dvdwaal

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Eigen modem gebruiken Fritz!Box 6690

Ik heb een eigen modem aangeschaft een Fritz!Box 6690 en wil deze gebruiken. Maar helaas weer iemand aan de chat die de vraag niet goed leest en denkt dat ik mijn connect box in bridge modus wil zetten.

In Capelle aan den IJssel oud ziggo gebied moet je eigen modem kunnen gebruiken volgens de postcode check.

Ook op de Ziggo site gelezen hoe het moet.

Is er ook een ziggo medewerker hier die het wel weet??. En mij kan helpen. Groet. Dirk

Uitgelicht
dvdwaal
topicstarter
Level 4
  • 44Reacties
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Bernd Gaykema 

 

Dit was ook mijn probleem 5Mbit down en 1 Mbit up.  Ik was hier dagen mee bezig. Maar nu werkt het perfect voor het internet dan. Telefonie werkt nog niet. Dit zoek ik nog wel uit. Ik denk dat ik zelf wat fout doe.

 

Jou probleem is dat je modem nog niet goed staat bij ziggo. Vanmiddag belde de afdeling die met eigen modems bezig is dat alles moest werken. Er stond nog iets verkeerd. Na 10 minuten had ik het internet werkend.

 

Krijg jij de telefonie wel werkend laat het dan even weten.

237 Reacties 237
bernard-Fritz

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@caesar na het opnieuw downloaden van de ziggo app, heb ik nu toch de fritzbox aangemeld gekregen. Dank voor je eerdere suggestie. Nu de telefoon nog. De Sip gegevens worden nog niet geaccepteerd 

bernard-Fritz

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Heeft iemand nog tips mbt het registreren van de SIP gegevens van de vaste telefoon? 

bernard-Fritz

Level 4
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Inmiddels lijkt ook de telefoon te werken, hiep, hiep... 

rikengretha

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook bij mij blijkt de Ziggo-app niet te werken. Als ik alle gegevens heb ingevuld en op de knop verstuur druk  krijg ik een foutmelding.Screenshot_20220915-201715.png

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@rikengretha 

Dit lijkt een Mijn Ziggo app probleem op de smartphone of bij Ziggo zelf.

  • Probeer het later nog eens om het modem te registreren, bijvooorbeeld op een later of vroeger tijdstip.
  • Of stop de Mijn Ziggo app, leeg het cache geheugen van de app, verwijder de app en installeer de app weer en probeer opnieuw.
  • Of probeer het met een Mijn Ziggo app op een andere smartphone of tablet.

Oja en de 2 factor authenticatie voor het inloggen bij Ziggo moet aanstaan.

rikengretha

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dacht ik ook , ik heb het verschillende keren geprobeerd, app opnieuw geïnstalleerd, met nieuwe modem aangesloten, met Arris modem aangesloten. In de app zie ik de beide MAC-adressen van de Arris.

Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een tablet. Ga ik vanavond even proberen.

Bedankt voor de snelle reactie,🤔

rikengretha

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb vanavond tablet en een andere telefoon geprobeerd met hetzelfde resultaat :Screenshot_20220915-201715.png

Ook had ik in de messenger bij de support aangegeven dat het me niet lukt om de '"eigen modem" bij Ziggo te registreren door een fout in de app. Ook een foto van de modemsticker meegestuurd en gevraagd of de support de modem handmatig konden registreren.

De reactie was dat ik het beste de community kon raadplegen???

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Het probleem lijkt dus in de “Mijn Ziggo” app te liggen en de achterliggende Ziggo servers. Ik denk niet dat wij dat op kunnen lossen als Ziggo klanten. Hopelijk kan een van de Ziggo community moderators je van dienst zijn.

rikengretha

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat hoop ik ook 😋

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hallo @rikengretha en welkom op de Community! 

Wat zuur dat het activeren van je modem niet wil slagen via de Mijn Ziggo App. Dit hebben we in onderzoek en zijn benieuwd naar een aantal zaken, maar ook de gegevens om je eigen modem te activeren. Zou je onderstaande vragenlijst willen beantwoorden in een privébericht? 
 

  • CM MAC (eigen modem) :
  • MTA MAC (eigen modem) :
  • Model en merk eigen modem :
  • Telefoonnummer waarop je bereikbaar bent:
  • Probleemomschrijving* (zo duidelijk en volledig mogelijk, dus bij welke stap loop je precies vast):



    Ik zie je reactie graag in een privébericht tegemoet! Alvast bedankt!
rikengretha

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Na het noemen van het Free Modem Choice team (FMC) in de support messenger en de vraag of ze mijn probleem wilden doorsturen werkt mijn modem😀

Ik heb alleen nog geen SIP-gegevens ontvangen  maar daar wordt (hoop ik) aan gewerkt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Wat ontzettend fijn! Ik heb je privébericht zojuist nog beantwoord en om aanvullende gegevens gevraagd zodat ik het een en ander kan uitsluiten. 

Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

@Vincent  ik heb het zelfde probleem als @rikengretha 

er lijkt iets mes te gaan op de achtergront van de app en het systeem van jullie 

de app op nieuw instaleeren werkt niet een ander telefoon werkt ook niet 

leo.nagel

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb een ook een probleem met de app. Er lijkt een probleem te zijn met precies het hoofdstukje ' eigen modem registreren ' Hier moet een twee traps-verificatie doorlopen worden en dit werkt hier niet goed. (werkt wel in de andere hoofdtukken van de app). Ik kan dus niet mijn modem zelf registreren. Helaas kan de eerstelijns helpdesk van Ziggo dit ook niet voor mij doen. Kan iemand mij helpen of zijn er nog andere mogelijkheden voor een eigen modem te registreren. Alvast dank Leo

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1662Likes

@leo.nagel sorry dat het allemaal een beetje schuurt. We gaan kijken waar het misloopt.

Kan je eerst van je browser (op welk apparaat maar ook) je cache en cookies eens wissen en dan Mijn Ziggo via de browser openen en het daar eens proberen? Lukt het dan wel?

Zo niet, je geeft aan dat het 'niet goed werkt'. Waar doel je precies op? Een bepaalde melding? We horen het graag waar je vastloopt! 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Jacob 

Het eigen modem registreren kan je zelf alleen maar via de mijn ziggo app. Het is niet mogelijk met een webbrowser.

 

leo.nagel

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Top, dank alvast voor het snelle antwoord.

Ik kon zo waar met een telefoon die ik normaal voor mijn werkgebruik en waar de app nooit op heeft gestaan de procedure doorlopen. Ik ga nu de modems wisselen en kijken wat er gebeurt. Ik hoop het snel te kunnen laten weten. Dank en groet Leo

 

leo.nagel

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

JA!, het werkt en goed ook. 941 Mbps down en 50 Mbps up, het beste wat ik ooit gemeten heb.

TOP!, dank je wel voor de tips en steun.  Groet Leo

 

rikengretha

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Fijn dat het werkt, ik heb ondertussen via de helpdesk ook mijn SIP-gegevens gekregen dus de telefoon werkt ook weer.

Francois83 probeer het ook eens via de messenger in de Ziggo-app.

leo.nagel

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb ook de SIP gegevens in de app gekregen. Maar ik kom nog niet door de controle fase van de FB heen.

leonagel_0-1664307914375.png

 

De FB vult ook automatisch mijn gebruikers naam in het Authenticatie veld in. In de AVM gebruiksaanwijzing wordt juist vermeld dat dit leeg moet blijven. Ik ben al blij dat ik internet aan de gang heb gekregen, de telefooninstellingen blijf ik nog proberen. De werkende oplossing die ik verderop lees om eerst weer de Ziggo modem terug installeren en weer opnieuw de hele procedure te doorlopen vind ik nog te vroeg om dit nu te doen.

Zou je misschien screenshots kunnen delen van de werkende instellingsschermen van de FB (uiteraard met het wachtwoord geblurd) dan kan ik zien waar de verschillen (lees fouten) bij mij zitten. Dank en groet Leo

 

Uitgelicht topic