Vraag
Reacties
Oplossing
wa beemsterboer
Level 1

EVW320b vervangen door Connectbox?

Ik heb jaren geleden een EVW320b en Asus RT-AC66U Dual Band geïnstalleerd en krijg nu de Connextbox toegezonden.

Moet huidige modem en router worden vervangen? en Wat is daarvan de toegevoegde waarde/voordeel?

Wat gebeurt er als ik de bestaande apparatuur handhaaf en verder niets doe?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Oude modems worden uitgefaseerd / uit de systemen gehaald.

3 redenen:

1. Er gaan er steeds meer kapot, zodat je een paar dagen zonder internet kunt komen te zitten, in het weekend nog langer, voordat een nieuw modem bij je is.

2. Oude modems hebben maar een beperkt aantal kanalen tegelijk ter beschikking, de nieuwe modems veel meer, waardoor je een stabieler internet krijgt, omdat makkelijker en sneller uitgeweken kan worden naar andere kanalen.

3. Er komen geen nieuwe updates meer voor deze oude modems, waardoor er een mogelijk een veiligheid issue zou kunnen gaan ontstaan.

@wa beemsterboer Met een nieuw modem kun je je eigen router prima blijven gebruiken, daar veranderd niets aan.

Bekijk in context

Ga naar reactie
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @wa beemsterboer ,

Als je het in bridge gebruikt, krijg je IPv6 met de connectbox.Maar desondanks raad ik aan om de Ubee te houden.Je zal de connectbox wel even aan moeten sluiten, maar daarna kan je de klantenservice bellen om de Ubee te heractiveren.Als je nu niks doet stopt de Ubee 14 dagen na het ontvangst van de connectbox.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Oude modems worden uitgefaseerd / uit de systemen gehaald.

3 redenen:

1. Er gaan er steeds meer kapot, zodat je een paar dagen zonder internet kunt komen te zitten, in het weekend nog langer, voordat een nieuw modem bij je is.

2. Oude modems hebben maar een beperkt aantal kanalen tegelijk ter beschikking, de nieuwe modems veel meer, waardoor je een stabieler internet krijgt, omdat makkelijker en sneller uitgeweken kan worden naar andere kanalen.

3. Er komen geen nieuwe updates meer voor deze oude modems, waardoor er een mogelijk een veiligheid issue zou kunnen gaan ontstaan.

@wa beemsterboer Met een nieuw modem kun je je eigen router prima blijven gebruiken, daar veranderd niets aan.

Ga naar reactie