Hoi, afgelopen weekend gewerkt aan mijn eigen, nieuwe wordpress-website. Super leuk om te doen, maar helaas kon ik zonder duidelijke reden op een gegeven moment het admin-account niet meer benaderen en leek de hele site niet benaderbaar.
Via 4G (hotspot voor de pc en direct via telefoon) werkt wel gewoon, maar via de ziggo router krijg ik time-out meldingen (zowel bedraad als via wifi). Ook als ik de firewall tijdelijk uitzet. Verder heb ik nooit iets gewijzigd in de router (behalve SSID en wifi-kanalen).
Via https://downforeveryoneorjustme.com/ blijkt de site gewoon up. Ook de Ziggo helpdesk kan mijn site benaderen.
Een tracert naar mijn website (www.burobazz.nl, 185.107.113.152) geeft ook alleen maar time-outs (zie bijlage).
Ik heb de hostingpartij (hostnet) gevraagd, bij hun zit er geen blokkade op mijn ip-adres: alles is up-and-running.
Wie heeft er een suggestie om dit op te lossen? Bij voorbaat dank,
Jurriaan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi, ik heb sinds vanmorgen hetzelfde probleem: wel te benaderen met 4G, niet via ziggo. Ik gebruik geen Wordpress, daar ligt het niet aan. Mijn IP adres was banned bij de alle twee domeinen die ik gebruik, hostnet kan dat weer verwijderen en dan kun je er gewoon weer bij.
Nee, hostnet is er nog mee bezig. Inmiddels ook time out op m’n mails bij hostnet en een ip blokkade, dus het probleem wordt eerder groter dan kleiner…
draait jouw site ook bij hostnet? Als ja, graag ticket maken bij ze: wellicht helpt dat qua urgentie...
Bij mij is het gelukkig opgelost, moest uitgaan IP adres doorgeven en binnen 20 minuten werkte het weer. Succes trouwens aan jouw kant.
Fijn dat de oorzaak van de bereikbaarheidsproblemen bekend is. Wel vreemd dat dit zoveel problemen veroorzaakt. Hopelijk komt Hostnet snel met de oplossing.
Goedemorgen @JCal,
We zijn inmiddels weer enkele dagen verder en ik ben benieuwd of er al meer duidelijk is? Of wellicht het probleem al is gevonden en is verholpen?
Gianna Ziggo wrote:Goedemorgen @JCal,
We zijn inmiddels weer enkele dagen verder en ik ben benieuwd of er al meer duidelijk is? Of wellicht het probleem al is gevonden en is verholpen?
Hi Gianna, het probleem lijkt verholpen...maar ik heb nog niet gehoord wat er door Hostnet is gedaan. Zodra ik dat weet post ik het hier.
Update - Er bleek een probleem te zijn ontstaan (broken pipe) tijdens het werken in Wordpress. Dat leidde tot een gebruikersblokkade, aldus hostnet.
Opgelost middels een patch, hopelijk is het echt klaar!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.