Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
caesar wrote:
Er zijn instellingen in het modem die de ISP moet doen, die zijn genormaliseerd volgens de DOCSIS standaard. Die werkzaamheden moet Ziggo dus wel degelijk uitvoeren. Neem alleen al het feit dat een Fritz!box meer download kanalen heeft als enige Ziggo router, je kunt er in principe meer dan 1Gb/sec mee downloaden.
Het zijn allemaal genormaliseerde instellingen, niets bijzonders. Ziggo kan en moet die werkzaamheden uitvoeren. Ze moeten zelfs voor uitrol van nieuwe firmware zorgen als AVM die uitbrengt.
In feite is de situatie niet anders als bij ADSL/VDSL modems, en bij de meeste providers kun je die ook zelf kiezen.
Als mijn huidige router stuk gaat moet ik ook zelf voor een nieuwe zorgen, ik ga echt niet met zo'n rommeldoosje van Ziggo aan het werk.
En met betrekking tot de eigen antenne installatie, Ziggo heeft niet eens een fatsoenlijke handleiding hoe je een Horizon en een Extra Horizon over coax met elkaar moet verbinden. Daar zitten namelijk wat haken en ogen aan.
Jonathan-458 wrote:
Ik zou heel erg graag een officiële reactie van Ziggo willen zien, persoonlijk is het mij ook al jaren een Dorn in het oog.
caesar wrote:
Ik ben bang dat je het niet helemaal begrijpt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.