Mijn vpn verbinding tussen mijn kantoor en thuis valt steeds uit doordat de Connectbox er volledig mee stopt!
Situatie thuis: Provider: Ziggo > Connectbox (bridge) > ASUS BRT-AC828 business router > Lokaal netwerk.
Situatie Kantoor: Provider: Link > Ubiquity WIMAX antenne > ASUS BRT-AC828 business router > Lokaal netwerk
Setup is een "site to site" vpn hetgeen volledig ondersteund word door de beide ASUS routers.
Omdat de antenne geen NAT ondersteund word met OpenVPN een vpn opgezet en geïnitieerd vanaf het kantoor; m.a.w. een soort "inbel" constructie. Dat werkt soms voor een uur, soms een hele dag maar dan heb je het ook wel gehad.
Op een bepaald moment stopt de Ziggo box er definitief mee en is alleen maar te herstarten door volledig de spanning eraf te halen. Ik word hier zo langzamerhand horendol van want ik kan niet altijd iemand vinden om de Connectbox opnieuw op te starten. Logs heb ik daarom ook niet want na een complete herstart vind ik niets meer.
Heb ook niet de indruk dat ik iets verkeerd geconfigureerd heb omdat het soms wel een aantal uren werkt.
Hopelijk heeft iemand hier tips waar ik nog naar kan kijken of moet ik Ziggo maar eens om een nieuwe Connectbox vragen; misschien zou een UBC1318ZG een betere oplossing zijn ??
Overigens heb ik een GSM switch besteld waardoor ik vanaf kantoor via een sms de router opnieuw kan opstarten, die komt volgende week maar is m.i. een noodoplossing!