1
Vraag
2
Reageer en help mee
dannygoossens32

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eigen router met vpn beveiliging kopen

Goede avond ik heb een vraagje ik zit namelijk al een tijdje te twijfelen of ik een eigen modem zal kopen met vpn beveiliging of een eigen vpn router waar ik dan cyberghost vpn beveiliging erop kan installeren en dan via Internet kabel aan de modem van Ziggo kan aansluiten met een internet kabel ik zou graag advies willen krijgen wat ik het beste kan doen 

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Natuurlijk kan dat, zet het ziggo modem in bridge en aansluiten.

 

Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

 

 

 

Een versleutelde VPN-tunnel geeft enige veiligheidsvoordelen, maar het beschermt je niet tegen de meeste internetgevaren. Ook al claimen sommige VPN-diensten anders, soms zelfs tegen het misleidende aan. Met VPN ben je nog altijd kwetsbaar voor malware, fraude en de meeste hackpogingen.

 

Vpn beveiliging is maar heel beperkt en wordt zwaar overdreven door allerlei reclame.

 

https://www.google.nl/search?cs=0&q=Waarom+VPN+onzin+is

Een versleutelde VPN-tunnel geeft enige veiligheidsvoordelen, maar het beschermt je niet tegen de meeste internetgevaren. Ook al claimen sommige VPN-diensten anders, soms zelfs tegen het misleidende aan. Met VPN ben je nog altijd kwetsbaar voor malware, fraude en de meeste hackpogingen.

 

 

 

Ook kun je problemen verwachten met allerlei streaming diensten, oa. ziggo go.

 

De next en mini next zullen er ook mee stoppen.

 

En weet je zeker dat je vpn (CyberGhost) beter met je persoonlijke gegevens omgaat dan Ziggo?

Ziggo moet zich houden aan Nederlandse regelgeving, die is vaak veel strenger dan die in het buitenland.

 

Tevens vertraagt een vpn altijd, soms meer soms minder.

bd69

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Volgens mij is CyberGhost een betaalde VPN service, oftewel je maakt gebruik van hun VPN servers. Hier hoef je zelf geen speciale routers of andere hardware voor te hebben.

Als je zelf wel echt je eigen VPN server wilt hosten, dan zou ik eerder iets als OpenVPN gebruiken. Dit is in tegenstelling tot CyberGhost open source en gratis.

Het voordeel van je eigen VPN server draaien is dat je je data niet uit handen geeft aan CyberGhost of een andere commerciële VPN host en blind er op vertrouwt dat ze hier goed mee om gaan. Een VPN server hoef je niet per se op een dure router te draaien maar kan ook op een oude laptop of bijvoorbeeld een RaspberryPi.

Maar er zitten natuurlijk ook nadelen aan: als je je VPN server op hetzelfde netwerk draait als je thuisnetwerk, wordt alle data wel versleutelt, maar Ziggo ziet nog steeds gewoon welke sites je bezoekt, alleen niet welke data je er naartoe stuurt/van ontvangt. Een oplossing hiervoor (als je een beetje technisch ben) is dat je een goedkope VPS aanschaft (een virtual private server) en daarop OpenVPN draait. Zo ziet je ISP alleen maar dat je versleutelde data naar die server stuurt, en waar het daarna naartoe gaat weet weer alleen de VPS eigenaar 😛

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

De Fritz!box 6690 kabel router heeft een ingebouwde Wireguard VPN voor IPv4 en IPv6. Andere Fritz!box routers met Fritz!os 7.50 hebben dat ook, bijvoorbeeld de 4060. Die haalt met Wireguard 1 Gb/s.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als je continue met een VPN client op een router via een VPN provider het internet op gaat, kan je problemen krijgen met de Next en/of ZiggoGOTV. Die zullen dan niet meer direct via een Ziggo IP adres aangesloten zijn op het internet en op “zwart” gaan. Op die manier kan het wat onhandig zijn om een VPN client te configureren op een router.

 

De router als VPN server kan handig zijn als je gebruik maakt van openbare/gast wifi internet aansluitingen. Je maakt dan een veilige verbinding naar thuis en gaat daar dan het internet op.

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Karel. 

 Je kunt bij de Fritz!box blijkbaar kiezen welke apparaten via de VPN moeten lopen, dus je kunt de PC wel via de VPN laten gaan maar de Next niet.

dannygoossens32
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook voor express vpn gekeken maar daar moet ik een modem kopen dat mij 300 euro gaat kosten waarbij de express vpn voor my word geïnstalleerd dat vind ik wel duur dus ik zoek naar een redelijk goedkopere oplossing want ik gebruik de vpn namelijk zodat ik lekker zonder DDOS aanvallen en dat ik gehackt wordt tijdens het spelen op mij ps5 is er verder nog een oplossing waar ik iets mee kan 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

voor online gamen zou ik een vpn afraden wegens hogere latency,

in geval van ddos of gehackt worden kun je beter aangifte doen

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@caesar  schreef:

@Karel. 

 Je kunt bij de Fritz!box blijkbaar kiezen welke apparaten via de VPN moeten lopen, dus je kunt de PC wel via de VPN laten gaan maar de Next niet.


Heb het gevonden, handig, staat wat diep in de configuratie “verstopt”. Heb er zelf (nog) geen behoefte aan om een VPN naar buiten op te zetten. Naar binnen gebruik ik Wireguard VPN server werkt goed.

bd69

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry, ik ben geen expert op dit gebied, maar als je een VPN op je 300eu kostende eigen modem draait,dan heb je toch nog gewoon je eigen IP adres naar buiten toe en geen enkele vorm van DDOS bescherming?

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

@dannygoossens32  zet op je computer een expressvpn client is veel goedkoper.

https://www.expressvpn.com/nl

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic