1
Vraag
2
Reacties
Schanulleke

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ERR_CONNECTION_REFUSED op specifieke websites

Hai,

Ik ben nieuw in deze community maar de klantenservice verwees me hierheen.

Mijn internet (op pc met Windows 10) draait als een zonnetje, alleen bij analytics.google.com en links die beginnen met trackcmp.net/redir? krijg ik een foutmelding. Dat trackcmp.net/redir? is standaard voor links in e-mails die via ActiveCampaign worden verstuurd. Het probleem treedt op in alle browsers, en Chrome zegt daarbij ERR_CONNECTION_REFUSED. Als ik wifi gebruik via telefoon, kan ik overal komen.

Dus het moet een lokaal probleem zijn met instellingen van de pc, lijkt me. Het probleem is ontstaan na installeren Goose VPN. Beviel niet, ik kon geen mail meer versturen, dus binnen een dag de software eraf gegooid. Maar het probleem met die paar url's blijft bestaan. Wat betreft GA, ik kan andere Google diensten gewoon gebruiken.

Wat ik al heb geprobeerd:

  • cookies en geschiedenis gewist
  • browser cache geleegd
  • dns cache geleegd
  • malwarescan, spyware scan, virusscan
  • firewall helemaal uitgezet
  • wifi stekker er een aantal keren uit gehad
  • pc opnieuw opgestart (duhh)
  • geprobeerd om uitzonderingen te maken voor specifieke url's
  • gekeken naar proxy instellingen (nu op 'geen proxy' gezet)
  • ActiveCampaign gemaild; zij kennen het probleem niet

Klantenservice heeft gekeken naar mijn IPv4 instellingen, en mijn wifi staat standaard op IPv4. "Verder kunnen we je niet helpen, plaats je vraag in de community."

Ik denk zelf aan een probleem met mijn firewall van Avast. Maar waarom bestaat het probleem dan nog steeds als ik de firewall helemaal uitzet?

GA kom ik dagelijks, en ik heb vrij veel nieuwsbrieven (ook die van mezelf) die via AC lopen en waar ik nu niets in kan aanklikken. Bovendien ergert het me enorm dat ik het probleem niet kan oplossen :kissing: Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.

Groeten Jessie
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Schanulleke
Hi Jessie

127.0.0.1 is het loopback address van de PC / netwerkkaart.

Kijk eens of het bestand host (zonder extensie!) nog normaal is / nog origineel is.
Het bestandje "hosts" staat in de map Windows
pad: C:\Windows\System32\drivers\etc (Opm. meestal staat het OS op de schijf C:)

De grootte van het bestandje is ca 1kB;
De inhoud is met kladblok te bekijken en ziet er ongeveer zo uit:

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost


Ook al ziet het er zo uit, dan moet je nog controleren of er niet stiekem extra tekst staat die buiten beeld valt.
Dit kan je b.v. doen door:
* Vink bij "Opmaak" (menu-balk bovenin) "Automatsche terugloop" aan en
* vervolgens de toets Ctrl in gedrukt te houden plus de Shifttoets en dan kort op de toets End te drukken. De cursor springt dan naar het einde van het documentje.
dat is direct achter / onder de regel met " # ::1 localhost".

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke DNS servers zijn er zichtbaar in je Windows?
Heb je zelf andere DNS servers ingesteld?
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Schanulleke ,

Ga naar: https://www.seniorweb.nl/software/revo-uninstaller-downloaden en haal dat programma binnen. Installeer Revo en dan wederom Goose VPN erop zetten, vervolgens Goose verwijderen met behulp van Revo en bij doorzoeken de optie GRONDIG aanzetten. Bij normaal verwijderen blijven er toch vaak resten achter. Voor de volgende keer dat U een programma wilt testen maak altijd eerst een systeem herstelpunt. In geval van problemen bent U snel weer in een werkende situatie.

Succes.
Schanulleke
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sparco©1963 Bedankt, Revo is een handig progje. Ik heb gedaan wat jij zei. Vervolgens deed internet het niet meer. Na allerlei pogingen uiteindelijk systeemherstel moeten toepassen. Heb nu weer de oude situatie.

Ik heb Revo op grondig gezet. Heeft het zin de procedure te herhalen met Revo op 'gemiddeld'? Systeemherstel kostte de pc nu een uur, dus die test zou ik morgen kunnen doen.
Schanulleke
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt bedankt voor je reactie. Dit zijn de servers.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Vaak, niet altijd, is het een DNS probleem.
War gebeurt er als je die op automatisch zet en de computer opnieuw opstart?
Schanulleke
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor het idee Be rt Helaas haalt ook dit niets uit...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat leveren Route traces op?
Zie voorbeeldplaatje 1 voor trackcmp.net
Hop 15 is de host in kwestie, maar die geeft geen Response op ping (ICMP echo). Dat mag.
In plaatje 2 een trace naar GA.
De eerste gaat via IPv4, de tweede via IPv6. Ik heb nl Dual Stack & GA is ook Dual Stack. trackcmp.net is IPv4 only. De optie -4 is daarbij niet nodig voor een IPv4 route trace.
Mijn IPv6 Prefix heb ik ivm privacy deels onzichtbaar gemaakt, zoals je ziet.
Gr Han
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hm, lastig probleem Schanulleke (leuk!), allereerst van harte welkom op onze Community!

Zit je PC niet stiekem nog via een VPN of proxy te werken? Zie je hetzelfde publieke ip-adres via www.whatismyip.com met zowel je PC als met je smartphone via wifi of is die verschillend?
Schanulleke
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo bedankt voor het meedenken. ip4 geeft allebei hetzelfde ip-adres (dat ik ook ergens op mijn pc heb staan). En ip6 is not detected.
Schanulleke
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh ik heb (denk ik) hetzelfde gedaan als jij. Helemaal snappen doe ik het niet, dus ik ben gaan overtikken. En dan krijg ik wel heel andere resultaten. Zegt dit jou iets?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Schanulleke
Hi Jessie

127.0.0.1 is het loopback address van de PC / netwerkkaart.

Kijk eens of het bestand host (zonder extensie!) nog normaal is / nog origineel is.
Het bestandje "hosts" staat in de map Windows
pad: C:\Windows\System32\drivers\etc (Opm. meestal staat het OS op de schijf C:)

De grootte van het bestandje is ca 1kB;
De inhoud is met kladblok te bekijken en ziet er ongeveer zo uit:

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost


Ook al ziet het er zo uit, dan moet je nog controleren of er niet stiekem extra tekst staat die buiten beeld valt.
Dit kan je b.v. doen door:
* Vink bij "Opmaak" (menu-balk bovenin) "Automatsche terugloop" aan en
* vervolgens de toets Ctrl in gedrukt te houden plus de Shifttoets en dan kort op de toets End te drukken. De cursor springt dan naar het einde van het documentje.
dat is direct achter / onder de regel met " # ::1 localhost".
Schanulleke
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
DennyW Ik denk dat je iets op het spoor bent... Zou super zijn. Mijn HOSTS is 462 kB, en is voor het laatst bewerkt op 11 maart. Daarnaast is er een HOSTS.bak bestand van 461 kB. Dat is op 5 maart voor het laatst bewerkt.

In mijn HOSTS staat een hele riedel url's onder de tekst die jij had geplakt in je mail. ik neem aan dat ik niet mijn HOSTS mag overschrijven met jouw tekst?

Hier een linkje naar mijn HOSTS bestand (gekopieerd naar Drive), https://drive.google.com/open?id=1TcNhxx-iBKqZRRUNPUD63cIyBWilCfFw

Als je ernaar wilt kijken, zou dat super zijn. Thanks!
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Dat is een fikse lijst met URLs die allemaal naar 0.0.0.0 of 127.0.0.1 worden verwezen. Dat is niet normaal.... Heb je een adblocker of filter software of iets dergelijks gehad, of nog draaien. Het zou kunnen dat die op deze wijze zijn werk doet.

Je kunt je hosts-file zelf wel aanpassen, maar de vraag is welk programma deze host-file voor jou heeft gecreëerd. Dus hoe kom je aan deze variant?
Schanulleke
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
efok Bedankt dat je hebt gekeken naar de file. Ja, ooit wel een adblocker gehad. En dus een paar dagen Goose VPN (maar niet in maart toen de file is bewerkt). Mijn adblockers waren browser extensies, en het probleem treedt op in alle browsers. Kan ik ongestraft die hele lijst verwijderen na een kopie opgeslagen te hebben en een herstelpunt te hebben gecreëerd? Of loop ik dan kans dat mijn hele systeem crasht....?

Ik wilde dat ik wist hoe ik aan deze variant kom. Helpt dit om daarachter te komen? Opnieuw alvast bedankt!

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Schanulleke
Het hosts bestand wordt inderdaad ook door anti-virus /-malware programma's en add block programma's gebruikt (op een positieve manier). Zelf kan je dit ook gebruiken als je bepaalde aanroepen "het bos in wilt sturen" of een (intern)-IP-adres aan een naam wilt koppelen.

Verwijzingen in het bestand hosts gelden voor alle programma's die op die PC draaien, dus inderdaad ook voor alle internet browsers.

Je kan kiezen om de hele lijst te wissen of slechts die regels te deactiveren die jij overbodig vindt. Dat doe je door er en #-teken (plus spatie) voor te zetten. (Zoals je ook bij alle voorbeeld regels ziet in het stukje dat ik zond).
Maar,...…….om het bestand te mogen wijzigen (en de wijziging op te slaan) is het hebben van een account met Administrator-rechten net niet voldoende, nee je moet dan het Klanblok-programma ook met verhoogde rechten opstarten! Dat kan op een paar manieren.
De makkelijkste methode is om

  • in het zoekveld "kladblok" in te typen;
  • als het programma Kladblok in het zoek resultaat wordt weergegeven, dan;
  • er rechts op klikken (met de muis);
  • en te kiezen voor: "Als administrator uitvoeren"
Vervolgens kies je in kladblok bij "Bestand" voor "Openen...", maar om het bestand hosts zichtbaar te maken kies je onder in eerst voor "Alle bestanden (*.*)" bij het pull down menu-tje rechts naast het witte vak met "Bestandnaam". (i.p.v. "Tekstdocumenten (*.txt"))
Dan brows je met Kladblok naar de locatie waar het bestand HOSTS staat.

**EDIT **:
Let er wel op dat bij het opslaan dat Kladblok geen extensie (.txt) toevoegt aan de bestandsnaam (want dan werkt het niet). Vink desnoods eerst bij de "Verkenner" het vinkje uit bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen". Een ander methode om de neiging van Klablok om een extensie toe te voegen te onderdrukken is om bij het bevestigen van het opslaan niet de muis te gebruiken maar dit te doen -op een speciale manier - met het toetsenbord: Ctrl + Shift ingedrukt houden en dan even op ENTER drukken (of was het alleen Shift en ENTER? Zie maar wat wel werkt. Ik doe dit ook niet elke dag.:smiley:)
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
De vraag is of je de lijst niet 1-2-3 terug krijgt als het onderliggende programma (die het begin maart waarschijnlijk nog bewerkt heeft) nog actief is. Probeer dus wel even te kijken of je nog een dergelijk programma hebt. Anders blijf je dit bestand editen.

Er is overigens best veel voor te zeggen om allerlei tracking en ads domweg te blokken. Dat doe ik ook hier, alleen op een andere manier.

Dus wat wil je?
Schanulleke
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
DennyW en efok Aangezien jullie niet zeggen dat bij een spatie teveel of te weinig mijn pc crasht, ga ik het gewoon proberen. Maar pas morgen, want ik moet morgenmiddag een online presentatie geven. En die wil ik eerst met een goed werkende pc door komen 😉

Super bedankt, en ik laat weten hoe dit afloopt....
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Schanulleke wrote:
DennyW en efok Aangezien jullie niet zeggen dat bij een spatie teveel of te weinig mijn pc crasht, ga ik het gewoon proberen. Maar pas morgen, want ik moet morgenmiddag een online presentatie geven. En die wil ik eerst met een goed werkende pc door komen 😉

Super bedankt, en ik laat weten hoe dit afloopt....


Schanulleke
Spaties en lege regels en / of gedeactiveerde regels maakt niets uit. Computer zal hierop niet crashen.
Je kan het HOSTS-bestand zien als een soort privé DNS-lijst. Als een programma (internet browser) een IP-adres nodig heeft, er eerst hier gekeken en pas daarna bij het lokale netwerk / ingevoerde IP-adres DNS-server. (Natuurlijk worden de lokale caches ook niet overgeslagen.)
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Schanulleke ,

Succes met je presentatie morgen en als je aan de computer gaat werken later de volgende tips.
Open HOST met kladblok verwijder alles wat daarin staat en knip en plak dit erin:

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

Opslaan en vervolgens de eigenschappen van HOST opvragen, zet daar een VINKJE bij kenmerken ALLEEN LEZEN. Virusprogjes , adblockers en crapware hebben niets te zoeken in het HOST-bestand. Draait hier al jaren tot volle tevredenheid. Wat betreft je vraag over Revo, dat programma maakt zelf al een herstelpunt aan om de zaak eventueel terug te draaien. Maar dit is alleen om het verwijderen van een programma ongedaan te maken, soms gaat dat niet 100% goed. Daarom mijn advies, alvorens een nieuw programma te proberen altijd eerst een systeemherstelpunt maken.

Succes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic