1
Vraag
2
Reageer en help mee
Marco_W

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Eigen router gebruiken achter Connectbox; hoe?

Goedemorgen,

Als kersverse Ziggo-klant heb ik een vraag. Ik ben een relatieve leek als het gaat om installatie van routers en dergelijke, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Ik heb een jaartje geleden een nieuwe router gekocht: de TP-Link Archer C3200. Bevalt me prima, sterk en stabiel wifi-signaal door het hele huis. Nu ben ik overgestapt naar Ziggo en heb ik dus de Connectbox gekregen.

Volgens mij is het mogelijk de wifi-functionaliteit van de Connectbox uit te zetten en mijn TP-link router erachter te hangen, zodat ik diens wifi kan blijven gebruiken. De wifi hotspots van de connectbox hoef ik niet te houden.

Mijn vragen zijn:
1) Klopt het dat dat kan?
2) hoe doe ik dat dan concreet?
3) en zijn er zaken (bijvoorbeeld qua beveiliging oid) waar ik op moet letten?

Ik heb geen andere apparatuur (NAS, camera's oid) eraan hangen. Ik heb diverse topics doorgelezen, maar daar worden zoveel termen gebruikt die mij niets zeggen dat ik daar ook al snel de weg kwijt raak ;(

Alvast bedankt!

Groet, Marco
21 Reacties 21
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Door de ConnectBox in "bridge" mode te (laten) zetten. Afhankelijk van je regio kun je dit zelf in de web-interface van de ConnectBox.
Vervolgens verbind je de ConnectBox met de WAN poort van je Archer C3200. De Archer C3200 werkt dan echt als de router, de ConnectBox is dan min of meer alleen kabelmodem.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Als je verder geen reden hebt om het modem van Ziggo in bridge te zetten, zou ik de Archer instellen als Access-point. Je zet op het modem van Ziggo de wifi inderdaad uit en deze stel je in op je AP. Laat de AP gewoon een IP-adress verkrijgen van de Ziggo-router en zorg dat DHCP op de AP uit staat. Aansluiten op een LAN-poort en gaan met die banaan.