Vraag
Reacties
Oplossing
25965058
Level 1

ELRO draadloze deurbel aansluiten via WIFI

IK heb een Connect Box van ZIGGO. Ik heb al meerdere apparatuur aangesloten via Wifi en nooit geen probleem gehad. Ik heb nu een ELRO DVC040ip video deurbel gekocht, deze werkt wel via een vaste aansluiting op de Connect Box, maar via Wifi werkt de deurbel niet want hij wordt niet herkent.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
25965058
Level 1
Topicstarter

Beste mguzz en Jan F.,

als eerste bedankt voor jullie meedenken. Ik heb zondag een mailtje met het probleem gestuurd naar ELRO, en kreeg gisteren via de mail een uitgebreide handleiding die behoorlijk afweek van de bij de deurbel mee geleverde. Na dat nieuwe stappenplan, werkte de deurbel perfect.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
Jan F.
Level 20

Hebben  uw 2,4 en 5GHz netwerken een verschillende naam?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Mocht de tip van @Jan F. niet helpen, ik lees op de site:

Het kan voorkomen dat er tijdens de installatie van de intercom een verkeerde WiFi naam weergegeven wordt. Het komt voor dat er Null of WiFi staat. De oorzaak hiervan is dat de locatie niet geaccepteerd is voor de app. Dit is eenvoudig op te lossen door naar de machtigingen of instellingen te gaan van de ELRO intercom app. Accepteer hier de machtiging 'Locatie'. Nadat de intercom succesvol is geïnstalleerd mag deze machtiging weer uitgeschakeld worden.

25965058
Level 1
Topicstarter
25965058 wrote:

IK heb een Connect Box van ZIGGO. Ik heb al meerdere apparatuur aangesloten via Wifi en nooit geen probleem gehad. Ik heb nu een ELRO DVC040ip video deurbel gekocht, deze werkt wel via een vaste aansluiting op de Connect Box, maar via Wifi werkt de deurbel niet want hij wordt niet herkent.


Even als aanvulling. Volgens de handleiding heb ik de ELRO app gedownload op mijn Samsung GSM. Toen ik de ELRO deurbel uit de doos haalde en aansloot op de netspanning had er na enkele seconde al een verbinding met de Connect Box moeten komen via Wifi. De ELRO bleef maar zoeken en er kwam geen verbinding met de Connect Box. Na de ELRO te hebben aangesloten via een vaste kabel was er wel verbinding en kon ik via de instructie in de app. alles naar behoren laten werken. Het ligt niet aan de ELRO deurbel want een paar weken geleden heb ik een andere ELRO deurbel geprobeerd aan te sluiten, met hetzelfde probleem, en deze toen teruggestuurd omdat ik veronderstelde dat de deurbel defect was. Omdat deze ELRO hetzelfde probleem vertoonde, ben ik de vaste aansluiting gaan proberen. 

0 Kudos
Jan F.
Level 20

Heeft u de naam van het 2,4 GHz netwerk al uniek gemaakt? De elro kan alleen met dat netwerk verbinden.

25965058
Level 1
Topicstarter

Bedankt maar hoe moet ik in de modem het 2,4 netwerk voor de ELRO uniek maken

0 Kudos
Jan F.
Level 20

Dat doet u in uw modem. Zorg ervoor dat de SSID's van de 2,4 en 5 GHz band verschillend zijn.

 

25965058
Level 1
Topicstarter
Beste Jan F. dit is de instelling van mijn modem, dus de SSID instellingen zijn verschillend. 

 

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik maak hier op het forum wel vaker mee dat je een tip geeft en er niet op wordt gereageerd wat ik nogal onbeschoft vind maar ik wens je succes met het vinden van een oplossing.

Jan F.
Level 20
25965058 wrote:

Beste Jan F. dit is de instelling van mijn modem, dus de SSID instellingen zijn verschillend. 

Dan zou die het moeten doen. Loop de installatie in de app nog eens na. 

25965058
Level 1
Topicstarter
mguzz wrote:

Ik maak hier op het forum wel vaker mee dat je een tip geeft en er niet op wordt gereageerd wat ik nogal onbeschoft vind maar ik wens je succes met het vinden van een oplossing.

Beste mguzz, ik wilde niet onbeschoft over komen, maar in mijn latere toelichting heb ik aangegeven dat de ELRO al direct geen verbinding kon maken met de modem voordat ik met de app aan de slag ging. 

Jan F. wrote:
25965058 wrote:

Beste Jan F. dit is de instelling van mijn modem, dus de SSID instellingen zijn verschillend. 

Dan zou die het moeten doen. Loop de installatie in de app nog eens na. 


Beste Jan F, ga ik nog eens proberen. 

0 Kudos
25965058
Level 1
Topicstarter

Beste mguzz en Jan F.,

als eerste bedankt voor jullie meedenken. Ik heb zondag een mailtje met het probleem gestuurd naar ELRO, en kreeg gisteren via de mail een uitgebreide handleiding die behoorlijk afweek van de bij de deurbel mee geleverde. Na dat nieuwe stappenplan, werkte de deurbel perfect.

Jan F.
Level 20

@25965058 Fijn dat het nu werkt en bedankt voor de terugkoppeling. Kunnen we klanten die dezelfde problemen vermelden naar u doorverwijzen voor hulp?

25965058
Level 1
Topicstarter
Jan F. wrote:

@25965058 Fijn dat het nu werkt en bedankt voor de terugkoppeling. Kunnen we klanten die dezelfde problemen vermelden naar u doorverwijzen voor hulp?


Geen probleem

Soapstone Baris
Level 1
25965058 wrote:

Beste mguzz en Jan F.,

als eerste bedankt voor jullie meedenken. Ik heb zondag een mailtje met het probleem gestuurd naar ELRO, en kreeg gisteren via de mail een uitgebreide handleiding die behoorlijk afweek van de bij de deurbel mee geleverde. Na dat nieuwe stappenplan, werkte de deurbel perfect.

Ik ervaar hetzelfde probleem met dezelfde deurbel. Zou ik van u misschien de nieuwe handleiding mogen lezen? Ik kan uiteraard ook een mail naar Elro sturen als u dat fijner vindt. Bedankt alvast voor de moeite! 🙂

25965058
Level 1
Topicstarter

Beste 25965059 hierbij de handleiding voor het instaleren van de ELRO video deurbel, succes

 

Jammer genoeg krijg ik bij het versturen onderstaand bericht, dus je zal het toch moeten aanvragen bij ELRO.