Vraag
Reacties
Oplossing
Pvanhouts
Level 1

Eerste keer coax aansluiting op modem

Probeer vandaag voor de allereerste keer modem/connectbox aan te sluiten. Hoofdcoax ziet er iets anders uit dan in de brochure (zie foto), maar zou volgens mij toch moeten werken.
echter, de connectbox blijft groen knipperen. Heb ook de splitter er tussenuit gehaald, maar dat maakt geen verschil. Any ideas?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pvanhouts
Level 1
Topicstarter
Op de twitter tech support account waren ze het er volledig mee eens. Er komt een monteur van ziggo op maandag 13 mei. Ik probeer daarna ook nog een update te posten.

Bekijk in context

0 Kudos
14 Reacties 14
Steefb
Level 20
Dit is niet de manier hoe het tegenwoordig aangesloten wordt. Als het goed is heb je installatiegarantie. Er moet in ieder geval een AOP geplaatst worden.
Regel dit met de klantenservice.
Pvanhouts
Level 1
Topicstarter
Dank Steef. Ik neem contact met ze op.
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Pvanhouts, welkom hier!

Zo'n aansluiting is inderdaad niet hoe het hoort. Houd je ons hier op de hoogte van de vorderingen?
Pvanhouts
Level 1
Topicstarter
Op de twitter tech support account waren ze het er volledig mee eens. Er komt een monteur van ziggo op maandag 13 mei. Ik probeer daarna ook nog een update te posten.
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Pvanhouts De eerstvolgende maandag 9 mei is in 2022. Zo lang duurt het toch niet?? :hugging:
Pvanhouts
Level 1
Topicstarter
Aansluiting aangepast door monteur, en inmiddels werkt het. Ze moesten alleen ook nog wel de aansluiting activeren in de straat - dat was ook nog vergeten...dus het had sowieso in eerste instantie niet gewerkt.

nu lekker snel internet, maar het modem klapt er wel vaak uit hoor. Is een ander topic, maar als dat niet verbetert ga ik toch terug naar kpn...
0 Kudos
Nick999
Level 17
Ik neem aan dat de monteur wel alle signalen gemeten heeft?
0 Kudos
Pvanhouts
Level 1
Topicstarter
Ja, alles werkte toen ie wegging.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream dBmV waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
0 Kudos
Pvanhouts
Level 1
Topicstarter




0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ik zie geen directe afwijkingen in je signaal.
Maar eruit klappen van je modem is zeker geen normale gang van zaken.

Omdat er net een monteur is geweest zal ik dit bij een Ziggo moderator op z'n ontbijtbordje leggen.
Zij kunnen dieper in de systemen kijken en mogelijk zien wat er in de achtergrond speelt.
Morgen kun je een reactie verwachten.
0 Kudos
Pvanhouts
Level 1
Topicstarter
Dank Be rt
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Pvanhouts,

Dat vaak eruit klappen van je modem klinkt natuurlijk niet goed. Daar moet nog eens naar gekeken worden. Uit je signaal word ik niet direct iets wijzer. Ik zie wel dat je een zakelijke klant bent. Ik adviseer je daarom om even contact op te nemen met de zakelijke helpdesk, dan kunnen zij eventueel een garantiemonteur inplannen. Dat kan ik namelijk niet voor zakelijk.
Pvanhouts
Level 1
Topicstarter
Dank Michael, inmiddels is het na opnieuw opstarten al ruim 24 uur stabiel dus wellicht was het een opstart probleem. Ik kijk het nog even aan.

patrick
0 Kudos