1
Vraag
2
Reacties
Schanulleke

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ERR_CONNECTION_REFUSED op specifieke websites

Hai,

Ik ben nieuw in deze community maar de klantenservice verwees me hierheen.

Mijn internet (op pc met Windows 10) draait als een zonnetje, alleen bij analytics.google.com en links die beginnen met trackcmp.net/redir? krijg ik een foutmelding. Dat trackcmp.net/redir? is standaard voor links in e-mails die via ActiveCampaign worden verstuurd. Het probleem treedt op in alle browsers, en Chrome zegt daarbij ERR_CONNECTION_REFUSED. Als ik wifi gebruik via telefoon, kan ik overal komen.

Dus het moet een lokaal probleem zijn met instellingen van de pc, lijkt me. Het probleem is ontstaan na installeren Goose VPN. Beviel niet, ik kon geen mail meer versturen, dus binnen een dag de software eraf gegooid. Maar het probleem met die paar url's blijft bestaan. Wat betreft GA, ik kan andere Google diensten gewoon gebruiken.

Wat ik al heb geprobeerd:

  • cookies en geschiedenis gewist
  • browser cache geleegd
  • dns cache geleegd
  • malwarescan, spyware scan, virusscan
  • firewall helemaal uitgezet
  • wifi stekker er een aantal keren uit gehad
  • pc opnieuw opgestart (duhh)
  • geprobeerd om uitzonderingen te maken voor specifieke url's
  • gekeken naar proxy instellingen (nu op 'geen proxy' gezet)
  • ActiveCampaign gemaild; zij kennen het probleem niet

Klantenservice heeft gekeken naar mijn IPv4 instellingen, en mijn wifi staat standaard op IPv4. "Verder kunnen we je niet helpen, plaats je vraag in de community."

Ik denk zelf aan een probleem met mijn firewall van Avast. Maar waarom bestaat het probleem dan nog steeds als ik de firewall helemaal uitzet?

GA kom ik dagelijks, en ik heb vrij veel nieuwsbrieven (ook die van mezelf) die via AC lopen en waar ik nu niets in kan aanklikken. Bovendien ergert het me enorm dat ik het probleem niet kan oplossen :kissing: Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.

Groeten Jessie
25 Reacties 25
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Schanulleke

Er zijn ook (gratis) tool-tjes die het HOSTS-bestand kunnen opschonen / herstellen. In zijn algemeenheid zijn dit soort tools zijn vooral dienstig bij het herstellen na een virus-besmetting. Claims over het verbeteren Windows als zodanig en / supersnel maken moet je met een korreltje zout nemen. Alleen die onderdelen gebruiken die, op dat moment, echt noodzakelijk zijn is het verstandigst.

Een zeer veilige tool om het host-bestand automatisch te laten herstellen is AdwCleaner. Omdat die tool een zeer goede reputatie had is deze opgekocht door een antivirusbedrijf, maar is nog steeds gratis. (N.B.: tool-tjes zoals dit dien je alleen te downloaden van af de officiële website van de maker / uitgever!)
Het programma doet eerst een scan. Genereerd een rapport (logboek-bestand) en daarna kan je beslissen wat er wel en niet gedaan mag worden. Lees desgewenst eerst de info van de fabrikant / uitgever.


Website van het bedrijf: https://nl.malwarebytes.com/
Scroll naar beneden daar vindt je de link naar Malwarebytes AdwCleaner.

-Het programma (een exe-bestand) behoeft niet geïnstalleerd te worden. *)
-Wel die je dit (net als meer van dit soort tools) op te starten met verhoogde rechten (Rechts klikken en kiezen voor "Als administrator uitvoeren".)
-Als het op gestart is, klik je als eerste op (rechts in de balk) op "Instellingen". Je ziet daar dat er een paar dingen al op "Aan" staan. Zie kan je allemaal weer uit zetten, want die heb je nu niet nodig. Je zet alleen "Host-bestanden resetten" op Aan.-
Daarna ga je (rechts in de balk) naar "Dashboard" en klik op "Scan". (Er wordt nog steeds niets gewijzigd.)
-Klik daarna (onderin) op "Bekijken logboekbestand". (Er wordt nog steeds niets gewijzigd.)
-Daarna kan je klikken op "Basisreparatie starten". Omdat je alleen het Host-bestand wil resetten, is dat het enige dat uitgevoerd wordt.

Er is ook een optie om wijzigen achteraf ongedaan te maken, maar dat heb je in dit geval niet nodig lijkt mij.

*) Het logbestand en de Quarantaine wordt wel opgeslagen, maar is via het tool-tje ook automatisch te verwijderen. Die bestandjes staan dan op de C:-schijf in de map WdwCleaner.

Groet,
DennyW
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
DennyW Zo is het wel heel duidelijk.:relaxed:
Er waren weer vreemde acties van de forum software.
Schanulleke
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@DennyW en @efok en Sparco©1963 Allemaal enorm bedankt. Ik heb al die rare url's weggehaald.... en HET WERKT. Ik ben zo blij met jullie geduld en tijd, bedankt. Moeilijk om nu 1 beste antwoord te kiezen 😉

Veel groeten!
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Schanulleke wrote:
@DennyW en @efok en Sparco©1963 Allemaal enorm bedankt. Ik heb al die rare url's weggehaald.... en HET WERKT. Ik ben zo blij met jullie geduld en tijd, bedankt. Moeilijk om nu 1 beste antwoord te kiezen 😉

Veel groeten!


Schanulleke
Bedankt voor de terugkoppeling. Ook Be rt verdient vermelding en niet te vergeten hanh , want het was de output van tracert die het loopback-adres blootlegde! Juist dat deed bij mij het vermoeden rijzen het hosts-bestand de schuldige kon zijn.

Groet,
DennyW
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
DennyW
Geheel verdiend door jou. Al die noeste arbeid!
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Echter, je bent veiliger met adblocking hosts bestand. Mag wel, hoeft niet. Een gratis programma daarvoor is Hostsman.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic