Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
RWis
Level 2

E-mails ouder dan drie weken niet zichtbaar in Outlook 2019

Ik ben over van Outlook 2010 naar outlook 2019. In outlook 2019 (microsoft 365) zie ik ingekomen mails ouder dan 3 weken niet meer terug in mijn inbox. Via de zoekfunctie kan ik nog wel oude mails terugvinden die onder outlook 2010 zijn verstuurd. Hoe kan ik instellen dat alle binnengekomen mails in outlook 2019 zichtbaar en bewaard blijven? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Gebruik je POP of IMAP?

Bekijk in context

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @RWis, welkom hier! 

Het overzetten van de mails van het ene naar het andere programma is toch altijd zo'n klusje die je het liefst gewoon uitstelt. Op de 1 of andere manier gaat dat nooit helemaal gemakkelijk! Goed dat je hier aan de bel hebt getrokken.

Zoals ik het lees, krijg ik het gevoel dat je in Outlook 2010 gebruik maakte van POP-instellingen. Als dat zo is, dan staan je mails vast in die inbox en worden ze dus niet gedeeld op de IMAP-server met andere apparaten of programma's waarop je jouw e-mail instelt. Kan dat kloppen? 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Gebruik je POP of IMAP?

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @RWis, welkom hier! 

Het overzetten van de mails van het ene naar het andere programma is toch altijd zo'n klusje die je het liefst gewoon uitstelt. Op de 1 of andere manier gaat dat nooit helemaal gemakkelijk! Goed dat je hier aan de bel hebt getrokken.

Zoals ik het lees, krijg ik het gevoel dat je in Outlook 2010 gebruik maakte van POP-instellingen. Als dat zo is, dan staan je mails vast in die inbox en worden ze dus niet gedeeld op de IMAP-server met andere apparaten of programma's waarop je jouw e-mail instelt. Kan dat kloppen? 

RWis
Level 2
Topicstarter

In outlook 2010 was het POP. In Outlook 2019 IMAP. Daar zit het verschil besef ik nu. Dank. 

0 Kudos
RWis
Level 2
Topicstarter

In outlook 2010 was het POP. In Outlook 2019 IMAP. Daar zit het verschil besef ik nu. Dank. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@RWis

Fijn dat het met de nieuwe instellingen via IMAP is gelukt! 
Heb je in de toekomst weer hulp nodig? Dan weet je ons vast hier weer te vinden voor raad en daad!

0 Kudos
DCvR
Level 1

Wat was nou de oplossing ? Ik heb dit probleem ook

Ook van een oudere Outlook naar 2019 overgegaan (dus nu IMAP)

Ongeveer maand geleden alles geïnstalleerd en nu we  zijn van vakantie zijn mailtjes ouder als twee weken weg uit inbox.

Schijnen op de server te staan - maar hoe kom ik bij die mailtjes die naar de server zijn gegaan ?

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @DCvR! Welkom op de Ziggo Community! Erg balen dat jij dit probleem ook ervaart. 

Het probleem zat hem in het feit dat Outlook 2010 POP instellingen had en Outlook 2019 IMAP. Dan worden de mails niet gedeeld op de server. 

0 Kudos
DCvR
Level 1

Het gaat me niet om de mailtjes uit de tijd van de PO, maar die in de IMAP tijd zijn binnengekomen.

Kan ze alleen terug vinden als ik bv "0" of "a" in de zoekbalk zet 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Zijn die nog wel te zien in de webmail = de server?

Zo ja, je kunt in Outlook in de instellingen aangeven tot hoever terug je de mails kunt zien.

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Had je de laatste reactie van @Bert ook gezien, @DCvR? En kom je daarmee uit de voeten? 🙂 

0 Kudos