Een website waar ik veel op inlog omdat ik beheerder ben is/ lijkt door de router van Ziggo geblokkeerd te zijn. De modem/ router (de nieuwste) is al gerest, maar dat werkt allemaal niet. Op 5G en op andere wifi kan ik de login en de website gewoon benaderen. Wat moet er gebeuren om de website weer te kunnen benaderen? De helpdesk heeft me helaas niet kunnen helpen..
Opgelost! Ga naar oplossing.
Na contact via PB geconstateerd dat de webserver i.i.g. via IPv4 onbereikbaar is op ICMP. DNS loopt via VPN naar server van werkgever, maar geeft wel de juiste IP-adressen terug voor de domeinnaam. IPv6 uitschakelen op de netwerkadapter van de PC lost het probleem niet op. Vermoedelijk zijn dus zowel de IPv6-prefix als het IPv4-adres geblokkeerd, ook omdat de site op andere apparaten binnen het netwerk ook onbereikbaar is. Contact opnemen met de hostingprovider is de volgende stap.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waarschijnlijk is jouw IP-adres van Ziggo op een blacklist van de hostingprovider terechtgekomen, heb je al met hen contact opgenomen?
Modemrouters van Ziggo kunnen overigens geen sites blokkeren op domeinniveau, alleen op IP-niveau en wanneer je dit zelf zo instelt.
Als dat zo zou zijn dan kan ik toch nergens op de website of op de login? Ik beheer de site met anderen en mijn IP staat niet in de geblokkeerde lijst
Als je met Wi-Fi op een andere locatie of 4G/5G verbindt, dan ga je met een ander IP-adres het internet op, tenzij je van VPN gebruik maakt. Hostingproviders geven vaker aan dat een IP-adres niet op de/een blacklist staat terwijl dit later wel het geval blijkt te zijn.
Kun je aangeven om welke site het gaat, eventueel via een privébericht?
Bij mijn oude modem had ik het probleem ook. Ik kreeg een nieuwe en toen werkte het wel weer voor een paar weken. Nu is het weer hetzelfde probleem. Zojuist nagevraagd bij andere beheerder en er is niets na die tijd op de blokkade gezet ..
Dit lijkt te bevestigen dat de oorzaak bij een blacklist op het gebruikte IP-adres ligt. Na de modem swap ben je ook een ander IP-adres gaan gebruiken. Het kan een automatische/dynamische blacklist als Fail2Ban o.i.d. zijn.
Je bedoelt dat Ziggo dit op een (dynamische) blacklist zet, vanwege het vaak inloggen of bezoeken? En hoe kom ik daar dan van af? 😥
Ziggo blokkeert sites alleen bij hoge uitzondering en dan direct voor alle klanten, bijvoorbeeld na een rechterlijk bevel. Je moet in dit geval echt bij de hostingprovider zijn. Ik kan wel even meekijken als je aangeeft om welk(e) site/domein het gaat, eventueel via een privébericht.
Wat @tobiastheebe al zegt het probleem ligt niet bij ziggo.
Dit probleem is hier op het forum al meer gemeld.
Altijd is het een blokkade van de hosting partij. Zelfs nadat hoster aangeeft niet te blokkeren bleken ze na verder contact toch te doen.
Dank voor het toesturen van de domeinnaam. De site is vanaf mijn Ziggo-verbinding via zowel IPv4 als IPv6 probleemloos bereikbaar.
Ook dank voor de nieuwe via PB toegestuurde informatie. Gezien je zowel IPv6 als IPv4 ter beschikking hebt, probeer je de site naar alle waarschijnlijkheid via IPv6 te bereiken. Gezien dit ook op andere apparaten binnen het netwerk niet lukt, impliceert dat jouw IPv6 prefix (geanonimiseerd 2001:1c03:1234:5200::/56 of /64) is geblokkeerd bij de hosting. Je kunt nog even testen met IPv6 (tijdelijk!) uitgeschakeld op de netwerkadapter van jouw PC, hiervoor kun je deze instructies gebruiken.
Dit uitgevoerd op laptop, maar zonder resultaat 😞
Als het goed is toont whatismyipaddress.com nu geen IPv6-adres meer, klopt dat? Vermoedelijk is ook jouw IPv4-adres geblokkeerd. Je mag IPv6 weer inschakelen.
Ik heb je voor de zekerheid via PB nog een paar commando's toegestuurd om in de Opdrachtprompt uit te voeren, kun je daarvan (ook via PB) het resultaat terugsturen?
Is website wel benaderbaar en is enkel het aanmelden een probleem? Of wordt gehele website niet getoond/ geblokkeerd?
Bij Jeroen.smits geeft de site in de browser een timeout terug en is dus niet bereikbaar.
Na contact via PB geconstateerd dat de webserver i.i.g. via IPv4 onbereikbaar is op ICMP. DNS loopt via VPN naar server van werkgever, maar geeft wel de juiste IP-adressen terug voor de domeinnaam. IPv6 uitschakelen op de netwerkadapter van de PC lost het probleem niet op. Vermoedelijk zijn dus zowel de IPv6-prefix als het IPv4-adres geblokkeerd, ook omdat de site op andere apparaten binnen het netwerk ook onbereikbaar is. Contact opnemen met de hostingprovider is de volgende stap.
Bij het navragen bleek de website toch op een blacklist te staan bij de hosting. Dit was niet te zien in de beheerpagina en de reden voor de blokkade is onduidelijk. Is nu opgelost. Dank iedereen voor het meedenken!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.