1
Vraag
2
Reageer en help mee
BakerA

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

EA servers

Hallo beste community, 

 

Heb een hoge internetsnelheid maar een lagere ms naar de EA servers. Ik vroeg me af of ik iets kan veranderen in router om een betere verbinding te hebben met de servers. Heb port forwarding al aangezet en er is geen verschil. Ik hoor graag van jullie.

14 Reacties 14
BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Daar kan je zelf weinig aan doen, dat ligt aan je routing naar de servers. 

 

Hoeveel ms ping heb je naar hun servers? 

 

Port forwarding zet de juiste poorten open maar heeft geen invloed op je ping.

 

Ik speel geen EA games maar bij een hoop games kan je ook nog zelf je datacenter kiezen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zoals @BertM3  al vroeg hoeveel ms ping heb je ?

en heb je bij andere online games ook een hoge latency

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Ik heb even snel gekeken trouwens aangezien ik BF V wel op mijn playstation heb staan. Ik krijg datacenters in Frankfurt, Parijs en London. Gehost door AWS zo te zien. Dan heb je niet veel verandering in ping, 18-20ms als het goed is.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

18-20ms valt nog mee

isnde playstation bekabeld of draadloos aangesloten ?

BakerA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hij schommelt heel erg van 18 naar 30+ en volgens mij zijn er ook verschillende servers in europa maar de adressen weet ik niet. Hoop betere ms te kunnen krijgen en stabiel

BakerA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Schommelt van 18 naar 30+ maar voelt erg sloom aan

BakerA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoe kan ik een bepaalde server prioritisen? Bijv ik wil spelen op de servers in Amsterdam/Rotterdam 

BakerA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

 Bekabeld 

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Sommige games hebben een functie waarbij je zelf de server kiezen kan. Bijvoorbeeld in BF V kan je game mode kiezen en dan heb je een optie die list games heet. Ik krijg daar enkel Duitsland.

 

Bij sommige anderen bijvoorbeeld Call of Duty is het mogelijk met bepaalde aftemarket routers. Maar dan ben je afhankelijk van 3rd party apparatuur en het werkt niet altijd even goed.

BakerA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik speel fifa en bij deze kan dat niet. Ik dacht misschien alle andere niet relevante servers in europa te blokkeren en alleen de relevante te laten. Is dit mogelijk?

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Dat kan met speciale routers, bijvoorbeeld Netduma R2 of een Netgear Nighthawk XR series. Die hebben allemaal dezelfde software, Duma OS. Daar zit een geofiltering optie in.

 

Werkt niet altijd feilloos omdat game makers dat ook een beetje tegen willen gaan en in principe gebruik je third party tools om matchmaking te beïnvloeden. 

BakerA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor je reacties Bert ik zal hiernaar kijken!

BakerA
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Laatste vraag voor jou bert.. kan ik de deco wifiboosters gebruiken met de netduma r2 en alsnog alle functies vd netduma gebruiken?

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Ja dat kan. Moet je ze gewoon als AP gebruiken. Je kan die dingen volgens mij op elke router gebruiken.

 

Ik weet niet hoe goed die server filtering werkt in Fifa. Het zijn vaak Call of Duty spelers die die routers gebruiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic