Hallo,
Heb een vraag en probeer het kort uit te leggen.
Ik denk dat het met de server van mijn website en ziggo server te maken heeft. Deze blokken elkaar.
We hebben een site voor onze stichting al jaren. Hij heeft iets met de fire wall gedaan en wij kunnen niet meer op onze site komen en krijgen geen mail.
Wat gek is dat wanneer we niet op Ziggo wifi zitten is dat de site en mail wel bereikbaar is. Dat geeft voor mij aan dat het tussen Ziggo en mijn website beheerder zit.
Hij is al bezig om het uit te zoeken maar ik vraag het ook even aan jullie wat dit kan zijn.
Het probleem is dus denk zijn server en die van Ziggo blokken. Wat kunnen we doen aangezien het jaren goed heeft gewerkt.
Moet hij iets van instellingen aanpassen in de firewall met codes die we niet weten zodat ze weer communiceren met elkaar.
Alvast bedankt Groetjes Robbert
Opgelost! Ga naar oplossing.
Neem contact op met je website/mail hoster, ik vermoed dat je IP van Ziggo geblokt is op die server, dat kan gebeuren als je een aantal malen een verkeerd wachtwoord invult of als er teveel verbindingen in korte tijd gemaakt worden, volgens de beveiliging van de server.
Het komt vaker voor dat juist de beheerder van de website en de email geblokt wordt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je vermelden om welke domein het gaat? Dan kan e.e.a. getest worden. Je kunt i.i.g. proberen of het probleem ook optreedt als andere DNS-servers dan die van Ziggo worden gebruikt, zoals 1.1.1.1 + 8.8.8.8.
Beste Tobias,
Bedankt voor je reactie. Heb dit doorgestuurd naar mijn website provider.
Het gaat om www.stichtingdierenvoedselbankutrecht.nl
Ik neem aan dat je hierom vraagt.
Groetjes Robbert
Ik kan de website dierenvoedselbankutrecht.nl probleemloos bereiken via mijn Ziggo-verbinding en lookups via de diverse DNS-servers van Ziggo gaan ook goed. Met de serverconfiguratie is i.i.g. niets mis.
Neem contact op met je website/mail hoster, ik vermoed dat je IP van Ziggo geblokt is op die server, dat kan gebeuren als je een aantal malen een verkeerd wachtwoord invult of als er teveel verbindingen in korte tijd gemaakt worden, volgens de beveiliging van de server.
Het komt vaker voor dat juist de beheerder van de website en de email geblokt wordt.
Hallo Bert,
Bedankt voor je reactie, heb inmiddels contact gehad met de website provider. Hij had Ziggo in de witte lijst gezet en het is nu opgelost.
Dank voor jullie hulp
Hoi Tobias,
Bedankt voor je hulp, ik kon de website ook bereiken zolang ik niet op wifi van Ziggo zat.
Maar hij heeft Ziggo op de witte lijst gezet, was blijkbaar toch geblokt en probleem is opgelost.
Bedankt voor jullie hulp
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.