1
Vraag
2
Reacties
AndyV

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Eero 6+ installeren achter modem

Is het mogelijk om een Eero 6+ router achter mijn Connectbox te hangen en op de Connectbox 5ghz SSID (toevoeging _5ghz) draaien en op de Eero  2,4ghz? Dus 2 verschillende SSID's met bijbehorende verschillende snelheden op 2 routers. If not zal het de bridge mode worden voor de Connectbox maar dan ben ik zijn firewall kwijt 😞

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je de Connect box in bridge zet, dan heeft die geen wifi meer en wordt je eigen router de DHCP server en firewall: Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

 

 

Dit verandert er in bridge-modus

  • Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
  • De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
  • De firewall schakelt uit.
  • Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
  • De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.
  • Je kunt je zeshoekige SmartWifi pods niet meer gebruiken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is zeker mogelijk.

Je kunt op het modem de 2,4 GHz uitzetten en de 5 GHz aan, de Eero 6+ router kun je aansluiten met een kabel aan het modem, (de Eero 6+ router in bridge modus zetten als alle apparaten elkaar moeten kunnen bereiken) en daar alleen de 2.4 GHz aanzetten en de 5 GHz uit.

AndyV
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks maar ik wou met die Eero een thread netwerk proberen op te zetten. Denk dat ik dan de Connectbox in bridge moet laten zetten. Dat kan ook weer ongedaan worden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je de Connect box in bridge zet, dan heeft die geen wifi meer en wordt je eigen router de DHCP server en firewall: Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

 

 

Dit verandert er in bridge-modus

  • Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
  • De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
  • De firewall schakelt uit.
  • Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
  • De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.
  • Je kunt je zeshoekige SmartWifi pods niet meer gebruiken.
AndyV
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Bert

Ik heb bij de Connect Box zowel Wifi 2,4 en Wifi 5 uitgeschakeld en alle bekabelde netwerkaansluitingen verplaatst naar een Netgear switch. Dus de Eero geeft zowel Wifi 2,4 en Wifi 5. En ik haal nu met Wifi snelheden gelijk aan bekabeld: 300Mbps dus dat werkt perfect.

Maar ik had ook bij klantenservice aangevraagd om de Connect Box in bridge mode te laten zetten. Daar een mail van ontvangen dat het binnen 24 uur zou gebeuren maar nog niks van gemerkt.

Wat ik wel heb gemerkt is dat een aantal zaken die in de oude situatie problematisch waren zoals installeren van een Logitech Harmony hub nu een fluitje van een cent zijn. Denk dat die Eero ook meer WIFI verbindingen aan kan.

Dank voor jouw hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic