet teruggestuurd. Na een telefoontje met de klantenservice was die weer geactiveerd en kon de connectbox retour. Dat modem komt er hier niet meer in.

 

Met alle respect naar providers toe, maar doordat de gebruikte modems zo goedkoop mogelijk moeten is de kwaliteit vaak echt onvoldoende. Wat dat betreft ben ik voorstander van een vrije modemkeuze. Of in ieder geval een optie om, net zoals in dit topic, bewust te kiezen voor een beter exemplaar dan de standaard.

 

In de loop van volgend jaar ga ik tijdelijk dual-WAN gebruiken om naast Ziggo een glasvezelverbinding te testen. Financieel is het een vooruitgang en ook qua snelheid is het een verbetering. Ziggo blijft, helaas, qua upload achter op wat glasvezel te bieden heeft. Daarnaast zijn er, zover ik weet, geen plannen om dat te verbeteren. Mocht dat veranderen dan test ik graag mee.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

@nicxz 

 

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

 

als die in orde is kan een moderator verder kijken wat ze voor je kunnen betekenen

 

wap65

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska @Mark Ik heb dezelfde vraag die al vaker in deze thread gesteld is: ik heb een Cisco EPC3925 in Bridge modus en kan dus geen IPv6 connectie krijgen.  Ik wil derhalve ook graag dit modem inruilen voor een Ubee UBC1318ZG. ALvast bedankt 

BriDi

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik liep bij mijn ouders ook tegen die dode mus aan: die hebben een TC7210 die ik onlangs in bridge modus heb laten zetten, ik beheer voor hun het hele netwerk met eigen apparatuur. Ik was blij dat er IPv6 zou komen want dat bood enkele voordelen. Maar helaas, de TC7210 krijgt geen IPv6 lees ik nu.

Ik zou dus eigenlijk voor mijn ouders een nieuw modem willen aanvragen zodat IPv6 met bridged modus wèl mogelijk wordt. Ik zie hier dat een Ubee UBC1318ZG daar blijkbaar goed voor is?

Als iemand van Ziggo contact kan opnemen met mij, ik heb alle relevante gegevens van mijn ouders om zo'n modemswap te kunnen regelen.

nicxz

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Tip voor anderen die een connectbox ontvangen terwijl ze een Ubee 1318 hadden verwacht / toegezegd gekregen hebben: sluit hem niet aan. Ik heb dat wel gedaan, en kan nu niet meer terug naar mijn TC7210 modem. Omdat het - begreep ik van de helpdeskmedewerker - niet mogelijk is om terug te gaan van docsis 3.1 naar 3.0. Oftewel, ik zit nu vast aan de connectbox - tenzij een medewerker op dit forum zo vriendelijk is om hem alsnog om te ruilen voor een Ubee 1318.

 

😠

fuzzyduck

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had een connectbox aangesloten en nu een TC7210, dus klinkt niet heel geloofwaardig. Misschien een nieuw helpdeskprotocol  om de 'zeikerds' te weren met een onwaar technisch verhaal?

Centauri

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, ik heb een connect box in bridge staan en daarachter een usg waarbij ik bij wan dhcpv6 en 56 heb toegevoegd maar krijg geen ipv6 toebedeeld, mis ik iets? Docsis modus is 3.0. Hardware 4.01. Software CH7456LG-NCIP-6.15.31P1-NOSH

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mooie onzin

een ziggo moderator kan gewoon het oude modem heractiveren

@nicxz 

fuzzyduck

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mark 

 

Zojuist een mail gehad dat een 'gloednieuwe' connectbox mijn kant op komt. Maar die wil ik niet en ga ik ook niet aansluiten. Ik vroeg hier niet om.

bgitmans

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Mark graag zou ik ook een vervanging van het modem willen aanvragen.

Hier ook een "oude" connectbox en deze zou ik willen vervangen door een Ubee UBC1318.

Alvast bedankt!

Centauri

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb ik een te oude connect box? Dan graag ook een Ubee UBC1318, alvast bedankt.

GuiG

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde hardware. Ik heb er een edgerouter achter hangen.

 

sebastiaanJ

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het helpt als je de voorgaande berichten ook even leest voordat je reageert zoals je reageert. Hieruit kun je opmaken dat het een default e-mail betreft en dat iedereen die een Ubee modem krijgt deze standaard mail met het woord connectbox ontvangt. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

@jeroenm1 Ik zie inderdaad dat het niet goed is gegaan, het systeem heeft de aanvraag geweigerd omdat er nog een modem je recent een Connectbox hebt ontvangen en deze nog niet is aangesloten. Is hier een reden voor en waarom zou je toch liever een Ubee ontvangen?  
 

@fuzzyduck Yes, klopt helemaal! Er is een Ubee onderweg. Zoals @sebastiaanJ aangeeft hierboven heb je een default mail ontvangen, hierdoor zie je ‘Connectbox’ in plaats van ‘Ubee’ staan.
 

@nicxz Goed dat je toch nog een bericht onder dit topic plaatst, ik ben in overleg gegaan voor je en er komt een Ubee jouw kant op.
 

@sebastiaanJ Wat vreemd, dit herken ik niet! Ik zie ook dat je modem juist is aangemeld in de administratie. Als je dit probleem blijft ervaren, open dan gerust een nieuw topic.
 

@BriDi Gegevens in je profiel, zijn deze van jouw ouders? Zo ja dan mag je achter de postcode nog de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer die bij ons bekend is delen (ter verificatie) dan maak ik of een andere moderator het voor je in orde.
 

@wap65 Een Ubee komt jouw kant op
 

@Centauri Je hebt niet een te oude Connectbox, mocht je tegen iets specifieks aanlopen dan horen we dat graag. Dat geldt uiteraard ook voor @bgitmans 

fuzzyduck

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fijn! Bedankt

jeroenm1

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@MariskaOké, ik heb inderdaad ook contact gehad met de helpdesk. Zij gaven mij aan dat het gemis van geen IPv6 ondersteuning geen geldige reden was om mijn huidige modem te vervangen. Nu kreeg ik maandag nadat jij mij een Ubee toegezegd had plots toch een Connectbox thuis, deze heb ik toen ook direct weer als retour afgegeven aan PostNL.

Ook gezien de grote hoeveelheid aan problemen met de Connectbox heb ik liever de Ubee UBC1318, zeker gezien de goede ervaring met mijn huidige Ubee die uiterst stabiel is gebleken over de jaren.

 

Graag zou ik alsnog de Ubee UBC1318 ontvangen.

 

Mvg. Jeroen

FFortissimo

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik gebruik de Asus ZenWifi en heb na activeren van IPv6 netjes een IP-gekregen.

Diverse interne apparaten hebben nu ook een IPv6-adres.

 

Ik heb in de firewall voor 1 apparaat de volgende instelling gemaakt:

Service Name : <naam>

Remote IP/CIDR : <leeg>

Local IP : het complete IPv6-adres zoals aangegeven op het apparaat

Port Range : 80 (gewoon als test)

Protocol : TCP

 

Ik heb het IPv6-adres ook een hostname gegeven in de DNS van mijn registrar en het is terug te vinden als ik naar mxtoolbox.com ga.

 

Ga ik echter vanaf een ander netwerk naar http://[IPv6] , http://[IPv6]:80 , of http://<url> dan is de machine niet te vinden.

Ga ik vanaf mijn lokale netwerk naar het IPv6 of <url> dan werkt het wel.

 

De eerste 4 secties van mijn IPv6 komen overeen met mijn publieke IPv6, dat lijkt dus gewoon goed te zijn.

Ben ik ergens een configuratie vergeten?

galenjohn

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag,


Had al in een andere sectie een bericht geplaatst maar blijkt dat ik die hier moet posten.
Ik heb een mail gekregen dat ik nu ook IPV6 ondersteuning hebt.

Echter ik krijg het niet werkend en ondertussen heb ik wat op het web gezocht maar ondanks dat ik de mail heb toegestuurd gekregen blijkt dat mijn modem, de TC7210, dat niet ondersteunt.
Waarom krijg ik dan die e-mail?
Ik moet dan blijkbaar om een vervangend modem verzoeken en zou dan graag expliciet het modem UBC1318ZG willen ontvangen. 

Met vriendelijke groet, Hans

Uitgelicht topic