1
Vraag
2
Reageer en help mee
efok

Level 17
  • 3942Posts
  • 219Oplossingen
  • 1542Likes

Eindelijk IPv6 in Bridge modus...

Ik kon mijn ogen niet geloven.... maar ik kreeg onderstaande mail! Echt goed nieuws!!

Beste meneer, mevrouw,

Staat je modem thuis in de bridge-modus? Dan is het belangrijk dit bericht goed te lezen. We gaan namelijk IPv6 bij je activeren. Je modem in bridge-modus krijgt IPv6-ondersteuning om voorbereid te zijn op het moment dat de IPv4-adressen op zijn. Hiermee krijgt iedereen met Internet van Ziggo, los van hoe hun modem staat ingesteld, binnenkort de beschikking over IPv4 en IPv6. Je bent daarmee op de toekomst voorbereid.

IPv6 over 2 weken

Over 2 weken gaan we IPv6 voor je activeren. Zorg daarom dat je het volgende doet (pak voor de zekerheid de handleiding van je eigen router erbij):

1. Controleer in de instellingen van je router of IPv6 geactiveerd is.
Staat IPv6 uitgeschakeld? Dan gebeurt er niets, en blijft internet werken zoals je gewend bent. Wil je voorbereid zijn op de toekomst en/of heb je apparaten die alleen IPv6 ondersteunen, activeer dan IPv6.

2. Controleer de firewall-instellingen van je router.
Met een firewall voorkom je dat je apparaten rechtstreeks via het internet te benaderen zijn. Staan je firewall-instellingen niet goed? Dan kan een kwaadwillende via internet wellicht naar je IP-camera of netwerkschijf. Stel daarom ook de firewall goed in.

3. Bij sommige routers: zet Prefix Delegation aan.
Soms moet je Prefix Delegation (PD) expliciet aanzetten om IPv6-adressen in het thuisnetwerk te krijgen. Daarbij wordt mogelijk gevraagd om de waarde van de PD Size in te vullen. Die waarde is /56. Check hiervoor de handleiding van je router. Wordt er gevraagd om het type IPv6 internetconnectie? Kies dan voor automatisch of DHCPv6.

Staat IPv6 nu ingeschakeld en staan je firewall-instellingen goed? Wanneer je de aanpassingen hebt gedaan reboot je je router. IPv6 komt beschikbaar over 2 weken, wanneer we IPv6 hebben geactiveerd op je Ziggo modem. Reboot over 15 dagen ook je Ziggo modem. Daarna ben je klaar en veilig. 

Meer weten?
Het beste check je de handleiding van je router. Heb je thuis zelf niet het modem in bridge-functie gezet, deel dit bericht dan met degene die dat heeft gedaan. Die zal je vast wel weer willen helpen.

Fijne dag,

Marcel de Groot
Directeur Consumentenzaken

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4964Reacties
  • 463Oplossingen
  • 1520Likes

Een vast IP adres bieden we aan bij het Zakelijk Internet Pro abonnement, dit abonnement is enkel voor ondernemers. Er is een KVK nummer nodig om zo'n abonnement af te kunnen nemen. Ondernemers zijn wettelijk verplicht binnen Nederland een registratie bij KVK te nemen. Door het KVK nummer verplicht te stellen, weten we zeker dat de klant een ondernemer is. Verder is er vanuit de reguliere consument erg weinig vraag naar een Vast IP adres en bieden we het dus in die abonnementsvormen niet aan. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8458Reacties
  • 992Oplossingen
  • 3700Likes

Hi allen,

Allereerst een algemene oproep: Als je twijfelt aan je (coax)signaal, als er vragen worden gesteld hierover of je wilt dit graag meesturen, of als je meer vragen hebt dat niet om IPv6 in Bridge gaat, start dan je eigen topic [link]. Dit werkt niet alleen voor ons vele malen makkelijker, maar ook voor anderen en voor jezelf. Elk topic wordt altijd in behandeling genomen door een moderator, dus als het nodig is, komen we daar ook in de lucht. We gaan in dit topic alleen in op IPv6 in Bridgemode en daaraan verwante zaken.

Ik heb voor nu de geplaatste berichten laten staan en alleen een aantal afbeeldingen in spoilertags geplaatst. Over een aantal dagen zullen we de irrelevante posts hier verbergen.

1.049 Reacties 1.049
TheFoxman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha Cecilia,

Ik zou ook graag een Ubee UBC1318ZG ontvangen ter vervanging van mijn Ubee EVW321b (die in bridge modus staat) ivm ipv6.

Dank en groet

ovdl1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En als nabrander nog even een update m.b.t. het in gebruik nemen van de UBEE 1318ZG.

Maandag 25-7 het modem aangesloten en na een firmware update  kwam het succesvol online in bridge mode. Vervolgens op mijn router de IPv6 instelling native ingesteld en nadat die instelling door de router verwerkt was draaide IPv6 meteen als een zonnetje. Probleem opgelost.

Het nieuwe modem maakt in het connectie gegevens overzicht met de (un)corrected errors haarfijn duidelijk  dat AOP en aansluitkabels nog steeds dezelfde zijn als 10 (15 ?) jaar geleden toen er een monteur langskwam met de UBEE EVW320B , een AOP (Tras 1000/b), wat installatiekabels en een inmiddels overleden antenneversterker (vervangen door een mij door ziggo toegestuurde FRA-752N).

Mocht een meelezende moderator n.a.v. dit verhaal vinden dat er een paar technetix installatiekabels (volgens mij  rood/rood voor 2x f-connector en rood/groen voor  f-connector/IEC female) mijn kant op mogen komen (eventueel tezamen met een splitter) dan merk ik dat wel 🙂

Met vriendelijke groeten,

Onno

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5700Posts
  • 596Oplossingen
  • 3227Likes

@TheFoxman Bij deze! Er komt een Ubee jouw kant op 🙂 
@ovdl1 Goed dat je dit laat weten, ik heb ervoor gezorgd dat er een kabel EHBO pakketje jouw kant op komt.

Ik wens jullie allebei een hele fijne dag. 

maurice.daverve

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

Ik zou ook graag een Ubee UBC1318ZG ontvangen. Is het mogelijk om dat via deze weg aan te vragen?

Met vriendelijke groet,

Maurice Daverveldt

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13804Posts
  • 1162Oplossingen
  • 5999Likes

Hey Maurice. Wat is de precieze reden dat je deze wilt ontvangen?  We kunnen dit inderdaad aanvragen, maar moeten hiervoor wel een reden opgeven.  Ik zie dat je een Connectbox in gebruik hebt. Deze ondersteunt ipv6 in bridge :-). 

TheFoxman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Mariska, hij is binnen en werkt meteen perfect op ipv6, top! Willen kullie de bejaarde ubee 321 nog terug of mag die gerecycled worden? 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5700Posts
  • 596Oplossingen
  • 3227Likes

Super om te lezen @TheFoxman! 🙂 Je mag het oude beestje naar de milieustraat brengen voor zijn laatste rustplaats 😉 Geniet van je weekend!

maurice.daverve

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Lycke,

bedankt voor je snelle reactie. Ik heb vrij veel last van sporadische latency spikes en soms een compleet wegvallende verbinding. Dit is vrij storend voor ons aangezien we veel thuis werken met VPN verbindingen zoom calls.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5700Posts
  • 596Oplossingen
  • 3227Likes

Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit super irritant en storend is @maurice.daverve Om er zeker van te zijn dat dit de oplossing voor jou/jullie gaat zijn, wil ik je vragen om een eigen topic te starten en daar een aantal foto's van je AOP (eerste aansluitpunt in de woning) en de up & downstream waarden te delen. We kijken dan met je mee of het signaal er verder goed uitziet en als dit het geval is, zorgen we ervoor dat er een Ubee jouw kant op komt. 

ewout1977

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi,

Dat klinkt goed, wil ook graag een Ubee 1381 modem ontvangen.

Onze VPN werkt niet stabiel en ook gamen ondervinden we veel problemen.

We werken veel thuis en connect met VPN wat niet stabiel is en veel hinder ondervindt.

Zie de Ubee 1381 ook graag tegemoet.

thanks

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5700Posts
  • 596Oplossingen
  • 3227Likes

@ewout1977 Top dat je dit topic hebt gevonden. Ervaar je deze problemen enkel als je VPN werkt? Kun je voor de zekerheid net als maurice.daverve je up & downstreamwaarden delen? Dan kunnen we meekijken of het signaal overall er wel goed uitziet

Samplex

Level 8
  • 332Posts
  • 2Oplossingen
  • 31Likes

@MariskaDe Signaal waardes zijn goed bij Ewout1977 dat heb ik gechecked bij hem thuis. Hij heeft zijn VPN/Xbox bij mij thuis getest en precies de zelfde situatie wat ik heb gehad. Dit komt door Connectbox met PUMA chipset. De enige oplossing is de UBC1318ZG of het nieuwe Docsis modem wat nu in test fase is.

Ps, we hebben de laptop en xbox op het modem direct aangesloten om zo eigen hardware uit te sluiten.

PTKenselaar

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste,

Is er al meer bekend over de uitrol van IPv6 in de bridge-modus binnen het oude UPC gebied (regio Haarlem)?
Wij hebben een Connectbox dus die zou volgens mij gewoon met IPv6 overweeg moeten kunnen.
Groetjes!

MR_CHIP

Level 19
  • 10633Posts
  • 123Oplossingen
  • 3731Likes

@PTKenselaar ipv6 is in heel al het gebied van ziggo/upc beschikbaar mogelijk kan een moderator na kijken of je overgezet kan worden 

dan moet je wel postcode en huisnummer in je profiel zetten zo kan een moderator je gegeven erbij pakket dit doe je via de volgende link :

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

PTKenselaar

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb mijn postcode en huisnummer ingesteld! Wacht het rustig af.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7857Posts
  • 2337Oplossingen
  • 3756Likes

Hi @PTKenselaar

Ik zie dat @MR_CHIP je al heeft voorzien van informatie. Super. Je hebt momenteel een Connectbox van ons in bruikleen. Dit modem ondersteunt IPv6 in bridge. Je zou dus van deze feature gebruik moeten kunnen maken. Loop je hiermee al ergens vast, dan kun je voor het overzicht het beste een eigen topic starten. We helpen je dan met zijn allen graag met het voorzien van tips en tricks. 

@Samplex. Ik snap je denkwijze en het kan heel goed zijn dat de Ubee UBC1318ZG bij @ewout1977 ,net zoals bij jou, ook de oplossing is. Voordat we dit modem omruilen controleren we alleen graag vooraf wel het overall signaal, vandaar dat @Mariska vroeg om deze gegevens met ons te delen. Ziet dat er prima uit, dan ruilen we het modem direct om 😉

ewout1977

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hi Mariska,

Bedankt voor je reactie. zie bijgevoegd de up en downstreamwaarden.

Volgens mij zien deze er goed uit.

Verneem graag van je

Gr,

Ewout

Schermafbeelding 2022-08-08 om 18.17.43.pngSchermafbeelding 2022-08-08 om 18.17.34.pngSchermafbeelding 2022-08-08 om 18.16.59.png

ewout1977

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hi Cecillia,

Ik heb Mariska geantwoord.

Dank je wel,

Ewout

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9517Posts
  • 574Oplossingen
  • 2513Likes

de downstream en upstream is aan de hoge kant.

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5700Posts
  • 596Oplossingen
  • 3227Likes

Thanks voor de screenshots @ewout1977, anoniemforum heeft ook al met je meegekeken zo te lezen 🙂 Het zou top zijn als je de foto waar hij om vraagt ook nog kunt delen dan kan ik eventueel direct een nieuwe coax kabel en/of splitter toesturen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic