Oke de reparatie optie gaat als volgt.
Zorg eerst dat je Outlook en alle andere Office applicaties (Word, Excel) gesloten hebt.
Open dan je configuratiescherm in Windows -> Programma's en Onderdelen en selecteer Microsoft Office 2007.
Klik dan bovenaan op "wijzigen" er zal dan een scherm openen. Kies dan voor "snel herstellen".
Kijk of het probleem daarna opgelost is.
Zo nee, probeer het dan met de reparatietool voor de postbussen. Eerst weer Outlook sluiten natuurlijk.
Ga met de verkenner naar C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12 (als het goed is), daar zou een bestand Scanpst.exe aanwezig moeten zijn. Het kan zijn dat je niet dat .exe er achter ziet.
Voer dit bestand uit, dan moet je naar een .post bestand verwijzen.
Dit is vrijwel zeker te vinden in C:\Gebruikers\xxxxxxx\AppData\Local\Microsoft\Outlook en zal daar outlook.pst heten of outlook. Klik dan op repair.
Waar hier xxxxx staat moet je de gebruikersnaam van je account gebruiken, bij mij is dat bijv.
C:\Gebruikers\Richard maar bij jou zal er iets anders staan.
Om die map AppData te zien heb je wel kans dat je eerst de weergave van verborgen bestanden en mappen moet aanzetten.
Dat kan door de verkenner te openen, dan op Beeld te klikken en dan aan de rechter kant "verborgen items" aanvinken.