Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb een eigen modem aangeschaft een Fritz!Box 6690 en wil deze gebruiken. Maar helaas weer iemand aan de chat die de vraag niet goed leest en denkt dat ik mijn connect box in bridge modus wil zetten.
In Capelle aan den IJssel oud ziggo gebied moet je eigen modem kunnen gebruiken volgens de postcode check.
Ook op de Ziggo site gelezen hoe het moet.
Is er ook een ziggo medewerker hier die het wel weet??. En mij kan helpen. Groet. Dirk
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Mark,
Werd gebeld door een medewerker van Ziggo. Er was wat fout gegaan bij Ziggo. De volgende dag deed mijn connection het niet meer maar de Frtizbox. Dus alles is nu in orde
Dirk, mooi dat het werkt bij jou.
Mijn Connect Box had inderdaad IPv6 (had ik maar een screen dump gemaakt van de instellingen).
@FRITZ!webcare , samen met @Paul of @Mark of @Rikst , kunnen jullie ervoor zorgen dat de instellingen bij Ziggo goed komen te staan voor de 6690 Cable?
Mijn abo is 300/30 Mb/s.
Ter info: de hoofdaansluiting is zeker 10 jaar oud (UMU-01). Ik heb ook TV van Ziggo. Kan deze verdeler roet in het eten gooien voor de Fritz!Box?
PS: voor degene onder jullie die denken "hoe kan hij nu internetten als internet niet werkt?"
Ik heb naast Internet en TV en Bellen van Ziggo ook Internet Only van Tweak via 1 Gb/s glasvezel.....
@Bernd Gaykema "Ter info: de hoofdaansluiting is zeker 10 jaar oud (UMU-01). Ik heb ook TV van Ziggo. Kan deze verdeler roet in het eten gooien voor de Fritz!Box?"
Ik zou het bijna vreemd vinden als die oude UMU geen roet in het eten zou gooien.
Mogelijk ook de wandcontactdoos is verouderd waar die op geplaatst is.
Ziggo kan je gratis een hedendaagse splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.
De signalen lijken niet helemaal foutvrij binnen te komen ...
Toch maar de UMU-01 vervangen?
Net contact gehad met Ziggo via de chat. Ze sturen een nieuwe splitter op.
Ook gebeld met Ziggo (0900-1884, keuze 2):
Daar door een hele vriendelijke vrouw te woord gestaan die me doorverbond met de afdeling "handige handjes" (zoals ze het zelf noemde): het FMC-team.
Daar een vriendelijke man getroffen die al snel door had dat het niet aan de FritzBox ligt.
Intern bij Ziggo blijft het MAC adres van het Ziggo modem in het systeem staan, naast die van het FritzBox modem. Dit geeft problemen.
Ze zijn het nu aan het onderzoeken en bellen mij terug zo gauw het verholpen is.
Wordt vervolgd .....
Ik ben nog niet gebeld, maar de 6690 had geen verbinding meer.
De stekker eruit gehaald, een paar minuten gewacht en erweer in.
Resultaat:
GELUKT !!!!!
Het is Ziggo gelukt om de juiste instellingen in hun systeem te zetten.
Voor toekomstige "vrije modemjongens", je hebt wat geduld nodig maar dan heb je ook wat 😅
Geduld is een schone zaak.
We blijven hopen op een toekomst waarin Ziggo het goed geregeld heeft, en je op de mijn.ziggo pagina je mac adressen en telefoon pasword zelf kan aanpassen.
Ik lees goede berichten, iedereen komt langzaamaan online met zijn of haar eigen modem. Mooi!\
Dit is trouwens geen algemeen probleem met het modem-type ofzo hoor, simpelweg de (on)juiste verwerking van de aangeleverde macadressen. Laten we het maar op de nieuwigheid houden, ik hoop dat we dit soort foutjes in de toekomst niet meer tegenkomen.
En als jullie over instellingen willen sparren kun je altijd op de Community zoeken naar gelijkgestemden, succes!
Ergens noemde ik de splitter (UMU-01). Deze oude, 3-voudige splitter met ook een uitgang voor de FM-radio, is nu vervangen door een 2-voudige splitter POA-01-B. Ook de oude coax kabel met F-connectoren is vervangen.
Uiteindelijk bleek dit niet de oplossing te zijn: de 6690 begon al te werken voordat ik de splitter verving.
Wel zijn de ontvangstniveau's van de signalen zo'n 6 dB hoger, nooit verkeerd.
Het is maar goed dat je die splitter vervangen hebt, want de DOCSIS 3.1 upload kanalen (die Ziggo nu nog niet gebruikt) zitten o.a. in het FM gebied.
Ik heb mijn 6690 modem inderdaad goed aan de praat gekregen voor telefonie en internet. Nu is echter voor de tweede keer de verbinding tussen dit modem en internet al enkele uren verbroken. AVM en ik begrijpen niet wat hier aan de hand is
Dat moet Ziggo je kunnen vertellen. Ze kunnen prima in het modem kijken als dat nodig is, in weerwil wat eerst beweerd werd.
Heb je helemaal geen verbinding? Wat laat het overzicht van de kanalen zien?
Alles werkt weer nadat ik het modem even van de spanning heb gehaald. Maar het is een vreemd verschijnsel dat ik bij xs4all nooit had
Ik heb in het begin ook een paar keer gehad dat de Fritz!box 'zomaar' een reboot deed. Ik denk dat het Ziggo netwerk er aan moet wennen dat er kwalitatief hoogwaardige modems op aangesloten worden. 😀
@caesar schreef:
Ik heb in het begin ook een paar keer gehad dat de Fritz!box 'zomaar' een reboot deed. Ik denk dat het Ziggo netwerk er aan moet wennen dat er kwalitatief hoogwaardige modems op aangesloten worden. 😀
Of de modems zijn minder hoogwaardig dan het lijkt 😉
Mijn 6690 Cable draait nu al geruime tijd zonder enige hick-up (internet en telefonie). Ikzelf kies er steeds voor om de laatste labor-firmware te instaleren. Na de reboot draait alles weer prima. Ben uitermate tevreden met deze Fritz!Box.
Wat zijn precies al jullie IPv6 instellingen? Ik ben zojuist binnen 1 kwartier omgezet naar een FB 6660. Super blij mee en netjes dat het zo snel ging. Ik verbaas me er alleen over dat ik zie staan dat de IPv6 adressen die het modem krijgt na een uur al weer een nieuwe lease gaan aanvragen.
Daarom ben ik even benieuwd wat jullie Fritzbox IPv6 instellingen op het modem zijn.
Dit zie ik bij IPv6 in de OnlineMonitor
Verder heb ik Native IPv6 aanstaan:
Dank. Maar hoe zien de verdere verbindingsinstellingen eruit? Heb jij DHCPv6 rapid commit gebruiken aan staan? En de LAN prefix ingevuld?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...