1
Vraag
2
Reacties
Pernards

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

E-mails uit mappen kwijt.

Ik ben mijn e-mails kwijt, die ik in mappen bewaard had. Kan ik die nog terug krijgen? Hoe voorkom ik dat dat in de toekomst weer gebeurt? Dit probleem heb ik alleen bij mijn ziggo account.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pernards
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank voor je antwoord. Bij gmail moet je aangeven hoe lang de mails bewaard blijven. Moet dit soms ook bij ziggo?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staan ze ook niet meer in de webmail?

Dan zijn ze helaas weg en niet meer terug te krijgen.

Heb je zelf niets vreemds gedaan, wijzig dan je wachtwoord van je Mijn Ziggo en dan in Mijn Ziggo het wachtwoord van je mailadres.

 

Om te voorkomen dat ik mails kwijtraak, maak ik altijd een backup van belangrijke mails.

Pernards
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank voor je antwoord. Bij gmail moet je aangeven hoe lang de mails bewaard blijven. Moet dit soms ook bij ziggo?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staan de mails ook niet meer in de webmail?

 

Bij Ziggo worden de mails nooit verwijderd, behalve als het netwerk overbelast wordt, dan kan Ziggo data weggooien die meer dan een jaar oud is.

Maar haal je de mails binnen via POP, dan gaan ze weg van de mailserver of je moet instellen dat er een kopie achter moet blijven.

Met IMAP kijk je in de mailserver, dus daar zit geen limiet aan de tijdsduur van de opslag, als je met IMAP verwijderd, is het ook weg of het staat nog in de prullenbak.

 

Hoe verwerk je je mail?

Via de webmail of via een mailprogramma?

Pernards
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat weet ik niet. Ik werk met Mail voor Windows en Outlook. De mails worden dus 2 maal opgeslagen. Als ik wat wil bewaren sla ik dat op in mappen, maar die zijn dus nu allemaal leeg.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je IMAP met Mail voor Windows en Outlook?

Of heb je ooit POP ingesteld?

Met IMAP worden de mails niet opgeslagen op je computer, maar kijk je op de mailserver, net zoals de webmail dat doet, worden daar de mails verwijderd, dan zie je ze in de Mail voor Windows en Outlook ook niet meer.

 

Met POP worden de mails wel opgeslagen op je computer, want je haalt de mails letterlijk op vanaf de mailserver en als je in de POP instellingen van Outlook instelt dat er een kopie moet achterblijven op de server, dan kun je met Mail voor Windows nog de mails zien op de mailserver en af en toe in de spam map kijken of er geen goede spam in terecht is gekomen.

 

Staan ze ook niet meer in de webmail?

Kijk ook in de prullenbak.

Dan zijn ze helaas weg en niet meer terug te krijgen.

Het kan ook een hacker zijn die je mail leeghaalt.

Heb je zelf niets vreemds gedaan, wijzig dan je wachtwoord van je Mijn Ziggo en dan in Mijn Ziggo het wachtwoord van je mailadres.

Pernards
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank voor  alle moeite. Opeens heb ik mijn oude mails in de mappen weer terug. Ik begrijp niet hoe, maar alles is weer in orde.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic