Vraag
Reacties
Oplossing
Robbert71
Level 2

Eigen website/server niet benaderbaar via Ziggo verbinding

Hallo,

Heb een vraag en probeer het kort uit te leggen.
Ik denk dat het met de server van mijn website en ziggo server te maken heeft. Deze blokken elkaar.

We hebben een site voor onze stichting al jaren. Hij heeft iets met de fire wall gedaan en wij kunnen niet meer op onze site komen en krijgen geen mail.

Wat gek is dat wanneer we niet op Ziggo wifi zitten is dat de site en mail wel bereikbaar is. Dat geeft voor mij aan dat het tussen Ziggo en mijn website beheerder zit.
Hij is al bezig om het uit te zoeken maar ik vraag het ook even aan jullie wat dit kan zijn. 

 

Het probleem is dus denk zijn server en die van Ziggo blokken. Wat kunnen we doen aangezien het jaren goed heeft gewerkt.

 

Moet hij iets van instellingen aanpassen in de firewall met codes die we niet weten zodat ze weer communiceren met elkaar.

Alvast bedankt Groetjes Robbert

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21

Neem contact op met je website/mail hoster, ik vermoed dat je IP van Ziggo geblokt is op die server, dat kan gebeuren als je een aantal malen een verkeerd wachtwoord invult of als er teveel verbindingen in korte tijd gemaakt worden, volgens de beveiliging van de server.

Het komt vaker voor dat juist de beheerder van de website en de email geblokt wordt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe
Level 20

Kun je vermelden om welke domein het gaat? Dan kan e.e.a. getest worden. Je kunt i.i.g. proberen of het probleem ook optreedt als andere DNS-servers dan die van Ziggo worden gebruikt, zoals 1.1.1.1 + 8.8.8.8.

0 Kudos
Robbert71
Level 2
Topicstarter

Beste Tobias,

 

Bedankt voor je reactie. Heb dit doorgestuurd naar mijn website provider.

 

Het gaat om www.stichtingdierenvoedselbankutrecht.nl

 

Ik neem aan dat je hierom vraagt.

 

Groetjes Robbert

0 Kudos
Robbert71
Level 2
Topicstarter
tobiastheebe
Level 20

Ik kan de website dierenvoedselbankutrecht.nl probleemloos bereiken via mijn Ziggo-verbinding en lookups via de diverse DNS-servers van Ziggo gaan ook goed. Met de serverconfiguratie is i.i.g. niets mis.

0 Kudos
Bert
Level 21

Neem contact op met je website/mail hoster, ik vermoed dat je IP van Ziggo geblokt is op die server, dat kan gebeuren als je een aantal malen een verkeerd wachtwoord invult of als er teveel verbindingen in korte tijd gemaakt worden, volgens de beveiliging van de server.

Het komt vaker voor dat juist de beheerder van de website en de email geblokt wordt.

Robbert71
Level 2
Topicstarter

Hallo Bert,

 

Bedankt voor je reactie, heb inmiddels contact gehad met de website provider. Hij had Ziggo in de witte lijst gezet en het is nu opgelost.

 

Dank voor jullie hulp

Robbert71
Level 2
Topicstarter

Hoi Tobias,

 

Bedankt voor je hulp, ik kon de website ook bereiken zolang ik niet op wifi van Ziggo zat.

 

Maar hij heeft Ziggo op de witte lijst gezet, was blijkbaar toch geblokt en probleem is opgelost.

 

Bedankt voor jullie hulp