Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Henk19661
Level 2

E-mails verdwijnen uit mijn inbox

Sinds +/- twee weken ben ik heel veel e-mails kwijt in mijn in-box. Ik mis e-mails van de periode 18-08-21 t/m 14-02-21. Tot twee weken geleden had ik deze e-mails nog wel, maar opeens waren ze verdwenen. Uiteraard heb ik bij mijn verwijderde e-mail folder gekeken, maar daar zijn ze ook niet. Ik weet zeker dat ik de e-mails wel in mijn in box had en ik ze niet zelf verwijderd heb. Bij alle apparaten die ik gebruik voor mijn e-mails doet dit probleem zich voor ( iMac, Macbook, iPad en iPhones ). Ook in de webmail zijn de e-mails verdwenen. Het probleem doet zich steeds voor, zo heb ik bijvoorbeeld op dit moment slechts 4 e-mails van vandaag en twee van gisteren terwijl ik de afgelopen week vele e-mails heb ontvangen

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Advies: Wijzig zo snel mogelijk je Mijn Ziggo en wachtwoord van je emailadres.

 

Zie het bericht van Ziggo hieronder:

 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Inkomende-mail-is-in-zijn-geheel-verdwenen/m-p/830423/highlig... 

 


@Rikst  schreef:

Hi allen,

Hier een update omtrent de verdwenen e-mails. Er is vastgesteld dat er hacks zijn uitgevoerd door middel van phishing mails. Hierdoor zijn alle folders in de IMAP mailboxen leeg terwijl er door jullie zelf geen berichten zijn verwijderd of gedownload. Het betreft hacked accounts na phishing mails.

 

Is je e-mail account hierdoor getroffen, dan adviseren we om het wachtwoord van Mijn Ziggo en het e-mailadres te wijzigen. Ditzelfde geldt voor 3rd party accounts waarover mogelijk informatie in de verdwenen berichten stond. We ontvangen daarnaast graag extra voorbeelden over de betreffende e-mails conform deze instructie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/phishing/headers-opzoeken

 


Bekijk in context

Ga naar reactie
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Advies: Wijzig zo snel mogelijk je Mijn Ziggo en wachtwoord van je emailadres.

 

Zie het bericht van Ziggo hieronder:

 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Inkomende-mail-is-in-zijn-geheel-verdwenen/m-p/830423/highlig... 

 


@Rikst  schreef:

Hi allen,

Hier een update omtrent de verdwenen e-mails. Er is vastgesteld dat er hacks zijn uitgevoerd door middel van phishing mails. Hierdoor zijn alle folders in de IMAP mailboxen leeg terwijl er door jullie zelf geen berichten zijn verwijderd of gedownload. Het betreft hacked accounts na phishing mails.

 

Is je e-mail account hierdoor getroffen, dan adviseren we om het wachtwoord van Mijn Ziggo en het e-mailadres te wijzigen. Ditzelfde geldt voor 3rd party accounts waarover mogelijk informatie in de verdwenen berichten stond. We ontvangen daarnaast graag extra voorbeelden over de betreffende e-mails conform deze instructie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/phishing/headers-opzoeken

 


Ga naar reactie
Henk19661
Level 2
Topicstarter

Hallo Bert, bedankt voor je antwoord. Vervelend dat ik schijnbaar gehakkel bent. Nog even mijn duidelijkheid: wat moet ik precies wijzigen? Ik lees: Is je e-mail account hierdoor getroffen, dan adviseren we om het wachtwoord van Mijn Ziggo en het e-mailadres te wijzigen. Mijn wachtwoord wijzigen van Mijn Ziggo is eenvoudig, maar moet ik ook mijn e-mailadres wijzigen? Of alleen het wachtwoord van mijn e-mail? E-mail adres wijzigen is complex omdat tik dan ook heel veel mensen en instanties moet inlichten over mijn nieuwe e-mail adres.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Henk19661  schreef:
 maar moet ik ook mijn e-mailadres wijzigen? Of alleen het wachtwoord van mijn e-mail?

 

 

Niet het e-mail adres wijzigen (dat kan vaak niet eens) maar het wachtwoord daarvan.

0 Kudos
Henk19661
Level 2
Topicstarter

Hallo Steefb,

 

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord van mijn e-mail? Ik heb via accounts in Outlook wel de imap gevonden, maar zie daar geen optie om het wachtwoord te wijzigen

0 Kudos
Steefb
Level 20

Nieuw e-mail wachtwoord kiezen | Klantenservice | Ziggo

 

 

Daarna het nieuwe wachtwoord invoeren in je E-mail programma's (bijv. Outlook).

 

Meestal komt er een foutmelding bij het mail ophalen als het nieuwe wachtwoord nog niet is ingevoerd.

Bij deze foutmelding is vaak gelijk de optie een nieuw wachtwoord in te vullen.

Henk19661
Level 2
Topicstarter

Hallo Steefb en Bert,

 

Bedankt voor jullie adviezen. mijn wachtwoorden zijn gewijzigd. Hopelijk zal de hack niet te veel schade voor mij gaan opleveren. De verdwenen e-mails zullen wel voorgoed verdwenen zijn, of niet?

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Henk19661 Helaas, Ziggo kan geen verdwenen email terug zetten.

0 Kudos
Henk19661
Level 2
Topicstarter

Betekend dit nu dat de hacker mijn e-mails heeft? Zo ja, nog tips waar ik de komende tijd op moet letten om de schade te beperken of misbruik van mijn "gesloten" e-mails te voorkomen?

0 Kudos
Henk19661
Level 2
Topicstarter

Sorry typefout: "Gesloten" = "gestolen"

0 Kudos
Steefb
Level 20

Eigenlijk alleen de algemene tips, wees wel bijzonder wantrouwend. De eventuele hackers kunnen uit je "gestolen" mail allerlei persoonlijke info hebben gekregen.

Er is misschien bijv. bekend bij welke bank je zit, ook kunnen (mail) adressen van je contacten bekend zijn.

E-mail adressen kunnen vrij eenvoudig vervalst (gespoofd) worden.

 

 

Misschien is het verstandig een nieuw E-mail adres aan te maken, en dat te gaan gebruiken voor belangrijke zaken.