1
Vraag
2
Reacties
Schanulleke

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ERR_CONNECTION_REFUSED op specifieke websites

Hai,

Ik ben nieuw in deze community maar de klantenservice verwees me hierheen.

Mijn internet (op pc met Windows 10) draait als een zonnetje, alleen bij analytics.google.com en links die beginnen met trackcmp.net/redir? krijg ik een foutmelding. Dat trackcmp.net/redir? is standaard voor links in e-mails die via ActiveCampaign worden verstuurd. Het probleem treedt op in alle browsers, en Chrome zegt daarbij ERR_CONNECTION_REFUSED. Als ik wifi gebruik via telefoon, kan ik overal komen.

Dus het moet een lokaal probleem zijn met instellingen van de pc, lijkt me. Het probleem is ontstaan na installeren Goose VPN. Beviel niet, ik kon geen mail meer versturen, dus binnen een dag de software eraf gegooid. Maar het probleem met die paar url's blijft bestaan. Wat betreft GA, ik kan andere Google diensten gewoon gebruiken.

Wat ik al heb geprobeerd:

  • cookies en geschiedenis gewist
  • browser cache geleegd
  • dns cache geleegd
  • malwarescan, spyware scan, virusscan
  • firewall helemaal uitgezet
  • wifi stekker er een aantal keren uit gehad
  • pc opnieuw opgestart (duhh)
  • geprobeerd om uitzonderingen te maken voor specifieke url's
  • gekeken naar proxy instellingen (nu op 'geen proxy' gezet)
  • ActiveCampaign gemaild; zij kennen het probleem niet

Klantenservice heeft gekeken naar mijn IPv4 instellingen, en mijn wifi staat standaard op IPv4. "Verder kunnen we je niet helpen, plaats je vraag in de community."

Ik denk zelf aan een probleem met mijn firewall van Avast. Maar waarom bestaat het probleem dan nog steeds als ik de firewall helemaal uitzet?

GA kom ik dagelijks, en ik heb vrij veel nieuwsbrieven (ook die van mezelf) die via AC lopen en waar ik nu niets in kan aanklikken. Bovendien ergert het me enorm dat ik het probleem niet kan oplossen :kissing: Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.

Groeten Jessie
Oplossing