Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Ewa2
Level 1

E-mails van Ziggo verdwijnen na 1 week en dan ook niet alle e-mails aankomen.

Even toevoegen. In Mail van Mac heb ik twee mail adressen, een POP en een IMAP. Op IMAP is het hetzelfde als op Ziggo (e-mails van een week) en op POP heleboel andere e-mails die niet te vinden zijn in Ziggomail. Wat is hier aan de hand? Kan iemand me helpen? Bellen met klantenservice helpt niet - verwijzing naar de op de site instructies. Het gaat over upcmail.nl adres.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy
Level 19

Hoi @Ewa2 
Je kan je mail instellen door deze na een aantal dagen te laten verwijderen. 

Volg deze stappen in Apple Mail:

  1. Via de navigatiebalk bovenaan ga je naar “Mail” > “Voorkeuren”.
  2. Ga naar het tabblad “Accounts” en kies in de linkermarge de account waarvoor je de wijziging wil aanbrengen.
  3. Ga naar de tab “Accountinformatie” en vink de optie aan om e-mails van de server te verwijderen na het ophalen door Apple Mail (zie screenshot).
    Via het uitklapmenu kies je wanneer Apple Mail het bericht van de server moet verwijderen (standaard na 1 week).
  4. Herstart Apple mail om de instellingen te activeren.

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
Bert
Level 21
T.E.A.M.

POP haalt de mail op van de mailserver en dan zie je die niet meer met IMAP of in de Ziggo webmail.

 

Laat het mailprogramma waar je POP gebruikt, een kopie op de server achterlaten, vaak kun je ook instellen voor hoelang de kopie er moet blijven staan, het kan voor altijd of een beperkte periode.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijk kan @EnergieBoy je verder helpen, die weet meer hoe en waar en wat van Apple.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

EnergieBoy
Level 19

Hoi @Ewa2 
Je kan je mail instellen door deze na een aantal dagen te laten verwijderen. 

Volg deze stappen in Apple Mail:

  1. Via de navigatiebalk bovenaan ga je naar “Mail” > “Voorkeuren”.
  2. Ga naar het tabblad “Accounts” en kies in de linkermarge de account waarvoor je de wijziging wil aanbrengen.
  3. Ga naar de tab “Accountinformatie” en vink de optie aan om e-mails van de server te verwijderen na het ophalen door Apple Mail (zie screenshot).
    Via het uitklapmenu kies je wanneer Apple Mail het bericht van de server moet verwijderen (standaard na 1 week).
  4. Herstart Apple mail om de instellingen te activeren.
0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hey @Ewa2 welkom hier 🙂 

Je hebt al een hoop tips gekregen van Bert en EnergieBoy, kan je hier zo verder mee? Of is het intussen al gelukt? We horen het hoe dan ook graag van je. 

0 Kudos