Update 2:
-Zoals gezegd zou ik na 3 werkdagen teruggebeld worden
-4e werkdag niks vernomen, toch maar weer eens gebeld - de brief was door de Ziggo medewerker op een eigen plek opgeslagen waardoor deze voor de andere Ziggo medewerkers niet meer zichtbaar was. Sorry hiervoor, binnen 24 uur hoort u weer van ons.
-Vannacht heeft Ziggo zonder aankondiging of overleg een reset gedaan waardoor ook mijn CM MAC verwijderd was, gevolg ook geen internet meer.
-De originele Ziggo modem maar weer terug gezet (deze was weer geregistreerd en functioneel)
-De hele procedure voor het aanmelden van de Fritz 6690 weer opnieuw doorlopen.
-Stap voor stap heb ik foto's van de app gemaakt (om er achteraf zeker van te zijn dat ik geen tik fouten heb gemaakt)
-Fritz weer aangesloten en internet werkte weer als gebruikelijk. Alleen weer geen telefoon.
-Kijk ik na de registratie en aansluiten van de Fritz in de app, dan is CM MAC adres daar aanwezig, maar het MTA MAC adres afwezig. Het is dat ik hier foto's van heb gemaakt,... De app laat namelijk in het laatste stap duidelijk in een samenvattend scherm zien wat je aanvraagt en in mijn geval stonden hier daadwerkelijk de juiste adressen. Deze keer heb ik niet het merk en type ingevuld (dit is ook optioneel)
-Ziggo weer gebeld, doorgeschakeld naar een andere mede werker, 'nee meneer u moet 0800-0620 hiervoor bellen.
-De 0620 helpdesk medewerker 'nee hoor' dit is voor business klanten' maar de vriendelijke meneer, gaat het wel uitzoeken en gaat mij vanmiddag nog terug bellen,.....
Samenvattend:
-Nu meer dan een week geen telefoon
-Een halve dag geen internet gehad
-8 of 9 keer de helpdesk aan de telefoon / inmiddels plus/min 5 uur klantcontact
-4 keer niet juist doorverbonden
-2 maal werd de verbinding verbroken en kon ik weer opnieuw bellen.
-Van het FMC team heeft nog geen enkele helpdesk medewerker gehoord
-Meerdere keren is mij gezegd dat ik het zelf maar moet uitzoeken, want u heeft een eigen modem. (het registreren van de MAC adressen is toch iets wat echt bij Ziggo ligt)
Ik kom er niet doorheen om iemand bij Ziggo te spreken die mijn MTA MAC adres kan of wil of mag registreren.
De registratie met de app, werkt gewoonweg niet(volledig).
(afgezien van het probleem van de twee-trap-verificatie van de app die niet goed/lekker werkt (zoals al eerder gepost was)
Ik zal het technisch houden en niet mijn mening over de gang van zaken bij Ziggo posten.
Als het de bedoeling van Ziggo is om de 'vrije' modems te ontmoedigen: Chapeau dat is gelukt!
Mocht er iemand van Ziggo of het (voormalige) FMC team meelezen en wel voor mij het MTA MAC adres in het netwerk kan registreren, dan ben je mijn held en stuur ik je een fles wijn op.
Groet Leo