efok
Expert
Expert
  • 3391Posts
  • 187Oplossingen
  • 1165Likes

Eindelijk IPv6 in Bridge modus...

Ik kon mijn ogen niet geloven.... maar ik kreeg onderstaande mail! Echt goed nieuws!!

Beste meneer, mevrouw,

Staat je modem thuis in de bridge-modus? Dan is het belangrijk dit bericht goed te lezen. We gaan namelijk IPv6 bij je activeren. Je modem in bridge-modus krijgt IPv6-ondersteuning om voorbereid te zijn op het moment dat de IPv4-adressen op zijn. Hiermee krijgt iedereen met Internet van Ziggo, los van hoe hun modem staat ingesteld, binnenkort de beschikking over IPv4 en IPv6. Je bent daarmee op de toekomst voorbereid.

IPv6 over 2 weken

Over 2 weken gaan we IPv6 voor je activeren. Zorg daarom dat je het volgende doet (pak voor de zekerheid de handleiding van je eigen router erbij):

1. Controleer in de instellingen van je router of IPv6 geactiveerd is.
Staat IPv6 uitgeschakeld? Dan gebeurt er niets, en blijft internet werken zoals je gewend bent. Wil je voorbereid zijn op de toekomst en/of heb je apparaten die alleen IPv6 ondersteunen, activeer dan IPv6.

2. Controleer de firewall-instellingen van je router.
Met een firewall voorkom je dat je apparaten rechtstreeks via het internet te benaderen zijn. Staan je firewall-instellingen niet goed? Dan kan een kwaadwillende via internet wellicht naar je IP-camera of netwerkschijf. Stel daarom ook de firewall goed in.

3. Bij sommige routers: zet Prefix Delegation aan.
Soms moet je Prefix Delegation (PD) expliciet aanzetten om IPv6-adressen in het thuisnetwerk te krijgen. Daarbij wordt mogelijk gevraagd om de waarde van de PD Size in te vullen. Die waarde is /56. Check hiervoor de handleiding van je router. Wordt er gevraagd om het type IPv6 internetconnectie? Kies dan voor automatisch of DHCPv6.

Staat IPv6 nu ingeschakeld en staan je firewall-instellingen goed? Wanneer je de aanpassingen hebt gedaan reboot je je router. IPv6 komt beschikbaar over 2 weken, wanneer we IPv6 hebben geactiveerd op je Ziggo modem. Reboot over 15 dagen ook je Ziggo modem. Daarna ben je klaar en veilig. 

Meer weten?
Het beste check je de handleiding van je router. Heb je thuis zelf niet het modem in bridge-functie gezet, deel dit bericht dan met degene die dat heeft gedaan. Die zal je vast wel weer willen helpen.

Fijne dag,

Marcel de Groot
Directeur Consumentenzaken

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 5658Reacties
  • 586Oplossingen
  • 2143Likes

Hi allen,

Allereerst een algemene oproep: Als je twijfelt aan je (coax)signaal, als er vragen worden gesteld hierover of je wilt dit graag meesturen, of als je meer vragen hebt dat niet om IPv6 in Bridge gaat, start dan je eigen topic [link]. Dit werkt niet alleen voor ons vele malen makkelijker, maar ook voor anderen en voor jezelf. Elk topic wordt altijd in behandeling genomen door een moderator, dus als het nodig is, komen we daar ook in de lucht. We gaan in dit topic alleen in op IPv6 in Bridgemode en daaraan verwante zaken.

Ik heb voor nu de geplaatste berichten laten staan en alleen een aantal afbeeldingen in spoilertags geplaatst. Over een aantal dagen zullen we de irrelevante posts hier verbergen.

894 Reacties 894
pietjepuk35

Stamgast
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier nog geen ipv6 met mijn huidige TC7210. Als het mogelijk ik zou ik deze graag omruilen voor een Ubee UBC1318ZG. Alvast dank.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4890Posts
  • 500Oplossingen
  • 1800Likes

@qqq Ik zelf weet daar zelf het fijne niet van dus ik heb dit voor je nagevraagd. Als ik het goed begrijp is je vraag of dual stack wel werkt op de Ubee als die de 'downgraded' firmware draait toch? Het antwoord daarop is ja, dat werkt. Mijn collega heeft ook een modem van een andere user opgezocht uit dat downgrade topic, die staat ook in bridge en draait netjes op full-dual stack. Wat er precies mis gaat durf ik je niet te zeggen. Je kunt het beste een eigen topic starten zodat andere users met je mee kunnen denken en je bericht hier niet wordt ondergesneeuwd

@Dr.Roelski Je kunt het allerbeste eigen topic aanmaken zodat we je daar verder kunnen helpen. Dan blijft het hier overzichtelijk en, mocht er een vervolg nodig zijn, dan kunnen we dit ook in jouw eigen topic bespreken. 

@127001 Ook jou zou ik adviseren om een eigen topic aan te maken zodat we je hiermee kunnen helpen.

@Klementino Omdat jullie nu beide een modem hebben die IPv6 in bridge mode ondersteund, is er geen reden om het modem te vervangen. Als jullie toch problemen ervaren, open dan gerust een eigen topic zodat we met jullie mee kunnen denken in de oplossing.

@Meulen92 @niels960 @Dennis075 @jeroenm1 @puma7 @kena @Ernieek @Hillman @pietjepuk35 Dat gaan we in orde maken! Er komt een Ubee jullie kant op.

@martijnp1 Helaas heb ik niets voor jou kunnen regelen omdat er geen gegevens zijn ingevuld bij je profiel, zou je dit alsnog kunnen doen en hier laten weten zodra dit is gebeurt? 

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten, is dat wel het geval dan hoor ik het graag. 

michiel571

Stamgast
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Mariska

Graag wissel ook ik mijn huidige modem (Cisco EPC3925) om voor een UBC1318ZG. Veel dank!

niels960

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Danjewel voor de snelle actie, ik heb inmiddels ook een mail dat een nieuw modem onderweg is! Ik laat het resultaat en de configuratie voor een Ubiquiti USG even weten als ik het modem binnen heb.

Hillman

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska,

Dank voor de snelle reactie. Ik heb inmiddels ook al een mail gekregen dat  de Ubee onderweg is.

Ik hoop een prettige samenwerking tussen de Ubee, mijn Fritzbox  en mijn ubiquiti accespoints.

🙂

Hillman

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska, 1 probleempje. Ik zie nu in de mail dat men een connectbox opstuurt.

Beste mevrouw, meneer van den Heuvel,

Binnen een paar dagen bezorgt PostNL uw splinternieuwe Connectbox (=modem). Benieuwd wanneer het precies komt? Met de speciale code die we in een e-mail aan u sturen, volgt u het pakket op de voet.

Is dat nog terug te draaien?

Ik hoor het graag van je.

Hillman

Klementino

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Mariska Ik had al zo'n reactie verwacht. Rare manier van werken.

Eerst kreeg ik al een e-mail met verkeerde informatie (dat mijn TC7210 bridge zou krijgen, heb de Connectbox namelijk door mijn ervaring als netwerk engineer gemeden als de pest. Zijn allerlei problemen mee, kijk alleen maar naar hoe vaak in dit topic specifiek om een Ubee wordt gevraagd). Daarna in overleg met de klantenservice akkoord gegaan met een wissel naar Ubee. Vervolgens krijg ik tot 2 maal toe niet zoals afgesproken de Ubee, maar een Connectbox opgestuurd. En nu verwacht je van mij dat ik me in allerlei bochten ga wringen.

Hoeveel moeite is het om dit verzoek in te willigen? Je doet het aan de lopende band. Als dit de manier is hoe jullie hier mee om gaan dan denk ik dat ik zowel mijn ouders als mijn eigen internet over ga zetten op glasvezel. Ik zat toch voornamelijk bij jullie vanwege de F1.

Misschien dat ik dan ook maar eens met mijn klanten moet gaan spreken. Stuk of 30 hebben ook Ziggo, maar ik kan dit natuurlijk niet adviseren als dit de werkwijze is. Laatst ook al 4 uur zitten wachten op een Zakelijk internet Pro monteur.

robinjoo19
Expert
Expert
  • 1610Posts
  • 19Oplossingen
  • 457Likes

de telefonische klantenservice heeft niet de bevoegdheid om de ubee te sturen niet zo raar dat je dan de connectbox krijgt

Klementino

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan moeten ze die belofte ook niet doen. Nu zit ik door hun met een Connectbox opgescheept. Dat kan natuurlijk gebeuren en vind ik op zich ook niet zo'n probleem. Maar dat ik nu gewoon geen oplossing geboden krijg vind ik dan weer niet netjes.

Ljfsipke

Gedreven Raadgever
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Hoi @Hillman,

Dat is eerder in dit topic aangegeven. Ook als je een Ubee krijgt opgestuurd staat er in de e-mail dat het een Connectbox wordt. Dit is niet aan te passen.

@Mariska 
Ook hier een TC7210 in bridgemodus die niet aan de IPv6 wilt. Ik zou daarom ook graag een modemwissel willen naar een Ubee modem.

Gr Ljfsipke

Ljfsipke

Gedreven Raadgever
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

- dubbelpost

robinjoo19
Expert
Expert
  • 1610Posts
  • 19Oplossingen
  • 457Likes

dan zou ik wachten op de moderators hier

CvDam

Stamgast
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska 

Graag wissel ook ik mijn huidige modem om voor een UBC1318ZG. Alvast bedankt.

Niels87

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag,

als ik het goed heb begrepen werkt mijn ubee evw321b niet icm ipv6 en bridge mode.

graag ontvang ik ook een ubee ubc1318

alvast bedankt.

Hillman

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ljfsipke 

Ok, dat wist ik niet, dan wacht ik het rustig af.

mvg Hillman

jeroenm1

Stamgast
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hi @Mariska ,

Bedankt, echter heb ik geen bevestiging email gehad. Moet ik iets geduldiger zijn of is er iets mis gegaan?

Jeroen

digibaro

Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Geen bevestigingsmail gehad, dus maar het WebCare team benaderd of de Ubee 321 het wel ondersteunde. Blijktbaar niet want mij is een ConnectBox opgestuurd. Nu lees ik daar wat wisselende verhalen over, maar is dit een goede combinatie ?

Ik kreeg 1x een valide IPv6 IP netwerk toegewezen in OPNSense maar nu krijg ik een FE80 local link. Qua configuratie lijkt het goed, dus vandaar even de twijfel.

DaanV

Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Mariska ,

Mij ben je vergeten. Het bericht was dan ook alweer van zaterdag, dus is er misschien tussendoor geglipt. Is het voor mij ook mogelijk een Ubeemodem te ontvangen? Heb nu de TC7210.Z en die staat altijd al in bridgemodus.

pietertaks

Stamgast
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska en @Mark ,

Kan een van jullie ook naar mij de ubee ubc1318 toesturen? Ik heb nu een tc7210 die in bridgemodus staat en geen ipv6 doorgeeft.

Thanks!

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7296Posts
  • 461Oplossingen
  • 1525Likes

@Klementino 

als je een eigen topic opent dan kunnen we jou verder helpen met het probleem

oplossen 

zet in het nieuw topic een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) 

en een printscreen van de down en upstream

als je mijn daar in tag dan kan ik je verder helpen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic