Sinds +/- twee weken ben ik heel veel e-mails kwijt in mijn in-box. Ik mis e-mails van de periode 18-08-21 t/m 14-02-21. Tot twee weken geleden had ik deze e-mails nog wel, maar opeens waren ze verdwenen. Uiteraard heb ik bij mijn verwijderde e-mail folder gekeken, maar daar zijn ze ook niet. Ik weet zeker dat ik de e-mails wel in mijn in box had en ik ze niet zelf verwijderd heb. Bij alle apparaten die ik gebruik voor mijn e-mails doet dit probleem zich voor ( iMac, Macbook, iPad en iPhones ). Ook in de webmail zijn de e-mails verdwenen. Het probleem doet zich steeds voor, zo heb ik bijvoorbeeld op dit moment slechts 4 e-mails van vandaag en twee van gisteren terwijl ik de afgelopen week vele e-mails heb ontvangen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Advies: Wijzig zo snel mogelijk je Mijn Ziggo en wachtwoord van je emailadres.
Zie het bericht van Ziggo hieronder:
@Rikst schreef:
Hi allen,
Hier een update omtrent de verdwenen e-mails. Er is vastgesteld dat er hacks zijn uitgevoerd door middel van phishing mails. Hierdoor zijn alle folders in de IMAP mailboxen leeg terwijl er door jullie zelf geen berichten zijn verwijderd of gedownload. Het betreft hacked accounts na phishing mails.
Is je e-mail account hierdoor getroffen, dan adviseren we om het wachtwoord van Mijn Ziggo en het e-mailadres te wijzigen. Ditzelfde geldt voor 3rd party accounts waarover mogelijk informatie in de verdwenen berichten stond. We ontvangen daarnaast graag extra voorbeelden over de betreffende e-mails conform deze instructie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/phishing/headers-opzoeken
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Advies: Wijzig zo snel mogelijk je Mijn Ziggo en wachtwoord van je emailadres.
Zie het bericht van Ziggo hieronder:
@Rikst schreef:
Hi allen,
Hier een update omtrent de verdwenen e-mails. Er is vastgesteld dat er hacks zijn uitgevoerd door middel van phishing mails. Hierdoor zijn alle folders in de IMAP mailboxen leeg terwijl er door jullie zelf geen berichten zijn verwijderd of gedownload. Het betreft hacked accounts na phishing mails.
Is je e-mail account hierdoor getroffen, dan adviseren we om het wachtwoord van Mijn Ziggo en het e-mailadres te wijzigen. Ditzelfde geldt voor 3rd party accounts waarover mogelijk informatie in de verdwenen berichten stond. We ontvangen daarnaast graag extra voorbeelden over de betreffende e-mails conform deze instructie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/phishing/headers-opzoeken
Hallo Bert, bedankt voor je antwoord. Vervelend dat ik schijnbaar gehakkel bent. Nog even mijn duidelijkheid: wat moet ik precies wijzigen? Ik lees: Is je e-mail account hierdoor getroffen, dan adviseren we om het wachtwoord van Mijn Ziggo en het e-mailadres te wijzigen. Mijn wachtwoord wijzigen van Mijn Ziggo is eenvoudig, maar moet ik ook mijn e-mailadres wijzigen? Of alleen het wachtwoord van mijn e-mail? E-mail adres wijzigen is complex omdat tik dan ook heel veel mensen en instanties moet inlichten over mijn nieuwe e-mail adres.
@Henk19661 schreef:
maar moet ik ook mijn e-mailadres wijzigen? Of alleen het wachtwoord van mijn e-mail?
Niet het e-mail adres wijzigen (dat kan vaak niet eens) maar het wachtwoord daarvan.
Hallo Steefb,
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord van mijn e-mail? Ik heb via accounts in Outlook wel de imap gevonden, maar zie daar geen optie om het wachtwoord te wijzigen
Nieuw e-mail wachtwoord kiezen | Klantenservice | Ziggo
Daarna het nieuwe wachtwoord invoeren in je E-mail programma's (bijv. Outlook).
Meestal komt er een foutmelding bij het mail ophalen als het nieuwe wachtwoord nog niet is ingevoerd.
Bij deze foutmelding is vaak gelijk de optie een nieuw wachtwoord in te vullen.
Hallo Steefb en Bert,
Bedankt voor jullie adviezen. mijn wachtwoorden zijn gewijzigd. Hopelijk zal de hack niet te veel schade voor mij gaan opleveren. De verdwenen e-mails zullen wel voorgoed verdwenen zijn, of niet?
@Henk19661 Helaas, Ziggo kan geen verdwenen email terug zetten.
Betekend dit nu dat de hacker mijn e-mails heeft? Zo ja, nog tips waar ik de komende tijd op moet letten om de schade te beperken of misbruik van mijn "gesloten" e-mails te voorkomen?
Sorry typefout: "Gesloten" = "gestolen"
Eigenlijk alleen de algemene tips, wees wel bijzonder wantrouwend. De eventuele hackers kunnen uit je "gestolen" mail allerlei persoonlijke info hebben gekregen.
Er is misschien bijv. bekend bij welke bank je zit, ook kunnen (mail) adressen van je contacten bekend zijn.
E-mail adressen kunnen vrij eenvoudig vervalst (gespoofd) worden.
Misschien is het verstandig een nieuw E-mail adres aan te maken, en dat te gaan gebruiken voor belangrijke zaken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.