1
Vraag
2
Reacties
dvdwaal

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Eigen moden gebruiken Fritz!Box 6690

Ik heb een eigen modem aangeschaft een Fritz!Box 6690 en wil deze gebruiken. Maar helaas weer iemand aan de chat die de vraag niet goed leest en denkt dat ik mijn connect box in bridge modus wil zetten.

In Capelle aan den IJssel oud ziggo gebied moet je eigen modem kunnen gebruiken volgens de postcode check.

Ook op de Ziggo site gelezen hoe het moet.

Is er ook een ziggo medewerker hier die het wel weet??. En mij kan helpen. Groet. Dirk

Uitgelicht
dvdwaal
topicstarter
Level 4
  • 44Reacties
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Bernd Gaykema 

 

Dit was ook mijn probleem 5Mbit down en 1 Mbit up.  Ik was hier dagen mee bezig. Maar nu werkt het perfect voor het internet dan. Telefonie werkt nog niet. Dit zoek ik nog wel uit. Ik denk dat ik zelf wat fout doe.

 

Jou probleem is dat je modem nog niet goed staat bij ziggo. Vanmiddag belde de afdeling die met eigen modems bezig is dat alles moest werken. Er stond nog iets verkeerd. Na 10 minuten had ik het internet werkend.

 

Krijg jij de telefonie wel werkend laat het dan even weten.

169 Reacties 169
bernard-Fritz

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na update van de app inderdaad de mac gegevens juist vermeld gevonden. Dat is dus niet het probleem bij mij. 

marlintt

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Bernd Gaykema 

De gegevens van eigen modem en SIP opnieuw instellen staan op dezelfde pagina waar onderaan registreer nieuw modem staat.

zie instructies @Francois83  hierboven.

bernard-Fritz

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Terug naar het ziggo modem blijkt ook dat modem zich niet te initialiseren, dat was donderdag. Ik zou vandaag, zaterdag, worden teruggebeld.. 

En dat na alle verwijten dat ik het maar zelf moest uitzoeken, want Fritz modem 

Francois83

Level 11
Expert
  • 587Posts
  • 31Oplossingen
  • 198Likes

@bernard-Fritz het is normaal dat ziggo geen sevice verleent als je eigen modem ( Fritzbox ) hebt aangesloten 

je moet dan eerst terug naar de ziggo modem en dan wort je pas geholpen niet eerder.

ik heb dit zelf ook meegemaakt.

bernard-Fritz

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Maar als het ziggo modem nu ook niet werkt, lijkt er toch fundamenteel iets mis te zijn, toch? En had ik deze suggestie graag eerder ontvangen. 

caesar

Level 17
Expert
  • 3406Posts
  • 63Oplossingen
  • 727Likes

@bernard-Fritz 

Je kunt via de Mijn Ziggo app het Ziggo mdem weer activeren. Probeer dat eens, en als het werkt kun een aantal uren later proberen via de Mijn Ziggo app de Fritz!box aan de praat te krijgen.

bernard-Fritz

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 Heb ik gedaan, maar ook dat modem werkr niet meer. Dinsdag komt een monteur

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15285Posts
  • 1224Oplossingen
  • 4909Likes

@bernard-Fritz Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ontzettend balen dat het modem niet meer werkt. Gelukkig zie ik dat er een monteur komt. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

caesar

Level 17
Expert
  • 3406Posts
  • 63Oplossingen
  • 727Likes

@bernard-Fritz 

En, heeft de Ziggo monteur het probleem gevonden en opgelost?

bernard-Fritz

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er bleken inderdaad aansluitingsproblemen te zijn. Zigoo modem werkt nu. Ik wacht tot ik een paar dagen thuis kan zijn voor ik nog een poging met het fritz.box modem waag

bernard-Fritz

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja

caesar

Level 17
Expert
  • 3406Posts
  • 63Oplossingen
  • 727Likes

En, werkt de Fritz!box ondertussen?

bernard-Fritz

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, dwz hij maakt contact met internet. Maar ik wacht nu al weer een week op registratie van dit modem. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3918Posts
  • 357Oplossingen
  • 870Likes

Fijn dat dat in ieder geval werkt. Wil je de stappen bij "Je modem installeren" op deze pagina nog eens volgen?

bernard-Fritz

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tja, een meneer die ik via de chat sprak gaat  uitzoeken,waarom mijn verzoek tot registratie via mijn ziggo niet is geëffectueerd 

caesar

Level 17
Expert
  • 3406Posts
  • 63Oplossingen
  • 727Likes

@bernard-Fritz 

Bij mij leek de Fritz!box ook niet geregistreerd, niet op de website, en niet in de app. Bij de app kreeg ik als oplossing aangereikt dat ik de app moest verwijderen, en opnieuw installeren. En jawel, dat werkte. De app is blijkbaar  niet zo heel erg goed getest.

 

Verder was bekend dat de website ook niet de goede informatie gaf. Misschien moeten ze bij Ziggo in plaats van script kiddies een paar echte programmeurs in dienst nemen?

bernard-Fritz

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb je suggestie geprobeerd, maar geen resultaat. Maandag maar weer bellen 

Karel.

Level 13
Expert
  • 808Posts
  • 82Oplossingen
  • 447Likes

@caesar@bernard-Fritz  

Had een gelijke ervaring. De Mijn Ziggo app lijkt toch niet 100% fool proof. Bij mij gaf de App op mijn iPad dat de registratie gelukt was maar zonder SIP gegevens. Zelfs na 24 uur had het modem nog steeds geen IP adres. Elk registratie op via mijn iPad gaf aan “gelukt” maar in werkelijkheid Niet gelukt.

Toen maar eens heel vroeg in de ochtend uit frustratie geprobeerd via mijn iPhone, gaf aan registratie “gelukt” en SIP gegevens. Daarvan een screenshot gemaakt, omdat de PDF met SIP gegevens niet wilde downloaden. Na afsluiten van de app nagenoeg gelijk een IPv4 en IPv6 in DSlite. Heb die naderhand wel op IPv6 native moeten zetten anders lukte telefoon configuratie niet.

 

 

caesar

Level 17
Expert
  • 3406Posts
  • 63Oplossingen
  • 727Likes

@Karel. 

Ja, er moet nog een beetje gesleuteld worden bij Ziggo, dat is wel duidelijk.

caesar

Level 17
Expert
  • 3406Posts
  • 63Oplossingen
  • 727Likes

@bernard-Fritz, @Karel. 

Volgens mij zijn hier twee computersystemen bij betrokken. Een administratief systeem dat de MAC adressen, maar ook het merk en type van de eigen router bij kan houden, en een technisch systeem dat er voor zorgt dat de router werkelijk functioneert. Het lijkt er sterk op dat de synchronisatie tussen beide niet goed functioneert, en dan kan de router wel functioneren, maar niet goed geregistreerd staan in het administratieve systeem. Andersom kan natuurlijk ook.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic