1
Vraag
2
Reageer en help mee
theahoevenaar

Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

E-mails verzenden lukt niet meer: 0x800ccc67

krijg foutmelding 0x800ccc67 kan niet connect smtp212-54-42-925, connect error 10060. Contact gehad met klantenservice.

Deze kunnen niet helpen omdat het probleem bij outlook zit. Tenminste dat zeggen ze.

Eerst kon ik niet verzenden maar nu ook niet ontvangen en moet alles via mijn ziggomail.

Door werk heb ik meerdere emailadressen die ik allemaal in outlook gebruik(te).

Al meerdere instellingen gewijzigd maar niets helpt

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

Voor alle zekerheid, maak altijd eerst een backup voor je gaat wijzigen in Outlook.

 

Eerst graag meer informatie om een mogelijke oplossing te kunnen geven.

Gebruik je IMAP of POP in Outlook?

Als je niet specifiek instellingen hebt gemaakt voor POP, gebruik je IMAP.

Als je IMAP gebruikt, heb je ook aparte mappen gemaakt om de mails in te zetten?

Richard G.
Expert
Expert
  • 785Posts
  • 52Oplossingen
  • 344Likes

Welke versie Outlook gaat het over?

 

Heb je ook al eens de reparatie optie geprobeerd?

theahoevenaar
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik gebruik outlook 2007.

Kun je mij vertellen wat de reparatie optie is. Dan kan ik die misschien nog proberen.

Kon ik eerst alleen geen mails verzenden. Ik kan ze nu ook niet meer ontvangen.

theahoevenaar
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik gebruik POP in Outlook 2007. Zonder dat er iets gewijzigd is kon ik ineens geen emails meer verzenden. Nu kan ik ze ook niet meer ontvangen.

Ook niet van de andere toegevoegde emailadressen.

 

Richard G.
Expert
Expert
  • 785Posts
  • 52Oplossingen
  • 344Likes

Oke de reparatie optie gaat als volgt.

Zorg eerst dat je Outlook en alle andere Office applicaties (Word, Excel) gesloten hebt.

 

Open dan je configuratiescherm in Windows -> Programma's en Onderdelen en selecteer Microsoft Office 2007.
Klik dan bovenaan op "wijzigen" er zal dan een scherm openen. Kies dan voor "snel herstellen".

Kijk of het probleem daarna opgelost is.

 

Zo nee, probeer het dan met de reparatietool voor de postbussen. Eerst weer Outlook sluiten natuurlijk.

Ga met de verkenner naar C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12 (als het goed is), daar zou een bestand Scanpst.exe aanwezig moeten zijn. Het kan zijn dat je niet dat .exe er achter ziet.

 

Voer dit bestand uit, dan moet je naar een .post bestand verwijzen.

Dit is vrijwel zeker te vinden in C:\Gebruikers\xxxxxxx\AppData\Local\Microsoft\Outlook en zal daar outlook.pst heten of outlook. Klik dan op repair.

Waar hier xxxxx staat moet je de gebruikersnaam van je account gebruiken, bij mij is dat bijv.
C:\Gebruikers\Richard maar bij jou zal er iets anders staan.

Om die map AppData te zien heb je wel kans dat je eerst de weergave van verborgen bestanden en mappen moet aanzetten.

Dat kan door de verkenner te openen, dan op Beeld te klikken en dan aan de rechter kant "verborgen items" aanvinken.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

@theahoevenaar Ik zie dat dezelfde foutcodes ook verschijnen als de instellingen niet goed zijn ingevuld: 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
theahoevenaar
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bovenstaande uitgevoerd maar helaas is het probleem niet opgelost. 

Ik was eerst bij Casema dus gebruik nog steeds. SMTP.casema  en niet SMTP.ziggo

Maar ook dat wijzigen levert niets op. 

Ben net op vakantie geweest in het buitenland.  Kan het daar misschien an ligge?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

Heb je het apparaat waarmee je Outlook gebruikt in het buitenland gebruikt?

Maakt de laptop nu wel verbinding via het modem met het internet?

 

Het wordt een lastige, want Outlook 2007 wordt al sinds 2017 niet meer geüpdate en ondersteunt door Microsoft.

theahoevenaar
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De laptop was inderdaad mee naar het buitenland maar maakt nog wel verbinding met het modem. 

Eerst kon ik nl. nog wel mails ontvangen toen we terug waren maar niet verzenden.

Dat Outlook 2007 geen ondersteuning meer had wist ik. 

Tijd voor een nieuwere versie of alles via Ziggo mail.  

Hoop dat ik daar ook andere emailadressen toe kan voegen zoals gmail. 

Moet anders steeds switchen tussen schermen. 

Dank je wel voor alle hulp.

 

Karel.
Expert
Expert
  • 326Posts
  • 33Oplossingen
  • 138Likes

In de webshop van de “grootste krant” van Nederland kan je office Pro voor 5 tientjes verkrijgen. Dat is inclusief Outlook2021 (goedkoper dan office365). Kan je weer jaren vooruit.

Zelf gebruik ik het voor quicknet mail adressen met de ziggo imap en smtp servers.

Ook Gmail, Hotmail en outlook.com mail adressen gebruik daarin.

theahoevenaar
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor deze tip. Ga ik vast en zeker gebruik van maken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.