Ik wil de fritz!6660 aansluiten als modem/router en de ziggo modem er tussenuit halen. Ik las al veel tips etc. Ziggo meldt me dat ik eerst met het gebruik van mijn ziggo modem mij moet aanmelden en dan de Mac adressen moet doorgeven via mijn ziggo. Zodra dat is gedaan kan ik het ziggo modem verwijderen zeggen ze. Dat lees ik nergens terug. Het zou toch moeten volstaan met het aansluiten van de fritz!box en vervolgens de Mac adressen wijzigen in mijn ziggo.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je hebt natuurlijk internet nodig om in de “Mijn Ziggo” app het CM-MAC adres en MTA-MAC adres in te voeren. Dus daarvoor is het wel handig dat het Ziggo modem aangesloten is en werkt. Zodra dat gelukt is zal de internet en telefonie op het Ziggo modem wegvallen. Op dat moment kan je het Ziggo modem afkoppelen en de FRITZ!box aansluiten. De MTA-MAC adres is alleen nodig als je ook vaste telefonie van Ziggo hebt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
je kan niet gelijk eigen modem gebruiken plaatsing van ziggo modem 1ste keer is vereist
Sluit je modem aan en noteer het CM MAC en MTA MAC-adres. Een MAC-adres bestaat uit 12 cijfers (0 tot en met 9) en/of letters (alleen A tot en met F). Bijvoorbeeld: 1F-2E-3D-4C-5B-6A.
Ik begrijp je antwoord niet helemaal, moet ik nu met aansluiting van het ziggo modem die Mac adressen doorgeven en dan het ziggo modem verwijderen of gewoon fritz!box aansluiten zonder ziggo modem en dan die adressen doorgeven via min ziggo?
Dus zonder gebruik van ziggo modem.
Je hebt natuurlijk internet nodig om in de “Mijn Ziggo” app het CM-MAC adres en MTA-MAC adres in te voeren. Dus daarvoor is het wel handig dat het Ziggo modem aangesloten is en werkt. Zodra dat gelukt is zal de internet en telefonie op het Ziggo modem wegvallen. Op dat moment kan je het Ziggo modem afkoppelen en de FRITZ!box aansluiten. De MTA-MAC adres is alleen nodig als je ook vaste telefonie van Ziggo hebt.
Weet wel dat je geen ondersteuning van ziggo krijgt bij gebruik van de fritz!6660. enige mate van zelfredzaamheid wordt wel verwacht.
Ook hier op dit forum gaat men je niet stap voor stap door de instellingen loodsen.
Top, dank.
Toch nog een vraag heb ik daarna direct internet of zit daar nog een wachttijd op?
In het voorjaar heeft enkele maanden een probleem gespeeld met de activatie van eigen modems (CM en MTA MAC werden geaccepteerd door de Mijn Ziggo-app, maar verder gebeurde niets), maar dit is inmiddels opgelost. Volgens de meest recent gemelde ervaringen is de registratie van het eigen modem binnen 10 minuten verwerkt, het Ziggo-modem wordt hierbij automatisch gedeactiveerd.
Dank
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.