Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb een eigen modem aangeschaft een Fritz!Box 6690 en wil deze gebruiken. Maar helaas weer iemand aan de chat die de vraag niet goed leest en denkt dat ik mijn connect box in bridge modus wil zetten.
In Capelle aan den IJssel oud ziggo gebied moet je eigen modem kunnen gebruiken volgens de postcode check.
Ook op de Ziggo site gelezen hoe het moet.
Is er ook een ziggo medewerker hier die het wel weet??. En mij kan helpen. Groet. Dirk
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit was ook mijn probleem 5Mbit down en 1 Mbit up. Ik was hier dagen mee bezig. Maar nu werkt het perfect voor het internet dan. Telefonie werkt nog niet. Dit zoek ik nog wel uit. Ik denk dat ik zelf wat fout doe.
Jou probleem is dat je modem nog niet goed staat bij ziggo. Vanmiddag belde de afdeling die met eigen modems bezig is dat alles moest werken. Er stond nog iets verkeerd. Na 10 minuten had ik het internet werkend.
Krijg jij de telefonie wel werkend laat het dan even weten.
Na update van de app inderdaad de mac gegevens juist vermeld gevonden. Dat is dus niet het probleem bij mij.
De gegevens van eigen modem en SIP opnieuw instellen staan op dezelfde pagina waar onderaan registreer nieuw modem staat.
zie instructies @Francois83 hierboven.
Terug naar het ziggo modem blijkt ook dat modem zich niet te initialiseren, dat was donderdag. Ik zou vandaag, zaterdag, worden teruggebeld..
En dat na alle verwijten dat ik het maar zelf moest uitzoeken, want Fritz modem
@bernard-Fritz het is normaal dat ziggo geen sevice verleent als je eigen modem ( Fritzbox ) hebt aangesloten
je moet dan eerst terug naar de ziggo modem en dan wort je pas geholpen niet eerder.
ik heb dit zelf ook meegemaakt.
Maar als het ziggo modem nu ook niet werkt, lijkt er toch fundamenteel iets mis te zijn, toch? En had ik deze suggestie graag eerder ontvangen.
Je kunt via de Mijn Ziggo app het Ziggo mdem weer activeren. Probeer dat eens, en als het werkt kun een aantal uren later proberen via de Mijn Ziggo app de Fritz!box aan de praat te krijgen.
Heb ik gedaan, maar ook dat modem werkr niet meer. Dinsdag komt een monteur
@bernard-Fritz Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ontzettend balen dat het modem niet meer werkt. Gelukkig zie ik dat er een monteur komt. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?
En, heeft de Ziggo monteur het probleem gevonden en opgelost?
Er bleken inderdaad aansluitingsproblemen te zijn. Zigoo modem werkt nu. Ik wacht tot ik een paar dagen thuis kan zijn voor ik nog een poging met het fritz.box modem waag
Ja
En, werkt de Fritz!box ondertussen?
Ja, dwz hij maakt contact met internet. Maar ik wacht nu al weer een week op registratie van dit modem.
Fijn dat dat in ieder geval werkt. Wil je de stappen bij "Je modem installeren" op deze pagina nog eens volgen?
Tja, een meneer die ik via de chat sprak gaat uitzoeken,waarom mijn verzoek tot registratie via mijn ziggo niet is geëffectueerd
Bij mij leek de Fritz!box ook niet geregistreerd, niet op de website, en niet in de app. Bij de app kreeg ik als oplossing aangereikt dat ik de app moest verwijderen, en opnieuw installeren. En jawel, dat werkte. De app is blijkbaar niet zo heel erg goed getest.
Verder was bekend dat de website ook niet de goede informatie gaf. Misschien moeten ze bij Ziggo in plaats van script kiddies een paar echte programmeurs in dienst nemen?
Ik heb je suggestie geprobeerd, maar geen resultaat. Maandag maar weer bellen
Had een gelijke ervaring. De Mijn Ziggo app lijkt toch niet 100% fool proof. Bij mij gaf de App op mijn iPad dat de registratie gelukt was maar zonder SIP gegevens. Zelfs na 24 uur had het modem nog steeds geen IP adres. Elk registratie op via mijn iPad gaf aan “gelukt” maar in werkelijkheid Niet gelukt.
Toen maar eens heel vroeg in de ochtend uit frustratie geprobeerd via mijn iPhone, gaf aan registratie “gelukt” en SIP gegevens. Daarvan een screenshot gemaakt, omdat de PDF met SIP gegevens niet wilde downloaden. Na afsluiten van de app nagenoeg gelijk een IPv4 en IPv6 in DSlite. Heb die naderhand wel op IPv6 native moeten zetten anders lukte telefoon configuratie niet.
Ja, er moet nog een beetje gesleuteld worden bij Ziggo, dat is wel duidelijk.
Volgens mij zijn hier twee computersystemen bij betrokken. Een administratief systeem dat de MAC adressen, maar ook het merk en type van de eigen router bij kan houden, en een technisch systeem dat er voor zorgt dat de router werkelijk functioneert. Het lijkt er sterk op dat de synchronisatie tussen beide niet goed functioneert, en dan kan de router wel functioneren, maar niet goed geregistreerd staan in het administratieve systeem. Andersom kan natuurlijk ook.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...