Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Skillgannon
Level 5

Eigen Router aangesloten op modem in Bridge

Hallo,
Ik ben nu 2 weken bij Ziggo en ik wil graag mijn eigen router gebruiken dit i.v.m. beter gebruik van mijn netwerkmogelijkheden. Bij vorige providers was het redelijk makkelijk om dit zelf te regelen, maar bij deze Connectbox is dit onmogelijk. Ik heb op dit forum best een hoop informatie gekregen, vooral over het feit dat er 2 verschillende Connectboxen zijn. Ik heb natuurlijk weer de verkeerde, want er zijn dus Connectboxen in gebruik waarbij jezelf het een en ander kan regelen betreffende bridge modus verandering. Ik las dat Anne Ziggo zou kunnen helpen met het verkrijgen van een goeie Connectbox waardoor ik dit zelf kan regelen, om de bridge modus te veranderen. Ik heb gezocht hoe ik mijn AC3200 kan gaan gebruiken, maar het lukt mij maar niet om zelf ipadressen te geven en al het andere wat erbij komt kijken om je eigen router aan te sluiten.
Ik dacht trouwens dat ik ergens had gelezen dat je je eigen router kan gaan gebruiken i.p.v. de router van Ziggo. Dat terzijde.
Ik hoop dat Anne Ziggo mij wil helpen om het voor elkaar te krijgen, dat ik dit allemaal zelf kan doen en dan ook graag hoe dit allemaal werkt bij Ziggo.
Alvast bedankt voor de eventuele hulp.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
56 Reacties 56
Bert
Level 21
T.E.A.M.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Be rt Hij kan niet op z'n Router komen en of het een ASUS is, is nog niet zeker.
Ik voegde ook nog wat toe aan een eerder bericht..

Vermoedelijk is wat Bert denkt aan de hand.
Zonder lopende DHCP Server op je Router krijgt je PC geen Ip in het subNet van je Router. Dat kun je met het handje voor elkaar krijgen op de PC, door die een IP te geven in dat subnet. Dan kun je wel inloggen op je Router.
Is wat ingewikkelder dan een na een Factory reset vanaf 0 te beginnen.
Kiest u maar.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
hanh

Of de router staat ook in Bridge, dan gaat het ook zoals nu het effect is, 1 computer krijgt het externe IP adres.

Voor de TP-link ga naar Go to Advanced > Network > DHCP Server

0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Skillgannon, welkom op onze Community.

Ik begrijp dat je onze modem in bridge hebt laten zetten, en dat dit werkt. Wanneer jouw eigen router in orde is - en goed ingesteld is - kun je deze altijd probleemloos aansluiten. Wij geven geen service op het instellen van thuisnetwerken, ik kan je daar niet doorheen loodsen (je vraagt hiernaar in de je eerste bericht) maar de Community is wel de juiste plek om aan anderen hulp te vragen.

Tip: Sluit maar 1 apparaat aan op een modem in bridge, namelijk je router. Reset je router eerst eens naar fabrieksinstellingen, zodat alle instellingen gewist zijn. Dan pak je de handleiding erbij en sluit je de router aan op de modem in bridge. Succes!
0 Kudos
Skillgannon
Level 5
Topicstarter
Hallo,
Na een kleine afwezigheid ben ik er weer en ik heb de berichten even vluchtig doorgenomen, maar zal dat morgen beter doen. Ik heb inmiddels van Ziggo een nieuwe CB gekregen, de vorige had dus inderdaad een probleem. Met geen mogelijkheid was het voor elkaar te krijgen dat ik mijn eigen router kon gebruiken (TP-Link trouwens). Enkele keren dacht ik ja, maar dat was maar kortstondig, want na een minuut of 15 verdween ie weer voor enkele uren. Over 2 á 3 weken ga ik kijken of het met de nieuwe CB wel wil (mijn vrouw heeft een klein bedrijfje en heeft die periode een goed werkende Internetverbinding nodig). Ik ga me even verdiepen hoe de verbinding met een kabelmodem werkt, bij KPN had ik de router zo aan de praat. Ik zal ook de reacties even goed doornemen.
Jullie horen nog hoe het verder gaat, in ieder geval bedankt voor de reakties.
Skillgannon
Skillgannon
Level 5
Topicstarter
Wat moet ik nu precies doen in de CB voordat ik Ziggo bel om te bridgen. Ik dacht zelf "mijn eigen router heb ik een vast adres gegeven, 192.168.178.9, dat is buiten de DHCP range om, ik zelf weet niet meer, omdat ik vind dat je maar heel weinig kan instellen in de CB. Dus is er iemand die mij kan zeggen wat ik in de CB moet doen, als ik eenmaal in mijn eigen router zit dan weet ik het verder wel, maar die CB blijft voor mij een vreemd ding.
Skillgannon
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Je hebt aardig wat tips gekregen hoe je je Router aan de praat kan krijgen met de ConnectBox in Bridge. Daar doe je niks mee, want de ConnectBox staat nog steeds niet in Bridge, lees ik nu. Waarom blijf je zo te werk gaan?

Als je bezig blijft met Router op Router en je stelt nog steeds dit soort vragen, dan moet je daar niet aan beginnen. Je moet daarvoor behoorlijk verstand van networks hebben, liet ik je al eerder weten. Dat lijkt onvoldoende het geval.

Ik denk dat het in jouw situatie maar het beste is, dat je een maatje gaat inschakelen om je ter pekke te gaan helpen. Hier gaat het zo te zien niet lukken.

Succes verder.
Gr Han
Skillgannon
Level 5
Topicstarter
Omdat ik de vorige keer niet IN mijn router kon komen.
0 Kudos
DennyW
Level 17
Skillgannon wrote:
Omdat ik de vorige keer niet IN mijn router kon komen.

Zo'n antwoord bevestigt dat hanh gelijk heeft; doe jezelf niet groter voor dan je bent. Een ieder hier in dit forum is van goede wil en wil iedereen helpen. Met zijn advies ben je naar beste weten geholpen.
0 Kudos
Skillgannon
Level 5
Topicstarter
Het enige wat ik vraag is welke handeling ik moet doen in de CB om dan in mijn eigen router te komen, daarna weet ik het zelf wel. De antwoorden op die vraag ben ik hier nog niet tegengekomen, alleen wat ik moet doen als ik in mijn eigen router zit, maar dat weet ik zelf wel. Als ik het wel wist dan vroeg ik het hier niet.
Skillgannon
0 Kudos
Gusto
Level 7
Skillgannon , zet je eigen router op marktplaats.
En ga door met je leven. 😉
0 Kudos
Erving
Level 6
Kijk eens naar mijn topic over dit onderwerp met gelijksoortige naam van ongeveer een maand geleden. Daarmee moet je het n.m.m. wel kunnen doen !
0 Kudos
Skillgannon
Level 5
Topicstarter
Gusto en al die andere betweters hier, oh wat voelt dat lekker he als je wat meer wat dan een ander over bepaalde onderwerpen, daarom haat ik zulke figuren als jullie.
Skillgannon
0 Kudos
Skillgannon
Level 5
Topicstarter
Nog 1 laatste berichtje voor Erving, ik heb het gelezen maar als ik het goed begrepen heb kan jij zelf in je CB kiezen wat je wilt en dat kunnen velen hier en dat maakt alles veel makkelijker om te doen vandaar dat ik er van baal over dat onderscheidt tussen voormalig UPC en Ziggo gebied. Als het bij mij ook zo makkelijk zou gaan zat ik hier niet te zeuren.
Skillgannon
0 Kudos
Skillgannon
Level 5
Topicstarter
Ik heb al mijn vragen eens teruggelezen hier, het enige wat ik vraag is wat moet ik doen in de Connectbox van Ziggo, maar op die simpele vraag heb ik van niemand hier een antwoord gekregen als ik dat weet dan heb ik jullie niet meer nodig, moeilijk he.
Skillgannon
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Als je je Router achter de ConnectBox in Router Mode wilt hangen, hoef je niets te doen op de ConnectBox. Er is geen instelling nodig die noodzakelijk zou zijn voor de configuratie van je eigen Router.

Gr Han

PS je redeneert wel raar. Je stelt een vraag, je krijgt uitstekend advies en noemt je adviseurs vervolgens betweters. Wel eens aan gedacht dat je zelf behoorlijk eigenwijs bent, door de goede suggesties niet te volgen?
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
hanh wrote:
Als je je Router achter de ConnectBox in Router Mode wilt hangen, hoef je niets te doen op de ConnectBox. Er is geen instelling nodig die noodzakelijk zou zijn voor de configuratie van je eigen Router.

Gr Han

Klopt !! de connectbox in bridge eigen router aansluiten op lan port 1
0 Kudos