1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
JCal

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Eigen website niet te benaderen via ziggo router (wel via 4G)

Hoi, afgelopen weekend gewerkt aan mijn eigen, nieuwe wordpress-website. Super leuk om te doen, maar helaas kon ik zonder duidelijke reden op een gegeven moment het admin-account niet meer benaderen en leek de hele site niet benaderbaar.

Via 4G (hotspot voor de pc en direct via telefoon) werkt wel gewoon, maar via de ziggo router krijg ik time-out meldingen (zowel bedraad als via wifi). Ook als ik de firewall tijdelijk uitzet. Verder heb ik nooit iets gewijzigd in de router (behalve SSID en wifi-kanalen).

Via https://downforeveryoneorjustme.com/ blijkt de site gewoon up. Ook de Ziggo helpdesk kan mijn site benaderen.

Een tracert naar mijn website (www.burobazz.nl, 185.107.113.152) geeft ook alleen maar time-outs (zie bijlage).

Ik heb de hostingpartij (hostnet) gevraagd, bij hun zit er geen blokkade op mijn ip-adres: alles is up-and-running.

Wie heeft er een suggestie om dit op te lossen? Bij voorbaat dank,

Jurriaan

26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
andrevdbosch

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, ik heb sinds vanmorgen hetzelfde probleem: wel te benaderen met 4G, niet via ziggo. Ik gebruik geen Wordpress, daar ligt het niet aan. Mijn IP adres was banned bij de alle twee domeinen die ik gebruik, hostnet kan dat weer verwijderen en dan kun je er gewoon weer bij.

JCal
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee, hostnet is er nog mee bezig. Inmiddels ook time out op m’n mails bij hostnet en een ip blokkade, dus het probleem wordt eerder groter dan kleiner…

draait jouw site ook bij hostnet? Als ja, graag ticket maken bij ze: wellicht helpt dat qua urgentie...

andrevdbosch

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij is het gelukkig opgelost, moest uitgaan IP adres doorgeven en binnen 20 minuten werkte het weer. Succes trouwens aan jouw kant.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34846Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Fijn dat de oorzaak van de bereikbaarheidsproblemen bekend is. Wel vreemd dat dit zoveel problemen veroorzaakt. Hopelijk komt Hostnet snel met de oplossing.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2554Posts
  • 180Oplossingen
  • 350Likes

Goedemorgen @JCal

We zijn inmiddels weer enkele dagen verder en ik ben benieuwd of er al meer duidelijk is? Of wellicht het probleem al is gevonden en is verholpen? 

JCal
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Gianna Ziggo wrote:

Goedemorgen @JCal

We zijn inmiddels weer enkele dagen verder en ik ben benieuwd of er al meer duidelijk is? Of wellicht het probleem al is gevonden en is verholpen? 

Hi Gianna, het probleem lijkt verholpen...maar ik heb nog niet gehoord wat er door Hostnet is gedaan. Zodra ik dat weet post ik het hier.

JCal
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Update - Er bleek een probleem te zijn ontstaan (broken pipe) tijdens het werken in Wordpress. Dat leidde tot een gebruikersblokkade, aldus hostnet.

Opgelost middels een patch, hopelijk is het echt klaar!