Hoi, afgelopen weekend gewerkt aan mijn eigen, nieuwe wordpress-website. Super leuk om te doen, maar helaas kon ik zonder duidelijke reden op een gegeven moment het admin-account niet meer benaderen en leek de hele site niet benaderbaar.
Via 4G (hotspot voor de pc en direct via telefoon) werkt wel gewoon, maar via de ziggo router krijg ik time-out meldingen (zowel bedraad als via wifi). Ook als ik de firewall tijdelijk uitzet. Verder heb ik nooit iets gewijzigd in de router (behalve SSID en wifi-kanalen).
Via https://downforeveryoneorjustme.com/ blijkt de site gewoon up. Ook de Ziggo helpdesk kan mijn site benaderen.
Een tracert naar mijn website (www.burobazz.nl, 185.107.113.152) geeft ook alleen maar time-outs (zie bijlage).
Ik heb de hostingpartij (hostnet) gevraagd, bij hun zit er geen blokkade op mijn ip-adres: alles is up-and-running.
Wie heeft er een suggestie om dit op te lossen? Bij voorbaat dank,
Jurriaan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Update - Er bleek een probleem te zijn ontstaan (broken pipe) tijdens het werken in Wordpress. Dat leidde tot een gebruikersblokkade, aldus hostnet.
Opgelost middels een patch, hopelijk is het echt klaar!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zojuist even getest via mijn Ziggo-verbinding.
De server geeft timeouts bij ping en tracert omdat incoming ICMP wordt geblokkeerd in een firewall op de server zelf (iptables) of ergens bij Hostnet.
De site is wel bereikbaar via HTTP. Ik kan ook bij wp-admin komen.
Dank voor jouw hulp Tobias. In m’n eigen firewall staan alle services voor icmp/ping op toegestaan (inkomend/uitgaand), ik ga hostnet nogmaals benaderen.
Gaf ping en tracert bij jou time out?
Zowel ping als traceroute maakt gebruik van ICMP dus beide geven timeouts. Ik heb het ook nog even getest vanaf een virtuele server op een XS4ALL-verbinding. Ook daarop timeouts.
Het lijkt veroorzaakt te worden door een firewall binnen de Hostnet-infra, aangezien de timeouts al optreden vlak na AMS-IX.
Zonder http gebeurt er niks, zelfs Google kent deze pagina nog niet.
Met http via een tablet en internet via ziggo krijg ik een afbeelding van een hete lucht ballon en under constructie.
Hoi RoWi, dank. Site is idd nog onder constructie. Ik denk dat Google hem gaat vinden zodra ik de hete ballon weghaal 🙂
Hier krijg ik met http een time-out. Dus of het nu bij host er of Ziggo ligt ben ik nog niet uit helaas...
JCal wrote:Hoi RoWi, dank. Site is idd nog onder constructie. Ik denk dat Google hem gaat vinden zodra ik de hete ballon weghaal 🙂
Goede plugin voor SEO is Yoast, maar misschien wist je dat al.
Hier krijg ik met http een time-out. Dus of het nu bij host er of Ziggo ligt ben ik nog niet uit helaas…
Wat geeft nslookup www.burobazz.nl
terug bij jou?
Het ligt waarschijnlijk aan het feit dat het domein geen AAAA-record heeft (t.b.v. IPv6). De site kan dan moeilijk bereikbaar zijn als je zelf wel een internetverbinding met IPv6 hebt.
Zelf heb ik alleen IPv4 wegens modem in bridge mode en kan ik de site probleemloos bereiken.
Ik denk dat je gewoon een blokkade bij de hoster te pakken hebt (blacklist), ik zou daar even navragen of je IP op een blacklist staat.
Hostnet is aan het onderzoeken. Als er tussentijds andere suggesties zijn hoor ik het graag, als ik de oplossing krijg deel ik het!
Hoi efok, dacht ik eerst ook maar zowel bij ziggo als bij hostnet is er geen blacklist-blokkade.
@JCal en je hebt ook geen security plug-in binnen je WordPress die dat zou kunnen doen? bv ithemes security werkt ook met ip blokkades. Dan kun je de blokkade zelf opheffen via 4G.
@efok ik ben teruggegaan naar de standaard template (twenty nineteen), daarmee lukte het ook niet via de router. Maar ik zal alle stappen nogmaals doorlopen… dank voor alle suggesties iig!
Goedemorgen @JCal, allereerst nog welkom op de Community!
Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Ik zie dat er al lekker meegedacht wordt, maar dat het probleem nog niet is verholpen. Hoe staat het er momenteel voor?
Gianna Ziggo wrote:Goedemorgen @JCal, allereerst nog welkom op de Community!
Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Ik zie dat er al lekker meegedacht wordt, maar dat het probleem nog niet is verholpen. Hoe staat het er momenteel voor?
Hi Gianna, dank voor jouw bericht. Helaas is het nog niet opgelost… bij hostnet wordt ook gekeken, ze denken dat er vandaag meer duidelijkheid komt.
Maar het is nog steeds zo dat ik via de ziggo router niet op m’n site kom en zodra ik het via 4g probeer direct wel… als jij nog een idee kunt opereren hoor ik het graag!!!
Ik denk nog steeds dat het met IPv4/IPv6 te maken heeft.
Voor optimale bereikbaarheid van de site moet er ook een AAAA-record worden aangemaakt voor het domein.
tobiastheebe wrote:Ik denk nog steeds dat het met IPv4/IPv6 te maken heeft.
Voor optimale bereikbaarheid van de site moet er ook een AAAA-record worden aangemaakt voor het domein.
Dat lijkt me niet. Waar geen IPv6 is, wordt het ook niet gebruikt. Legio sites draaien nog op IPv4 only. Het zou niet best zijn als dat overal problemen gaf.
In de praktijk heb ik wel degelijk problemen gezien hiermee, meer specifiek bij een verschil tussen de server- en DNS-configuratie, waarbij de site wel luistert op zowel IPv4 als IPv6 maar een AAAA-record ontbreekt of onjuist/nog niet gepropageerd is.
Het kan geen kwaad om het domein alvast toekomstbestendig te maken en tegelijkertijd te testen of dit het bereikbaarheidsprobleem oplost.
Klopt verder natuurlijk helemaal wat je zegt. Ook mijn eigen site draait alleen op IPv4 omdat deze op mijn thuisserver staat en ik geen IPv6 heb. Die site is prima bereikbaar op een Full-DS IPv6-verbinding, maar ik heb mijn server dan ook zo ingesteld dat deze alleen op IPv4 luistert en heb ook geen AAAA-record in de DNS van mijn domein.
Update. Gisterenavond constateerde hostnet toch een blokkade op m’n ip adres. Ik kwam daarachter omdat mailen ook opeens time outs gaf, dat was te toevallig…
daarna gaan werken aan de site via iPad en 4g. Na 15 minuten ontstonden ook daar problemen, m’n vraag verschuift dus: waarom genereert Wordpress zoveel traffic dat het lijkt op een spam bot? Straks weer contact zoeken met hostnet. Wordt vervolgd!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.