IK heb een Connect Box van ZIGGO. Ik heb al meerdere apparatuur aangesloten via Wifi en nooit geen probleem gehad. Ik heb nu een ELRO DVC040ip video deurbel gekocht, deze werkt wel via een vaste aansluiting op de Connect Box, maar via Wifi werkt de deurbel niet want hij wordt niet herkent.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste mguzz en Jan F.,
als eerste bedankt voor jullie meedenken. Ik heb zondag een mailtje met het probleem gestuurd naar ELRO, en kreeg gisteren via de mail een uitgebreide handleiding die behoorlijk afweek van de bij de deurbel mee geleverde. Na dat nieuwe stappenplan, werkte de deurbel perfect.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hebben uw 2,4 en 5GHz netwerken een verschillende naam?
Mocht de tip van @Jan F. niet helpen, ik lees op de site:
Het kan voorkomen dat er tijdens de installatie van de intercom een verkeerde WiFi naam weergegeven wordt. Het komt voor dat er Null of WiFi staat. De oorzaak hiervan is dat de locatie niet geaccepteerd is voor de app. Dit is eenvoudig op te lossen door naar de machtigingen of instellingen te gaan van de ELRO intercom app. Accepteer hier de machtiging 'Locatie'. Nadat de intercom succesvol is geïnstalleerd mag deze machtiging weer uitgeschakeld worden.
25965058 wrote:
IK heb een Connect Box van ZIGGO. Ik heb al meerdere apparatuur aangesloten via Wifi en nooit geen probleem gehad. Ik heb nu een ELRO DVC040ip video deurbel gekocht, deze werkt wel via een vaste aansluiting op de Connect Box, maar via Wifi werkt de deurbel niet want hij wordt niet herkent.
Even als aanvulling. Volgens de handleiding heb ik de ELRO app gedownload op mijn Samsung GSM. Toen ik de ELRO deurbel uit de doos haalde en aansloot op de netspanning had er na enkele seconde al een verbinding met de Connect Box moeten komen via Wifi. De ELRO bleef maar zoeken en er kwam geen verbinding met de Connect Box. Na de ELRO te hebben aangesloten via een vaste kabel was er wel verbinding en kon ik via de instructie in de app. alles naar behoren laten werken. Het ligt niet aan de ELRO deurbel want een paar weken geleden heb ik een andere ELRO deurbel geprobeerd aan te sluiten, met hetzelfde probleem, en deze toen teruggestuurd omdat ik veronderstelde dat de deurbel defect was. Omdat deze ELRO hetzelfde probleem vertoonde, ben ik de vaste aansluiting gaan proberen.
Heeft u de naam van het 2,4 GHz netwerk al uniek gemaakt? De elro kan alleen met dat netwerk verbinden.
Bedankt maar hoe moet ik in de modem het 2,4 netwerk voor de ELRO uniek maken
Dat doet u in uw modem. Zorg ervoor dat de SSID's van de 2,4 en 5 GHz band verschillend zijn.
Ik maak hier op het forum wel vaker mee dat je een tip geeft en er niet op wordt gereageerd wat ik nogal onbeschoft vind maar ik wens je succes met het vinden van een oplossing.
25965058 wrote:
Beste Jan F. dit is de instelling van mijn modem, dus de SSID instellingen zijn verschillend.
Dan zou die het moeten doen. Loop de installatie in de app nog eens na.
mguzz wrote:
Ik maak hier op het forum wel vaker mee dat je een tip geeft en er niet op wordt gereageerd wat ik nogal onbeschoft vind maar ik wens je succes met het vinden van een oplossing.
Beste mguzz, ik wilde niet onbeschoft over komen, maar in mijn latere toelichting heb ik aangegeven dat de ELRO al direct geen verbinding kon maken met de modem voordat ik met de app aan de slag ging.
Jan F. wrote:
25965058 wrote:
Beste Jan F. dit is de instelling van mijn modem, dus de SSID instellingen zijn verschillend.
Dan zou die het moeten doen. Loop de installatie in de app nog eens na.
Beste Jan F, ga ik nog eens proberen.
Beste mguzz en Jan F.,
als eerste bedankt voor jullie meedenken. Ik heb zondag een mailtje met het probleem gestuurd naar ELRO, en kreeg gisteren via de mail een uitgebreide handleiding die behoorlijk afweek van de bij de deurbel mee geleverde. Na dat nieuwe stappenplan, werkte de deurbel perfect.
@25965058 Fijn dat het nu werkt en bedankt voor de terugkoppeling. Kunnen we klanten die dezelfde problemen vermelden naar u doorverwijzen voor hulp?
Jan F. wrote:
@25965058 Fijn dat het nu werkt en bedankt voor de terugkoppeling. Kunnen we klanten die dezelfde problemen vermelden naar u doorverwijzen voor hulp?
Geen probleem
25965058 wrote:
Beste mguzz en Jan F.,
Ik ervaar hetzelfde probleem met dezelfde deurbel. Zou ik van u misschien de nieuwe handleiding mogen lezen? Ik kan uiteraard ook een mail naar Elro sturen als u dat fijner vindt. Bedankt alvast voor de moeite! 🙂
Beste 25965059 hierbij de handleiding voor het instaleren van de ELRO video deurbel, succes
Jammer genoeg krijg ik bij het versturen onderstaand bericht, dus je zal het toch moeten aanvragen bij ELRO.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.