1
Vraag
2
Reacties
ravahu

Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

Eigen VPN valt steeds uit

Mijn vpn verbinding tussen mijn kantoor en thuis valt steeds uit doordat de Connectbox er volledig  mee stopt!

Situatie thuis:       Provider: Ziggo > Connectbox (bridge) > ASUS BRT-AC828 business router > Lokaal netwerk.

Situatie Kantoor: Provider: Link    > Ubiquity WIMAX antenne > ASUS BRT-AC828 business router > Lokaal netwerk 

Setup is een "site to site" vpn hetgeen volledig ondersteund word door de beide ASUS routers.

Omdat de antenne geen NAT ondersteund word met OpenVPN een vpn opgezet en geïnitieerd vanaf het kantoor; m.a.w. een soort "inbel" constructie. Dat werkt soms voor een uur, soms een hele dag maar dan heb je het ook wel gehad.

Op een bepaald moment stopt de Ziggo box er definitief mee en is alleen maar te herstarten door volledig de spanning eraf te halen. Ik word hier zo langzamerhand horendol van want ik kan niet altijd iemand vinden om de Connectbox opnieuw op te starten. Logs heb ik daarom ook niet want na een complete herstart vind ik niets meer.

Heb ook niet de indruk dat ik iets verkeerd geconfigureerd heb omdat het soms wel een aantal uren werkt.

Hopelijk heeft iemand hier tips waar ik nog naar kan kijken of moet ik Ziggo maar eens om een nieuwe Connectbox vragen; misschien zou een UBC1318ZG een betere oplossing zijn ?? 

Overigens heb ik een GSM switch besteld waardoor ik vanaf kantoor via een sms de router opnieuw kan opstarten, die komt volgende week maar is m.i. een noodoplossing!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@ravahu Goed dat je met deze vragen even aan de bel trekt. De temperatuur van modem is met 55 graden normaal en kan en mag zelfs wel warmer zijn. Dit kan dus verder geen kwaad. De meldingen in het modemlog zijn verder ook geen reden tot zorg. Het geeft aan dat het modem z'n werk doet en eventuele fouten corrigeert. Pas op het moment dat het aantal uncrorrectable codeword errors gigantisch oploopt kan dit wijzen op een probleem. Maar zolang je verbinding verder goed en stabiel werkt hoef je hier niet naar te kijken. Kijk ander de komende periode even wat je bevindingen zijn tijdens het gebruik v.d. verbinding. 

Bekijk in context

53 Reacties 53
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de UBC1318ZG is een zakelijk modem wat alleen in zeer uitzonderlijke gevallen aan particulieren geleverd wordt 

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

Daar ik tot 8 oktober nog op mijn kantoorlokatie ben en de Connectbox eruit ligt kan ik op dit moment nog niet aan je verzoek voldoen.

Het overnamepunt is vorig jaar door een Ziggo monteur vervangen en op de laatste standaard gebracht. Dit naar aanleiding van een kabelbreuk in de kruipruimte.

Zodra ik thuis ben zal ik de logs en een foto van het OP uploaden.
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik al zo snel reactie zou krijgen 😃

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

Ik heb een zakelijk abonnement....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een consumenten klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen niet in alle systemen van Ziggo Zakelijk vanwege andere systemen en privacy.

 

Het is aan Ziggo zakelijk om aan je wens tegemoet te komen.

 

https://www.ziggo.nl/zakelijk/contact#start-pre-chat de chat kan je mogelijk op weg helpen.

 

0800 0620

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur.
Ook in het weekend.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

Mijn abo is klein zakelijk en voor Ziggo zakelijk ben je dan niet zo heel interessant....

Jammer dat deze community me niet verder kan helpen , want tot nu toe zijn mijn ervaringen met zakelijk nou niet zo heel geweldig.

Vandaar mijn vraag hier...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

OK, duidelijk, soms zijn er wel mogelijkheden, maar die zijn beperkt, ik weet niet precies de grens.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

in geval van een zakelijk abonnement

zou je via de zakelijke klantenservice kunnen vragen om een modem swap

naar de  UBC1318ZG

 

anders zou je ook even op een moderator kunnen wachten om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen die komen binnen 1 a 2 werkdagen langs het topic  maar zoals @Bert  al aangaf kunnen ze voor zakelijke klanten niet veel doen gezien het community voor de consumenten afdeling van ziggo is 

whazaah

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Het probleem zit bij ziggo, de laatste maand hebben meer dan 50000 aansluitingen hier last van. Ziggo heeft de storing nog niet officieel gepubliceerd. Ik heb hier ook al een maand last van, de technische dienst heeft het probleem erkend maar heeft helaas nog geen oplossing gevonden. Voor nu is het irritant, er zit niet meer op dan afwachten.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

Gedaan.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@whazaah Dat zou dan wel eens kunnen kloppen want het is bij mij begin juli voorhet eerst gebeurt.

Overigens; ik heb iemand mijn modem opnieuw laten starten maar zonder resultaat.

Hele verbinding ligt eruit en kan zelfs niet met teamviewer bij een computer die ik  nodig heb.

Maar... 8 oktober thuis, dan zullen we eens in de telefoon klimmen. 🤬

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@BertGedaan

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Ravahu

Je bent zo te lezen al even bezig met je Zakelijke aansluiting en tot heden wil het maar niet vlotten.

Lijkt me tijd om samen eens aan de slag te gaan.

 

We kunnen in dit geval 2 dingen doen.

- Op voorhand het modem vervangen naar het modem zonder wifi zoals @anoniemforum  ookal aangeeft

- Een afspraak inplannen met 1 van onze storingsmonteurs vanaf 8 oktober ( jouw aanwezigheid )

 

Als je mij laat weten wat je voorkeur heeft, gaan we daar samen mee aan de slag.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@JamylaDan heb ik in eerste instantie een voorkeur voor het vervangen van de modem mits dat dan een Ubee kan worden. Ik heb sinds de ontvangst van de Connectbox (en m.n. nadat hij in bridge is gezet) eigenlijk alleen maar problemen gehad dus met dat ding ben ik wel een beetje klaar.
Mocht ik na installatie van de nieuwe modem nog problemen hebben, dan lijkt mij de storingsmonteur de volgende stap. Is dat bespreekbaar?

 

PS: Ik hoop alleen dat het niet het probleem is wat whazaah hieronder aangeeft want dan heet deze exercitie geen zin denk ik 🤔 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@ravahu 

@Jamyla schreef:  "- Op voorhand het modem vervangen naar het modem zonder wifi zoals @anoniemforum  ook al aangeeft"  

Een modem zonder wifi is de Ubee.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@Bert Dat had ik begrepen, maar een nieuwe connectbox in bridge heeft ook geen wifi.😉

Ik wilde alleen maar aangeven dat ik dat liever niet meer heb.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@ravahu, Ik heb je het nieuwe modem, zonder wifi gestuurd! Deze komt zo snel mogelijk binnen 🙂 Laat je ons weten hoe dat gaat?

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@Maud Zit nu nog op lokatie, ik ben 8 oktober weer thuis. Zodra ik het modem heb aangesloten laat ik van me horen

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@Bert 

Ben net thuis heb maar zoals beloofd hierbij de waardes van de connectbox.
Ik heb inmiddels een Ubee ontvangen, die ga ik straks aansluiten en ik zal dan, als die up is, ook de waardes ervan posten.

Hieronder de gevraagde foto's en de up- en downstream waardes.
Opmerking: Het kapje op de AOP aansluiting levert bij mij geen problemen op, ik heb dat gecontroleerd en er zit voldoende ruimte tussen. De plug kan niet verder in het AOP (zie de foto) 
Alle eindpunten zijn afgesloten met de juiste coax dozen en afsluitweerstanden (waar nodig.)

 

VersterkerVersterkerAOP-2AOP-2AOP-1AOP-1

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
144500000465.12064qam3
236000000475.12064qam4
352000000465.12064qam2
458800000465.12064qam1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00010
22.00030
32.00050
42.00010
 
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1666000000-137256qam9
2602000000037256qam1
3610000000038256qam2
4618000000038256qam3
5626000000037256qam4
6634000000-137256qam5
7642000000-137256qam6
8650000000-137256qam7
9658000000-237256qam8
10674000000-137256qam10
11682000000-137256qam11
12690000000-237256qam12
13698000000-237256qam13
14706000000-237256qam14
15714000000-237256qam15
16722000000-237256qam16
17730000000-237256qam17
18738000000-237256qam18
19746000000-137256qam19
20754000000-137256qam20
21762000000-137256qam21
22770000000-237256qam22
23778000000-237256qam23
24786000000-236256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.63632888485655192
2Goed (Locked)37.63632887127812170
3Goed (Locked)38.60532887131300192
4Goed (Locked)38.60532887133934187
5Goed (Locked)37.63632887127991195
6Goed (Locked)37.63632887129120263
7Goed (Locked)37.35632887134115248
8Goed (Locked)37.35632887131034279
9Goed (Locked)37.35632887134430255
10Goed (Locked)37.63632887137658230
11Goed (Locked)37.35632887125470336
12Goed (Locked)37.63632887134491302
13Goed (Locked)37.35632887130847392
14Goed (Locked)37.35632887134671442
15Goed (Locked)37.63632887131217374
16Goed (Locked)37.35632887135132348
17Goed (Locked)37.35632887126511304
18Goed (Locked)37.35632887135195277
19Goed (Locked)37.35632887136416247
20Goed (Locked)37.35632887126486263
21Goed (Locked)37.35632887136139324
22Goed (Locked)37.63632887126345366
23Goed (Locked)37.63632887135988394
24Goed (Locked)36.61032887136642472
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic