Beste allemaal, bij deze een vraag.
Ik ben van plan om een eigen router aan te schaffen om alles uit het giga abonnement te halen wat snelheid betreft.
De ziggo apparatuur werkt vaak onder de maat.
Nu ben ik van plan om de Asus ROG Rapture GT-AX11000 te kopen.
Mijn vraag is dan ook of iemand hier ervaring mee heeft of het een goede router is.
Bedankt alvast,
Markus.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Prima idee om uw eigen keuzes te maken. Maar als uw Ziggo-apparaat onder de maat werkt en de betaalde snelheid vaak niet gehaald wordt, dan zou het ook kunnen zijn dat de verbinding tussen het modem en het AOP aan verbetering toe is. Als dat het geval is dan zal eigen apparatuur ook onder de maat werken.
Misschien is het daarom een idee eerst eens een foto te plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto.
Beste, sorry voor de late reactie.
Ik denk dat het dik in orde is maar hier even een paar foto’s van het geheel.
Hoor het graag van je.
Groet, Markus.
Hallo,
Ik zie een GiGa box die via de coax versterker is aangesloten. Was dat misschien een tijd terug nog wel de standaard Ziggo aansluit methode, tegenwoordig mag de box niet meer via de versterker. Daarvoor wordt er op de AOP een splitter ( POA-01-B ) geplaatst, waarvan 1 uitgang naar de GiGa box en de andere naar de versterker gaat.
De splitter en benodigde coax kabel(s) kan u via de Helpdesk en/of Chat en/of hier op dit forum ( via een Ziggo mod ) gratis verkrijgen.
"De ziggo apparatuur werkt vaak onder de maat. "
@Markus2 Kun je omschrijven wat je onder de maat vindt?
Dan kan gekeken worden wat de beste oplossing voor je is.
Beste Bert.
met onder de maat bedoel ik de snelheid van de verbonden apparaten.
Als ik via de SmartWifi app wil inloggen duurt het echt lang voordat ik in het beginscherm kom.
Als ik dan het modem wil scannen krijg de melding dat ik niet verbonden ben terwijl ik gewoon WiFi heb, voor de pods het zelfde verhaal.
Voor de zekerheid meld ik nog even dat ik met het goede netwerk verbonden ben.
Heb het modem al diverse malen gereset ( stekker eruit en een minuut gewacht enz. )
Verder vallen af en toe de verbindingen weg van mijn B&O speakers als ik over dag naar de radio luister.
Heb ook een Nest deurbel en een Hub en als er iemand aanbelt krijg pas een bericht als de vogel allang gevlogen is.
Nou zo kan ik nog wel even door gaan.
Groet , Markus
Duidelijk niet goed.
De 1e stap is om het modem van de versterker af te krijgen.
Een Ziggo moderator kan je gratis een splitter met passende kabel naar je modem sturen.
Om mogelijk de oorzaak te kunnen zien:
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Hoi @Markus2,
Ik snap dat je graag alles uit je Giga abonnement wilt halen! Laten we toch ook even kijken of alles qua aansluiting goed zit voor je overgaat op een eigen router. Want als dat niet goed is, gaat ook een eigen router je niet helpen. Nu zie ik dat er al een splitter en kabel naar je onderweg is. Kun je nog de info delen die @Bert heeft gevraagd in zijn laatste reactie?
Hallo allemaal, inmiddels de splitter ontvangen en het modem losgekoppeld van de versterker.
Zal vanmiddag als ik thuis ben hier de gevraagde gegevens plaatsen.
Bedankt alvast voor de hulp en tot dan.
Markus.
Bij deze de Data.
kun je nog eens de foto's plaatsen zoals het nu aangesloten is.
Op je eerdere foto zag ik namelijk de groene kabel van ziggo rechtstreeks aangesloten op de versterker.
Op de foto met de vierkante opbouw box waar maar 1 stekker inzit zou volgens mijn gedachte het aop punt zijn maar daar zie ik een kleur kabel ingaan die volgens mij niet van ziggo is.
Ik kan het helemaal verkeerd hebben maar laat ons verrassen door de nieuwe foto en toelichting van jou kant.
Beste Puppie,
op de ene foto zie je het AOP punt met de splitter.
De Groene hoofdtabel van Ziggo is op AOP gemonteerd.
Van de splitter zie je de blauwe connector ( Hirschmann kabel en connectors ) deze gaat nu naar het modem.
De andere kabel is aangesloten op de ingang van de Versterker.
De groene kabel die op de eerste uitgang van de versterker is aangesloten loopt onder de vloer door naar de AOP/UTP aansluiting die in de kamer is gemonteerd (ook van Hirschmann) voor de Next mediabox.
De groene kabel is een soortgelijke kabel als de hoofd kabel van ziggo en op aanraden van een ziggo monteur gebruikt omdat deze onder de vloer getrokken moest worden, goed afgeschermd en vocht bestendig.
@Markus02 Er is zo te lezen al goed met je meegedacht door de hier aanwezige experts. Is het nog gelukt om alles aan te sluiten? En hoe werkt de verbinding op dit moment?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.