Hoi,
Op mij Ziggo Zakelijk aansluiting probeer ik al vier dagen een AVM FRITZ!Box 6660 Cable modem te activeren. Eerst in de app, die zei iedere keer "gelukt", maar werken deed het niet. Vervolgens naar de klantenservice, en die zeiden "oh, maar voor zakelijk kan dat helemaal niet in de app, dat moet via ons!". Dan maar via de klantenservice, maar die krijgen het ook steeds niet voor elkaar. Eerst zeiden ze "we weten eigenlijk niet hoe", daarna bleken ze mijn MAC address overgetikt te hebben met de letter O ipv het cijfer 0 (niet opgelet bij hexadecimaal hoofdrekenen op school.), en daarna zou een andere afdeling het gaan regelen. Nu stilte, maar geen verbinding.
Ik zie het headend wel in de modem statuspagina. Ik heb MACs eindeloos gecheckt, die kloppen. Ik heb iedere keer mijn modem teruggezet naar factory defaults om de wizard helemaal clean op te starten. Ik heb kabels verwisseld om een kabelprobleem uit te sluiten. Ik heb het modems een paar keer van de spanning gehaald, just in case.
Het modem blijft zeggen dat ik het MAC address nog moet registreren bij de provider.
Ik woon in 1018 AK, Amsterdam Centrum, voormalige UPC gebied, maar ik heb begrepen dat ook daar vrije modemkeuze inmiddels gesupport is.
Wat kan ik nu nog doen...?
Groeten,
- Jan Joris -
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In geheel voormalig UPC-gebied is het sinds 1,5 week inderdaad mogelijk om een eigen modem te laten activeren.
Je kunt via de chat vragen naar het FMC-team en hen vragen om de CM en MTA MAC's door te sturen die in de backend staan vermeld, zodat jij deze kunt controleren. De kans is groot dat het hier nog steeds fout gaat.
Heb geen zakelijk abonnement maar had hetzelfde probleem met mijn ZIggo app op mijn iPad. Steeds “gelukt”, zonder SIP gegevens. diverse malen geprobeerd. Zelfs na 24 uur geen resultaat. Toen heb ik de mijn Ziggo app op mijn iPhone geprobeerd. En toen wel “gelukt” en met SIP gegevens. Echter wilde toen niet een PDF aanmaken met de SIP gegevens. Toen maar een scherm afdruk van de SIP gegevens wat wel lukte. Daarna bijna direct een IPv4 en IPv6 adres gekregen. In eerste instantie staat het standaard op IPv6 DSlite ipv IPv4 en IPv6 Native.
Nog wel wat gedoe om de telefoon lijn aan de praat te krijgen. Heb daar nogmaals mijn SIP gegevens geprobeerd op te halen in de mijn Ziggo app wat niet lukte. De SIP gegevens op mijn schermafdruk werkte uiteindelijk toch. Waarbij het karakter O en 0 moeilijk te onderscheiden waren. Maar met de diverse topics hier in de community en de FRITZ knowledge base werkt dat nu ook. De FRITZ knowledge base is gebaseerd op firmware versie 7.29. In Firmware versie 7.93 BETA kan je voor het bellen Ziggo als provider kiezen. Alhoewel dat ook niet helemaal goed ging.
Ja, dat is precies wat ik gedaan heb! Maar die worstelen er ook stevig mee. Blijkbaar is ex-UPC toch nog heel speciaal. Ik zit nu weer 24 uur te wachten, nu komt het écht écht écht goed, zeggen ze (maar dat zeggen ze al sinds zondag, en het is nu donderdag).
Wat ik probeerde aan te duiden is dat het op de iPad niet lukte, en ik het maar uit ergernis maar via mij iPhone s’ochtends heel vroeg probeerde en toen wel lukte en vrijwel direct aangesloten was op het Ziggo netwerk.
Met andere woorden probeer het eens vanaf een andere (type) smartphone of tablet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.