dvdwaal

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Eigen modem gebruiken Fritz!Box 6690

Ik heb een eigen modem aangeschaft een Fritz!Box 6690 en wil deze gebruiken. Maar helaas weer iemand aan de chat die de vraag niet goed leest en denkt dat ik mijn connect box in bridge modus wil zetten.

In Capelle aan den IJssel oud ziggo gebied moet je eigen modem kunnen gebruiken volgens de postcode check.

Ook op de Ziggo site gelezen hoe het moet.

Is er ook een ziggo medewerker hier die het wel weet??. En mij kan helpen. Groet. Dirk

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@bernard-Fritz Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ontzettend balen dat het modem niet meer werkt. Gelukkig zie ik dat er een monteur komt. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

Uitgelicht
dvdwaal
topicstarter
Level 4
  • 44Reacties
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Bernd Gaykema 

 

Dit was ook mijn probleem 5Mbit down en 1 Mbit up.  Ik was hier dagen mee bezig. Maar nu werkt het perfect voor het internet dan. Telefonie werkt nog niet. Dit zoek ik nog wel uit. Ik denk dat ik zelf wat fout doe.

 

Jou probleem is dat je modem nog niet goed staat bij ziggo. Vanmiddag belde de afdeling die met eigen modems bezig is dat alles moest werken. Er stond nog iets verkeerd. Na 10 minuten had ik het internet werkend.

 

Krijg jij de telefonie wel werkend laat het dan even weten.

237 Reacties 237
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ziggo ondersteunt geen eigen modem, je zult dit zelf moeten uitvoeren.

 

Eigen modem | Ziggo

 

Mogelijk kun je in de topics over het eigen modem je oplossing vinden: 

Klik hier voor de topics zoeken eigen modem - Ziggo Community

dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ha Bert.

Ziggo hoeft mijn modem niet te ondersteunen. Maar moet wel MTA MAC en CM MAC invoeren om het modem te activeren.

Zie de volgende link

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-6690-Cable/3669_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-...

 

Op de Ziggo site kan je een postcode check uitvoeren en voor mijn postcode staat dat je een eigen moden kan aansluiten en dat je dan de volgende mac adressen moet doorgeven CM MAC voor internet en MTA MAC voor telefonie.

 

Zie ook:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem

 

Bij hoe moet ik mijn modem instellen staat het volgende:

Nadat je het MAC adres van het modem hebt doorgegeven, versturen we via ons netwerk een configuratiebestand (bootfile) met de Ziggo instellingen naar je modem. Bij de verdere configuratie van je eigen modem kunnen wij je helaas niet helpen. Neem hiervoor contact op met  de fabrikant van het modem.

Je kunt ook ook je vragen stellen in onze Community. Ziggo is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het goed functioneren van een eigen modem.

 

Dus Ziggo moet toch iets doen.

Dirk.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@dvdwaal dat gaat via de chat button op de pagina na de volgende pagina, vul je postcode en huisnummer in en op de volgende pagina zie je de chat button aan de rechterkant bijna onderin de pagina:

 

Eigen modem | Ziggo

 

Stap 1. Gegevens van je modem opschrijven

Sluit je modem aan en noteer het CM MAC-adres (plus het MTA MAC-adres als je ook telefonie wilt gebruiken). Een MAC-adres bestaat uit 12 cijfers (0 tot en met 9) en/of letters (alleen A tot en met F). Bijvoorbeeld: 1F-2E-3D-4C-5B-6A.

 

Stap 2 a. Internet aansluiten

Neem contact met ons op via de chatbutton op deze pagina en geef aan dat je een eigen modem wilt aansluiten. We zijn dagelijks bereikbaar tussen 08.00 en 20.00 uur. Mod edit (Mark): vraag naar het Free Modem Choice (FMC-)team, alleen die afdeling kan op dit moment jouw eigen modem registreren bij ons.

Ben je ondernemer? Ga dan naar de contactpagina van Ziggo Zakelijk

We vragen naar het MAC-adres van je modem en zetten dit in onze systemen. Hierna krijgt je modem automatisch het juiste configuratiebestand (bootfile) toegestuurd en kun je verbinding maken met het internet. Dit proces duurt maximaal 1 werkdag.

dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dit heb ik als eerste geprobeerd maar de persoon Y kon hier niets mee en kon alleen maar het modem in bridge mode zetten maar dat wil ik niet.

Het andwoord van ziggo Y

 

Je kan zeker een eigen modem gebruiken bij ons, echter zal deze wel aan ons eigen modem gekoppeld moeten worden en deze zal in Bridgemodus gezet moeten worden.

 

Je wilt graag een eigen modem gebruiken voor internet in huis. je kan helaas de Fritzbox niet aan ons netwerk aansluiten, dit zal via onze modem moeten.

 

 

Dus Y van ziggo snapt het niet

 De Fritz!Box is echt een kabelmodem met een F connector.

Kan iemand van ziggo dit oppakken??.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Gebruik je wel de chat op de pagina die @Bert noemt?

 

Dit antwoord lijkt op een antwoord van TOBi, de digitale assistent, dit is een robot.

dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Nee ik had wel degelijk een persoon aan de lijn zijn naam begint met een Y

 

Net weer geprobeerd via de chat.

Met iemand waar de naam met een D begint,

 

Ze kunnen de afdeling die er over gaat niet vinden. Ook is het formulier niet te vinden om dit te regelen.

Ik moet maar bellen met de klanten service.

Maar aan de telefoon zitten mensen die dit helemaal niet snappen.

 

Graag hulp van een Ziggo medewerker.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Er komt straks een Ziggo moderator hier in dit topic @dvdwaal 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @dvdwaal en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat het niet wil lukken met het activeren van het eigen Fritz!Box 6690 modem! Het is goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Kun je per privebericht doorgeven wat het serienummer en cablemodem MAC adres is van het Fritz!Box modem? Dan kan ik je vraag even neerleggen bij de collega's die zich bezig houden met de vrije modemkeuze activatie. Je stuur een privebericht door bovenop deze pagina op "Berichten" te drukken. Klik daarnoa op het "Oranje-witte kladblok symbool" om een bericht op te stellen. Vul dan bij "Verzenden naar" mijn naam in zodat het bericht bij mij uitkomt. Stel de rest van het bericht op inclusief de gevraagde gegevens. Ik kan hiermee dan verder voor je aan de slag. 

dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De gevraagde info verstuurd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@dvdwaal Hartelijk dank voor het delen van de gevraagde gegevens! Kun je per privebericht ook nog een foto delen waarop het serienummer en MAC adres zichtbaar zijn? De collega's van de afdeling die vrije modemkeuze verzoeken oppakken vragen hier namelijk naar. Zodra ik deze data heb kan ik het verzoek direct doorsturen.

dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De foto is verstuurd.

Met vriendelijke groet,

Dirk

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@dvdwaal Hartelijk dank! Ik geef het door aan het team wat de vrije modemkeuze verzoeken oppakt. Zodra ik een terugkoppeling heb breng ik je via dit topic op de hoogte. 

dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Vanmorgen een telefoontje gehad dat alles ok was. En de fritz!box aangesloten maar hij was niet werkend tekrijgen. Ook niet met de hulp van avm. Hele slechte service van avm een help desk in,  india de persoon was niet te verstaan en brabelde in steenkolen engels. Gelukkig werkt het ziggo modem nog. Ik laat het maar zo.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@dvdwaal Balen dat het nog niet werkt zoals het hoort zeg! Ik heb jouw bericht even teruggekoppeld aan mijn collega's van de vrijemodemkeuze desk. 

dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dit geen fout die bij ziggo zit. Maar het is de AVM  handleiding  met veel fouten. En het lukte ook niet goed met helpdesk van avm. De medewerker was niet te verstaan. En ook een grote vertraging op de telefoonlijn.

 

@Paulheel veel dank voor je hulp. Ik blijf maar bij mijn Ziggo modem.

@Bertjij ook dank voor je hulp.

 

FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Dag @dvdwaal

 

Als AVM zijn we samen met Ziggo bezig met het inventariseren van aanvragen rondom de configuratie van een FRITZ!Box op een Ziggo aansluiting. 

 

Uit je berichten in dit forum maak ik op dat het activeren van de FRITZ!Box nog niet gelukt is. 

Ik ga ervan uit dat de klantenservice van Ziggo de FRITZ!Box op jouw aansluiting zal activeren.

Dit is namelijk een belangrijke voorwaarde voor een werkende internetverbinding (en eventueel telefonie) via de FRITZ!Box. 

 

Verder staan wij altijd open voor feedback met betrekking tot onze handleidingen. 

Het zou daarom fijn zijn als je aan kan geven welke verbeterpunten je voor de AVM-handleiding aan wilt dragen.

 

Indien je al een ticket-ID van ons hebt ontvangen, kan ik aanvullend het verloop met mijn collega's in ons systeem nakijken. 

 

Vriendelijke groeten uit Berlijn, 

Je AVM-Support-team

dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@FRITZ!webcare 

Na een paar uur aan het prutsen geweest om het werkend tekrijgen met een hele slechte handleiding en weinig hulp van de helpdesk van avm. Heb ik het opgegeven. Het is met deze handleiding niet te doen. Bij het modem wordt de connection wizzard gestart en de vragen op het scherm zie je niet in de handleiding. Meerdere pogingen gedaan met 0 resultaat. Ipv6 zeker niet gebruiken het log loopt vol met foutmeldingen.

 

ik wacht wel tot de connection wizzard ookt werkt voor ziggo.

Tot dan blijf in mijn ziggo modem gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Dirk.

 

marlintt

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@dvdwaal 

Als een van de mede Fritzbox gebruikers (een 6660) kan ik je zeggen dat als je ziggo modem het nog doet, de werkzaamheden aan de kant van Ziggo nog niet klaar/zover zijn, bij mijn installatie, die gelukkig wat soepeler verliep als bij jou, moest ik wachten totdat mijn ziggo modem het niet meer deed, er is nl. maar 1 MAC adres dat gekoppeld kan zijn.

Dit heeft dus niets te maken met de connection wizzard.

Hopelijk lost Ziggo het voor je op.

dvdwaal
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@marlintt @Paul 

 

Ik heb het net nog even getest maar het werkt nog niet de powerled knippert niet meer hij geeft aan dat het modem verbonden is. Maar er is geen config file naar het modem gestuurd. In de interface geeft hij aan 5Mbit down en 1 Mbit up. In plaats van 1Gbit down en 50Mbit up. ik kan wel zien dat het modem verbonden is met het ziggo netwerk ik zie 32 kanalen down en 5 up. En 1 3.1 kanaal.

Ik was vanmorgen gebeld door ziggo dat alles klaar zou zijn. Maar mijn ziggo modem werkt nu nog. Nog maar even wachten hoop ik.

Uitgelicht topic