Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Mijn vpn verbinding tussen mijn kantoor en thuis valt steeds uit doordat de Connectbox er volledig mee stopt!
Situatie thuis: Provider: Ziggo > Connectbox (bridge) > ASUS BRT-AC828 business router > Lokaal netwerk.
Situatie Kantoor: Provider: Link > Ubiquity WIMAX antenne > ASUS BRT-AC828 business router > Lokaal netwerk
Setup is een "site to site" vpn hetgeen volledig ondersteund word door de beide ASUS routers.
Omdat de antenne geen NAT ondersteund word met OpenVPN een vpn opgezet en geïnitieerd vanaf het kantoor; m.a.w. een soort "inbel" constructie. Dat werkt soms voor een uur, soms een hele dag maar dan heb je het ook wel gehad.
Op een bepaald moment stopt de Ziggo box er definitief mee en is alleen maar te herstarten door volledig de spanning eraf te halen. Ik word hier zo langzamerhand horendol van want ik kan niet altijd iemand vinden om de Connectbox opnieuw op te starten. Logs heb ik daarom ook niet want na een complete herstart vind ik niets meer.
Heb ook niet de indruk dat ik iets verkeerd geconfigureerd heb omdat het soms wel een aantal uren werkt.
Hopelijk heeft iemand hier tips waar ik nog naar kan kijken of moet ik Ziggo maar eens om een nieuwe Connectbox vragen; misschien zou een UBC1318ZG een betere oplossing zijn ??
Overigens heb ik een GSM switch besteld waardoor ik vanaf kantoor via een sms de router opnieuw kan opstarten, die komt volgende week maar is m.i. een noodoplossing!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@ravahu Goed dat je met deze vragen even aan de bel trekt. De temperatuur van modem is met 55 graden normaal en kan en mag zelfs wel warmer zijn. Dit kan dus verder geen kwaad. De meldingen in het modemlog zijn verder ook geen reden tot zorg. Het geeft aan dat het modem z'n werk doet en eventuele fouten corrigeert. Pas op het moment dat het aantal uncrorrectable codeword errors gigantisch oploopt kan dit wijzen op een probleem. Maar zolang je verbinding verder goed en stabiel werkt hoef je hier niet naar te kijken. Kijk ander de komende periode even wat je bevindingen zijn tijdens het gebruik v.d. verbinding.
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
de UBC1318ZG is een zakelijk modem wat alleen in zeer uitzonderlijke gevallen aan particulieren geleverd wordt
Daar ik tot 8 oktober nog op mijn kantoorlokatie ben en de Connectbox eruit ligt kan ik op dit moment nog niet aan je verzoek voldoen.
Het overnamepunt is vorig jaar door een Ziggo monteur vervangen en op de laatste standaard gebracht. Dit naar aanleiding van een kabelbreuk in de kruipruimte.
Zodra ik thuis ben zal ik de logs en een foto van het OP uploaden.
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik al zo snel reactie zou krijgen 😃
Ik heb een zakelijk abonnement....
Dit is een consumenten klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zij kunnen niet in alle systemen van Ziggo Zakelijk vanwege andere systemen en privacy.
Het is aan Ziggo zakelijk om aan je wens tegemoet te komen.
https://www.ziggo.nl/zakelijk/contact#start-pre-chat de chat kan je mogelijk op weg helpen.
0800 0620
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur.
Ook in het weekend.
Mijn abo is klein zakelijk en voor Ziggo zakelijk ben je dan niet zo heel interessant....
Jammer dat deze community me niet verder kan helpen , want tot nu toe zijn mijn ervaringen met zakelijk nou niet zo heel geweldig.
Vandaar mijn vraag hier...
OK, duidelijk, soms zijn er wel mogelijkheden, maar die zijn beperkt, ik weet niet precies de grens.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
in geval van een zakelijk abonnement
zou je via de zakelijke klantenservice kunnen vragen om een modem swap
naar de UBC1318ZG
anders zou je ook even op een moderator kunnen wachten om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen die komen binnen 1 a 2 werkdagen langs het topic maar zoals @Bert al aangaf kunnen ze voor zakelijke klanten niet veel doen gezien het community voor de consumenten afdeling van ziggo is
Het probleem zit bij ziggo, de laatste maand hebben meer dan 50000 aansluitingen hier last van. Ziggo heeft de storing nog niet officieel gepubliceerd. Ik heb hier ook al een maand last van, de technische dienst heeft het probleem erkend maar heeft helaas nog geen oplossing gevonden. Voor nu is het irritant, er zit niet meer op dan afwachten.
Gedaan.
@whazaah Dat zou dan wel eens kunnen kloppen want het is bij mij begin juli voorhet eerst gebeurt.
Overigens; ik heb iemand mijn modem opnieuw laten starten maar zonder resultaat.
Hele verbinding ligt eruit en kan zelfs niet met teamviewer bij een computer die ik nodig heb.
Maar... 8 oktober thuis, dan zullen we eens in de telefoon klimmen. 🤬
@BertGedaan
Goedemiddag @Ravahu
Je bent zo te lezen al even bezig met je Zakelijke aansluiting en tot heden wil het maar niet vlotten.
Lijkt me tijd om samen eens aan de slag te gaan.
We kunnen in dit geval 2 dingen doen.
- Op voorhand het modem vervangen naar het modem zonder wifi zoals @anoniemforum ookal aangeeft
- Een afspraak inplannen met 1 van onze storingsmonteurs vanaf 8 oktober ( jouw aanwezigheid )
Als je mij laat weten wat je voorkeur heeft, gaan we daar samen mee aan de slag.
@JamylaDan heb ik in eerste instantie een voorkeur voor het vervangen van de modem mits dat dan een Ubee kan worden. Ik heb sinds de ontvangst van de Connectbox (en m.n. nadat hij in bridge is gezet) eigenlijk alleen maar problemen gehad dus met dat ding ben ik wel een beetje klaar.
Mocht ik na installatie van de nieuwe modem nog problemen hebben, dan lijkt mij de storingsmonteur de volgende stap. Is dat bespreekbaar?
PS: Ik hoop alleen dat het niet het probleem is wat whazaah hieronder aangeeft want dan heet deze exercitie geen zin denk ik 🤔
@Jamyla schreef: "- Op voorhand het modem vervangen naar het modem zonder wifi zoals @anoniemforum ook al aangeeft"
Een modem zonder wifi is de Ubee.
@Bert Dat had ik begrepen, maar een nieuwe connectbox in bridge heeft ook geen wifi.😉
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik dat liever niet meer heb.
@ravahu, Ik heb je het nieuwe modem, zonder wifi gestuurd! Deze komt zo snel mogelijk binnen 🙂 Laat je ons weten hoe dat gaat?
@Maud Zit nu nog op lokatie, ik ben 8 oktober weer thuis. Zodra ik het modem heb aangesloten laat ik van me horen
Ben net thuis heb maar zoals beloofd hierbij de waardes van de connectbox.
Ik heb inmiddels een Ubee ontvangen, die ga ik straks aansluiten en ik zal dan, als die up is, ook de waardes ervan posten.
Hieronder de gevraagde foto's en de up- en downstream waardes.
Opmerking: Het kapje op de AOP aansluiting levert bij mij geen problemen op, ik heb dat gecontroleerd en er zit voldoende ruimte tussen. De plug kan niet verder in het AOP (zie de foto)
Alle eindpunten zijn afgesloten met de juiste coax dozen en afsluitweerstanden (waar nodig.)
Versterker
AOP-2
AOP-1
1 | 44500000 | 46 | 5.120 | 64qam | 3 |
2 | 36000000 | 47 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 52000000 | 46 | 5.120 | 64qam | 2 |
4 | 58800000 | 46 | 5.120 | 64qam | 1 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 666000000 | -1 | 37 | 256qam | 9 |
2 | 602000000 | 0 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 0 | 38 | 256qam | 2 |
4 | 618000000 | 0 | 38 | 256qam | 3 |
5 | 626000000 | 0 | 37 | 256qam | 4 |
6 | 634000000 | -1 | 37 | 256qam | 5 |
7 | 642000000 | -1 | 37 | 256qam | 6 |
8 | 650000000 | -1 | 37 | 256qam | 7 |
9 | 658000000 | -2 | 37 | 256qam | 8 |
10 | 674000000 | -1 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | -1 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | -2 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | -2 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | -2 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | -2 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | -2 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | -2 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | -2 | 37 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | -1 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | -1 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | -1 | 37 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | -2 | 37 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | -2 | 37 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | -2 | 36 | 256qam | 24 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 37.636 | 32888485655 | 192 |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 32887127812 | 170 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 32887131300 | 192 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 32887133934 | 187 |
5 | Goed (Locked) | 37.636 | 32887127991 | 195 |
6 | Goed (Locked) | 37.636 | 32887129120 | 263 |
7 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887134115 | 248 |
8 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887131034 | 279 |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887134430 | 255 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 32887137658 | 230 |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887125470 | 336 |
12 | Goed (Locked) | 37.636 | 32887134491 | 302 |
13 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887130847 | 392 |
14 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887134671 | 442 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 32887131217 | 374 |
16 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887135132 | 348 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887126511 | 304 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887135195 | 277 |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887136416 | 247 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887126486 | 263 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 32887136139 | 324 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 32887126345 | 366 |
23 | Goed (Locked) | 37.636 | 32887135988 | 394 |
24 | Goed (Locked) | 36.610 | 32887136642 | 472 |
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...