En als nabrander nog even een update m.b.t. het in gebruik nemen van de UBEE 1318ZG.
Maandag 25-7 het modem aangesloten en na een firmware update kwam het succesvol online in bridge mode. Vervolgens op mijn router de IPv6 instelling native ingesteld en nadat die instelling door de router verwerkt was draaide IPv6 meteen als een zonnetje. Probleem opgelost.
Het nieuwe modem maakt in het connectie gegevens overzicht met de (un)corrected errors haarfijn duidelijk dat AOP en aansluitkabels nog steeds dezelfde zijn als 10 (15 ?) jaar geleden toen er een monteur langskwam met de UBEE EVW320B , een AOP (Tras 1000/b), wat installatiekabels en een inmiddels overleden antenneversterker (vervangen door een mij door ziggo toegestuurde FRA-752N).
Mocht een meelezende moderator n.a.v. dit verhaal vinden dat er een paar technetix installatiekabels (volgens mij rood/rood voor 2x f-connector en rood/groen voor f-connector/IEC female) mijn kant op mogen komen (eventueel tezamen met een splitter) dan merk ik dat wel 🙂
Met vriendelijke groeten,
Onno