dvdwaal

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Eigen modem gebruiken Fritz!Box 6690

Ik heb een eigen modem aangeschaft een Fritz!Box 6690 en wil deze gebruiken. Maar helaas weer iemand aan de chat die de vraag niet goed leest en denkt dat ik mijn connect box in bridge modus wil zetten.

In Capelle aan den IJssel oud ziggo gebied moet je eigen modem kunnen gebruiken volgens de postcode check.

Ook op de Ziggo site gelezen hoe het moet.

Is er ook een ziggo medewerker hier die het wel weet??. En mij kan helpen. Groet. Dirk

Uitgelicht
dvdwaal
topicstarter
Level 4
  • 44Reacties
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Bernd Gaykema 

 

Dit was ook mijn probleem 5Mbit down en 1 Mbit up.  Ik was hier dagen mee bezig. Maar nu werkt het perfect voor het internet dan. Telefonie werkt nog niet. Dit zoek ik nog wel uit. Ik denk dat ik zelf wat fout doe.

 

Jou probleem is dat je modem nog niet goed staat bij ziggo. Vanmiddag belde de afdeling die met eigen modems bezig is dat alles moest werken. Er stond nog iets verkeerd. Na 10 minuten had ik het internet werkend.

 

Krijg jij de telefonie wel werkend laat het dan even weten.

237 Reacties 237
dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ja welkom bij het FMC ik ben al 2 maanden bezig om het werkend te krijgen.

 

Internet werkt nu maar de telefoon nog niet ze hebben een fout gemaakt bij het overzetten van het telefoon nummer. En kunnen/willen het niet herstellen. Moet het ziggo modem eerst maar weer aansluiten dan kunnen ze zien of de telefoon werkt. Ik ben 4 weken bezig geweest om het internet werkend te krijgen en al die tijd was de telefoon al niet meer tegebruiken op het ziggo modem.

 

Ik ben gestopt om de telefoon werkend te krijgen. Al teveel tijd verspeeld aan ziggo. Het internet werkt en ik laat het maar zo.

Ik hoop maar dat de ACM de boete aan ziggo geeft. Voor de tegenwerking van het gebruik van eigen modems

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Niet eerlijk van jou Dirk. Jij bent overgegaan naar een eigen modem terwijl jouw telefoon niet werkte. Dat is wat ik uit jouw eerdere communicatie met Ziggo lees.
Er zit iets fout bij Ziggo maar om dat op te lossen moet jouw originele Ziggo modem aangesloten worden. Dat weiger jij....... Dan kan Ziggo het niet oplossen.

Dat is de afspraak bij gebruik van een eigen modem (en door de ACM geaccepteerd): bij problemen moet het originele modem aangesloten worden.

Prima als je weigert, maar stop dan ook met je gram te halen op dit forum. Wordt niemand wijzer van.

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Bernd Gaykema, @dvdwaal 

  • Als Ziggo vier weken nodig had om het modem van @dvdwaal  aan de praat te krijgen, dan is dat belachelijk veel tijd.
  • Ziggo modems maken gebruikt PacketCable voor de telefonie. PacketCable maakt gebruik van een eigen MAC adres en een eigen IPv4 adres. PacketCable zit natuurlijk ook op de Fritz!box. Ziggo heeft er echter voor gekozen om over te gaan op IP telefonie bij de Fritz!boxen. Dan maak je gebruik van je normale internet verbinding in plaats van de PacketCable verbinding. Dat is een heel andere techniek.
  • Ik snap werkelijk niet wat je er mee zou bereiken om een  Ziggo modem met PacketCable telefonie op te brengen, als je een probleem hebt met IP telefonie.
  • Verder toeterde Ziggo in het begin dat er geen enkele modem bestond dat de door hun gewenste vorm van IP telefonie ondersteunde. Het kostte AVM een weekje of zo om het voor elkaar te krijgen.
  • Ze toeterden ook dat je beslist een Ziggo modem moest hebben bij problemen, omdat ze alleen uit een Ziggo modem meetgegevens konden halen. Dat was dus ook lariekoek, ze kunnen prima een Fritz!box uitlezen. Geen wonder, dat is een DOCSIS standaard.
bernard-Fritz

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Mijn power connect led blijft maar knipperen, geen connectie met internet. Ziggo heeft de mac adressen gecontroleerd... 

Iemand nog een listig idee?

PS ook kabels e.d gecontroleerd 

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@bernard-Fritz 

Het probleem ligt bij Ziggo, niet bij jou. Waarschijnlijk zijn ze vergeten hun eigen modem te de-activeren, en dan komt de Fritz!box niet op.

 

Kijk op de Fritz!box maar onder DVB-C. Daar kun je een channel search doen, en dan krijg je alle vrije radio en TV zenders te zien. Komt over hetzelfde kabeltje binnen, dus kabeltje moet dan goed zijn.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@dvdwaal In dit topic hebben we hierover ook contact. Omdat je op dit moment nog het eigen modem hebt aangesloten waarop wij geen support leveren wordt het lastig het verder te onderzoeken. Om vast te kunnen stellen waar de oorzaak precies ligt dient het Ziggo modem geactiveerd te worden zoals aangegeven door mijn collega @Mark. Uiteraard snap ik je frustratie, maar om verder te kunnen helpen zijn de eerder genoemde stappen wel nodig.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@bernard-Fritz Wat ontzettend balen dat Fritzbox modem geen connectie krijg! Om dit zo snel mogelijk op te lossen raad ik aan contact op te nemen met de klantenservice. Mijn collega's van het FMC team v.d. klantenservice kunnen je hiermee verder helpen. 

bernard-Fritz

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dat heb ik gisteren gedaan, maar de persoon in kwestie kon mij niet helpen en verwees naar avm. Kan ik naar een specifieke persoon vragen? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@bernard-Fritz Er werken meerdere collega's bij het FMC (Free Modem Choice) team. Ik weet dus niet een specifieke naam te noemen. Via de klantservice zou je bij de collega's uit moeten komen die je verder kunnen helpen.

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@bernard-Fritz, ( @Paul )

Hebben ze jou misschien ook zo'n nieuwe giga box toegestuurd? Dan kan het zijn dat je die eerst moet activeren alvorens de Fritz!box actief kan worden. Dat heb ik ook meegemaakt.

 

Hoe dan ook, het probleem ligt bij Ziggo. Je krijgt geen CMboot file opgestuurd, dat is zo klaar als een klontje.

 

Als je bij Internet onder Cable Information kijkt, dan zie je waarschijnlijk een snelheid van 5 Mb/s download en 1 Mb/s upload. Verder zie je daar ook alle DOCSIS kanalen en de Headend waarmee je verbonden bent. Bij mij is dat een Cisco.

 

Als je dit allemaal ziet heb je een goede kabel aansluiting, en is het puur de CMboot file die niet aangeleverd wordt.

 

Verwijzen naar AVM is nonsens, dit is een pure Ziggo aangelegenheid.

bernard-Fritz

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@caesar ik zie geen enkele snelheid. Op de kabel pagina staat establishing connection 

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@bernard-Fritz 

Dan heb je een probleem met de bekabeling, want je hebt dan geen fysieke connectie.

Heb je die DVB-C suggestie nog geprobeerd? Die zal waarschijnlijk ook niets opleveren. Ik zie tientallen TV en radio kanalen.

Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

je zou nog kunnen probeeren om via mijn ziggo app.

onder internet dan bij modem meer info schrol je naar onder en dan registreer een nieuw modem 

vul dan je gegevens in van je eigen modem 

 

PS dit is sints 07-06-2022 mogelijk via app

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Interessant, die nieuwe feature in de Mijn Ziggo app.
Ik zie dat de Connectbox niet zichtbaar wordt als je een eigen modem hebt.
Het eigen modem is ook niet zichtbaar in deze app, jammer.
Mijn FritzBox draait prima dus ik ga even niet experimenteren, maar voor @bernard-Fritz  misschien de oplossing.

marlintt

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

marlintt_0-1654698485213.jpeg

Zo ziet het eruit in de app, je kan dus zelf je mac en MTA mac adres opgeven

Dit is vooruitgang, nu nog je eigen telefoon gegevens opnieuw kunnen genereren en dan zijn we daar waar Ziggo 4 maanden geleden al had moeten zijn. Namelijk klaar voor eigen modems.
Gelukkig voor al degene na ons zal het allemaal beter worden ...

marlintt

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Bernd Gaykema 

Als je midden in het venster kijkt staat daan daar de gegevens van je eigen modem als het actief is.

Daaronder staat zelfs de koppeling om SIP gegevens aan te maken.

Omdat ook mijn modem goed draait, ik heb het geverifieerd, de mac adressen zijn van mijn FritzBox 6660.

Ga ik op die knop niet klikken, stel je voor dat ik mezelfs straks moet bellen om mijn nieuwe login door te geven 😂

marlintt_1-1654699268192.png

 

bernard-Fritz

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@caesar De televisie kanalen komen wel door in de FRITZ box interface!

bernard-Fritz

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@francoise83 interessant ik ga kijken. Heb nu ook contact met fmc die er serieus naar gaan kijken 

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Mijn ervaring met de mensen van het FMC-team zijn uitermate positief. René is één van hen, heeft mij prima geholpen om de zaak aan de praat te krijgen.

Bernd Gaykema

Level 5
  • 71Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@marlintt , ik zie dat niet in de app. Ga binnenkort wel eens stoeien, nu geen tijd.
Maar interessant dat Ziggo het zo gemakkelijk maakt.

Uitgelicht topic