1
Vraag
2
Reacties
Paul van Engele

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Eigen Netgear Nighthawk R7000 router achter de nieuwe Connectbox - Bridge mode

Hallo, ik heb een nieuwe Mediabox Next ontvangen en tevens een nieuwe ConnectBox Modem/Router. Op dit moment gebruik ik een opstelling van een Ziggo EPC3925 modem gecombineerd met mijn eigen Netgear Nighthawk R7000 Router.
Ik ben van plan om morgen de oude modem uit te wisselen voor het nieuwe modem maar vind de berichten of ik de nieuwe connect box zelf in Bridge mode kan zetten of dat ik daarover moet bellen / chatten met Ziggo erg verwarrend.
Kunnen jullie daar duidelijkheid in verschaffen?
Mvg Paul
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul van Engele
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hi Marianne, de tips hebben inderdaad geholpen. Afgelopen weekend het modem in de bridge mode laten zetten en alles werkt naar behoren.
Bedankt voor jullie hulp.
Groeten, Paul

Bekijk in context

19 Reacties 19
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als het goed is, staat, als nu uw EPC3925 in bridge staat, uw vervangende Connectbox ook al in bridge. Zo niet dan kunt u dat in het oude UPC gebied zelf doen. In het oude Ziggo gebied kan dat alleen door de helpdesk worden gedaan.
Paul van Engele
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Jan, dank voor je supersnelle response. Waar kan ik controleren of mij EPC3925 nu in bridge staat? Ik zit in Brabant in Schijndel en denk dat dit het oude Ziggo gebied is omdat ik volgens mij al 15 jaar of zo op Ziggo zit.

Groeten, Paul
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Hoe is uw Nighthawk aangesloten? Van LAN naar WAN? Dan zal uw EPC wel in bridge staan. Krijgen uw apparaten hun interne IP-adres van de EPC of van de Nighthawk?
Paul van Engele
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Mijn Nighthawk is aangesloten op Poort 1 van de EPC3925. Mijn Nighthawk wordt als DHCP server gebruikt voor het toekennen van IP adressen op een interne 10.0.0.x range voor 3 bedrade computers en meerdere WIFI apparatuur.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U kunt het morgen ook controleren. Zet alle apparatuur uit en maak de kabels los. Sluit uw Connectbox aan op de stroom, de coaxkabel en eventueel de telefoonkabel, maar gebruik nog geen UTP-kabel. Laat de Connectbox volledig opstarten. Verbind dan een laptop met LAN poort 1 van de Connectbox en probeer in te loggen met 192.168.178.1 en het 8 cijferige wachtwoord. Lukt dat niet probeer dan 192.168.100.1. Als het eerste niet lukt en het laatste wel, staat uw Connectbox in bridge. Sluit dan de Knighthawk aan op LAN 1 en start die weer op.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Paul van Engelen wrote:
Mijn Nighthawk is aangesloten op Poort 1 van de EPC3925. Mijn Nighthawk wordt als DHCP server gebruikt voor het toekennen van IP adressen op een interne 10.0.0.x range voor 3 bedrade computers en meerdere WIFI apparatuur.


Dan staat uw EPC in bridge. Een kwestie van de Connectbox opstarten en daarna de Knighthawk aansluiten. Ik verwacht geen problemen. Succes!
Paul van Engele
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ga ik morgen proberen Jan, nogmaals hartelijk dank. Fijn weekend!
Paul van Engele
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Jan, alles werkte vanmorgen. Wat wel vreemd is is dat zowel 192.168.178.1 als 192.168.100.1 reageerd. Via beide kom ik op de ziggo Connectbox terecht. Mijn Nighthawk krijgt 192.168.178.1 toegekend en Gateway is 192.168.178.1. Aan mijn Nighthawk instellingen heb ik niets gewijzigd en alles werkt na aansluiten op UTP poort 1. Nighthawk kent succesvol IP nummers in mijn interne netwerk toe in de range 10.x.x.x.
Dus of de Connect box nu in Router of Bridge mode staat????? Ik weet het niet :-).

Fijn weekend, Paul
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Paul van Engelen
De Connect Box modem-routers zijn soms wat nukkig.
Haal de Connectbox eens zo'n 30 sec van de stroom af en laat deze opnieuw op starten. Laat daarna de Nighthawk eens herstarten.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Paul van Engelen wrote:
. Mijn Nighthawk krijgt 192.168.178.1 toegekend en Gateway is 192.168.178.1.

Dat is heel merkwaardig. Als de connectbox is gebridged kan de nighthawk niet dit ip krijgen, en als de connectbox niet is gebridged, is dit het adres van de connectbox, en kan dit ook niet het adres van de nighthawk worden. Bij een connectbox in bridge zou de nighthawk een extern IP moeten krijgen.
Dus of de Connect box nu in Router of Bridge mode staat????? Ik weet het niet :-).


Ik waag het te betwijfelen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De ConnectBox heeft in Bridge Mode beperkte menu keuzen.

Is er Beheer>Informatie? Zie voorbeeldplaatje.
Zo ja: staan daar Ip adressen zoals in het plaatje?
Als dat zo is dan staat ie in Router Mode.
Vraag Ziggo hem in Bridge Mode te zetten.

Als de ConnectBox in Bridge Mode staat dan zou het WAN Ip van je eigen Router een extern Ziggo Ip moeten zijn. Jij hebt het over een adres uit 192.168.178.0/24.
Dat is een teken dat de Connectbox nog in Router Mode staat.
Paul van Engele
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Han,

Ik heb zojuist de connectbox en mijn router 1 minuut van de stroom gehad en daarna alles herstart. Mijn Connectbox Info geeft alleen maar een IPv4 adress in de range 80.x.x.x.
De Connectbox DHCP server staat aan met een start IP van 192.168.178.10 en deze kent dus 192.168.178.178 toe aan de Nighthawk. Moet ik misschien de DHCP optie van de connectbox uitzetten?
Alles werkt echter naar behoren op het moment.

Groetjes,
Paul
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dan draai je nu Router op Router aka NAT over NAT.
Wil je dat wel?
Het is overbodig en vraagt wat extra's ivm Port Forwards.
Paul van Engele
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Han, als het overbodig is dan gebruik ik deze optie liever niet, ik weet niet eens waar het voor is.
Ik zie op mijn eigen router dat hij ingesteld staat als router maar zie geen speciale Port Forward instellingen.

Ik ben een beetje huiverig om de Connectbox in bridge mode te laten zetten, loop ik dan het risico dat alles niet meer werkt? Nu werkt alles eigenlijk wel goed zo te zien.

Groetjes,
Paul
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Paul van Engelen wrote:
Hallo Han, als het overbodig is dan gebruik ik deze optie liever niet, ik weet niet eens waar het voor is.
Ik zie op mijn eigen router dat hij ingesteld staat als router maar zie geen speciale Port Forward instellingen.

Ik ben een beetje huiverig om de Connectbox in bridge mode te laten zetten, loop ik dan het risico dat alles niet meer werkt? Nu werkt alles eigenlijk wel goed zo te zien.

Groetjes,
Paul



Normaal gesproken geen probleem om een eigen router achter een connectbox in bridge te laten draaien , beter gezegd ik zweer er bij 🙂

En je kan het zelf in voormalig upc gebied doen en in voormalig Ziggo de klanten service dmv een belletje , werkt het niet dan bel je nog een keer en dan zetten ze hem weer terug is in 5 min gebeurt en geregeld dus je loopt geen risico.

Wel je router op lan port 1 aansluiten de rest van de porten staan dan uit.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Paul van Engelen wrote:
Hallo Jan, alles werkte vanmorgen. Wat wel vreemd is is dat zowel 192.168.178.1 als 192.168.100.1 reageerd. Via beide kom ik op de ziggo Connectbox terecht. Mijn Nighthawk krijgt 192.168.178.1 toegekend en Gateway is 192.168.178.1. Aan mijn Nighthawk instellingen heb ik niets gewijzigd en alles werkt na aansluiten op UTP poort 1. Nighthawk kent succesvol IP nummers in mijn interne netwerk toe in de range 10.x.x.x.
Dus of de Connect box nu in Router of Bridge mode staat????? Ik weet het niet :-).

Fijn weekend, Paul

Uw modem staat kennelijk niet in bridge. Even bellen en het wordt voor u geregeld.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Paul van Engelen, ik zie dat er heel wat tips zijn gegeven. Goed bezig, iedereen! Ben je hier nog verder mee gekomen? We zijn benieuwd naar het resultaat.
Paul van Engele
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hi Marianne, de tips hebben inderdaad geholpen. Afgelopen weekend het modem in de bridge mode laten zetten en alles werkt naar behoren.
Bedankt voor jullie hulp.
Groeten, Paul
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Dat is goed om te lezen, bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat dit de oplossing is geweest. Ik laat je topic staan op de Community, zodat anderen met een soortgelijke situatie ook wat aan deze waardevolle tips hebben 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic