Vraag
Reacties
Oplossing
BertPost
Level 2

Eigen FritzBox 9570AX achter Modem Ziggo

Heb sinds kort Ziggo maar ervaar toch wat problemen met mijn devices, indien ik mijn eigen hotspot pak met mijn Iphone telefoon dan heb ik totaal geen problemen en dan werken alle devices die ik heb.

Weet bijna wel zeker dat het in de modem van ziggo zit. Vorrheen met KPN gebruikte ik deze fritzbox en alles werkte gewoon, dus mijn vraag kan ik deze fritzbox gebruiken met ziggo..

alvast bedankt voor de reacties

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Werken de apparaten wel naar behoren als je ze met het Ziggo-modem verbindt via ethernet/Wi-Fi? Ik neem aan dat je een FRITZ!Box 7590 AX bedoelt?

De FRITZ!Box kan inderdaad gebruikt worden met Ziggo, je moet deze zo configureren dat ethernet (blauwe poort) voor WAN/internet gebruikt wordt. Volg hiervoor de instructies op FRITZ!Box voor gebruik met een andere DSL-modem configureren | FRITZ!Box 7590 AX. Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te configureren, dit kan tegenwoordig via de Vodafone & Ziggo app. Hierbij is belangrijk dat alleen de eigen router op het modem aangesloten is.

Andere optie is de FRITZ!Box als IP client configureren: FRITZ!Box als IP-client configureren | FRITZ!Box 7590 AX, andere fabrikanten noemen dit AP mode.

Bekijk in context

0 Kudos
6 Reacties 6
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Werken de apparaten wel naar behoren als je ze met het Ziggo-modem verbindt via ethernet/Wi-Fi? Ik neem aan dat je een FRITZ!Box 7590 AX bedoelt?

De FRITZ!Box kan inderdaad gebruikt worden met Ziggo, je moet deze zo configureren dat ethernet (blauwe poort) voor WAN/internet gebruikt wordt. Volg hiervoor de instructies op FRITZ!Box voor gebruik met een andere DSL-modem configureren | FRITZ!Box 7590 AX. Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te configureren, dit kan tegenwoordig via de Vodafone & Ziggo app. Hierbij is belangrijk dat alleen de eigen router op het modem aangesloten is.

Andere optie is de FRITZ!Box als IP client configureren: FRITZ!Box als IP-client configureren | FRITZ!Box 7590 AX, andere fabrikanten noemen dit AP mode.

0 Kudos
BertPost
Level 2
Topicstarter

klopt de 7590AX, deze devices zijn alle via utp kabel verbonden. en werken gewoon, zodra ik ze aanzet om gegevens te versturen en te ontvangen dan gaat het na +/- 2-5 min mis. heb deze ook als portforwarding en vaste ip in dhcp gezet zodat ik weet met welke device ik ben verbonden en met adb erbij kan. Met KPN en deze modem was het geen probleem, dus als dat ook gaat werken met ziggo dan ben ik zeer geholpen ermee.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je iets meer informatie geven? Om welke devices gaat het en wat gaat er precies mis?

Je noemt port forwarding, dus je wilt de FRITZ!Box als router achter het Ziggo-modem gebruiken. In dit geval is bridge mode sterk aanbevolen. Is het modem in bridge mode geconfigureerd (groene status-LED) en is de FRITZ!Box als enige apparaat op het modem aangesloten (vereist voor bridge mode)?

0 Kudos
BertPost
Level 2
Topicstarter

met adb moet ik er bij kunnen als ik niet thuis ben om eventueel de game op het device te herstarten vandaar die portforwarding en vaste ipadressen voor deze devcies. ik denk dat ik er wel uit moet komen zoals hierboven staat. ga het gewoon proberen en kijken of het dan gewoon werkt zoals het altijd heeft gewerkt.

Dank voor je berichten.

0 Kudos
Karel.
Level 17

De knowledgebase van AVM:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590-AX/16_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-kabel...

Als je ook telefonie hebt bij Ziggo, zal je die op het Ziggo modem moeten aansluiten, ongeachte of die in router of bridge mode is gezet. De 7590AX kan alleen overweg met voip telefonie providers en dat bied Ziggo niet.

0 Kudos
BertPost
Level 2
Topicstarter

heb geen telefonie, alleen mobiel 😉