Ik ben over van Outlook 2010 naar outlook 2019. In outlook 2019 (microsoft 365) zie ik ingekomen mails ouder dan 3 weken niet meer terug in mijn inbox. Via de zoekfunctie kan ik nog wel oude mails terugvinden die onder outlook 2010 zijn verstuurd. Hoe kan ik instellen dat alle binnengekomen mails in outlook 2019 zichtbaar en bewaard blijven?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gebruik je POP of IMAP?
Hey @RWis, welkom hier!
Het overzetten van de mails van het ene naar het andere programma is toch altijd zo'n klusje die je het liefst gewoon uitstelt. Op de 1 of andere manier gaat dat nooit helemaal gemakkelijk! Goed dat je hier aan de bel hebt getrokken.
Zoals ik het lees, krijg ik het gevoel dat je in Outlook 2010 gebruik maakte van POP-instellingen. Als dat zo is, dan staan je mails vast in die inbox en worden ze dus niet gedeeld op de IMAP-server met andere apparaten of programma's waarop je jouw e-mail instelt. Kan dat kloppen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gebruik je POP of IMAP?
Hey @RWis, welkom hier!
Het overzetten van de mails van het ene naar het andere programma is toch altijd zo'n klusje die je het liefst gewoon uitstelt. Op de 1 of andere manier gaat dat nooit helemaal gemakkelijk! Goed dat je hier aan de bel hebt getrokken.
Zoals ik het lees, krijg ik het gevoel dat je in Outlook 2010 gebruik maakte van POP-instellingen. Als dat zo is, dan staan je mails vast in die inbox en worden ze dus niet gedeeld op de IMAP-server met andere apparaten of programma's waarop je jouw e-mail instelt. Kan dat kloppen?
In outlook 2010 was het POP. In Outlook 2019 IMAP. Daar zit het verschil besef ik nu. Dank.
In outlook 2010 was het POP. In Outlook 2019 IMAP. Daar zit het verschil besef ik nu. Dank.
Fijn dat het met de nieuwe instellingen via IMAP is gelukt!
Heb je in de toekomst weer hulp nodig? Dan weet je ons vast hier weer te vinden voor raad en daad!
Wat was nou de oplossing ? Ik heb dit probleem ook
Ook van een oudere Outlook naar 2019 overgegaan (dus nu IMAP)
Ongeveer maand geleden alles geïnstalleerd en nu we zijn van vakantie zijn mailtjes ouder als twee weken weg uit inbox.
Schijnen op de server te staan - maar hoe kom ik bij die mailtjes die naar de server zijn gegaan ?
Goedemorgen @DCvR! Welkom op de Ziggo Community! Erg balen dat jij dit probleem ook ervaart.
Het probleem zat hem in het feit dat Outlook 2010 POP instellingen had en Outlook 2019 IMAP. Dan worden de mails niet gedeeld op de server.
Het gaat me niet om de mailtjes uit de tijd van de PO, maar die in de IMAP tijd zijn binnengekomen.
Kan ze alleen terug vinden als ik bv "0" of "a" in de zoekbalk zet
Zijn die nog wel te zien in de webmail = de server?
Zo ja, je kunt in Outlook in de instellingen aangeven tot hoever terug je de mails kunt zien.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.