hi,
ik vroeg me af nu er vrije modem keuzen is of dat de Arris Surfboard SB8200 Cable Modem werkt op de ziggo verbinding?
het is een docsis 3.1 maar kan gebruikt worden voor de docsis 3.0 die ziggo aangeeft.
ik heb al via de klantenservice vernomen dat ik een eigen modem zou mogen gebruiken.
gr maikel
Opgelost! Ga naar oplossing.
nee
alle eigen modems moeten backwards compatible zijn met Eurodocsis 3.0 en dan kom je alleen maar uit bij fritzbox
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
nee
alle eigen modems moeten backwards compatible zijn met Eurodocsis 3.0 en dan kom je alleen maar uit bij fritzbox
als ik op de site van arris kijk hebben ze het er wel over deze backwards compatible zijn?
zie https://arris.secure.force.com/consumers/articles/General_FAQs/SB8200-DOCSIS-3-1
of mis ik hier iets?
dat klopt die is compatible met docsis 3.0 alleen werkt dat hier niet zie ook
modems voor nederland moeten backwards compatible zijn met Eurodocsis 3.0 en dat zijn er niet veel
met docsis 3.1 is er geen verschil meer maar met docsis 3.0 nog wel
ah oke jammer haha. dan is het wachten totdat ziggo overstapt naar docsis 3.1
is daar al iets over bekend? hoorde dat ze het wel al aan het testen zijn.
ze zijn als deels over op docsis 3.1 alleen het netwerk zal zeker voor de komende jaren backwards compatible blijven met eurodocsis 3.0 ze gaan echt niet bij alle miljoenen abbonees/wijkasten e.d alles omzetten naar 1 netwerk van docsis 3.1
Hi all,
In this page, I see that DocSis 3.1 is now supported.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem
So can we use modems with DocSis 3.1 support, such as Arris Surfboard SB8200 or S33, now?
If so, did anyone try to do that yet?
that modem doenst support eurodocsis 3.0 which is also needed
So DocSis 3.0 is needed no matter what? Then why Ziggo says we only need 3.1?
if you read the full document you will see it needs eurodocsis 3.0
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.