1
Vraag
2
Reacties
Rob Romijn

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mailproblemen - Ontvang geen mail meer

sinds gisteren 1 april ontvang ik geen mails meer op mijn Iphone en Ipad. Op mijn desktop gebruik ik outlook 365 en geeft ook problemen hij kan de mappen niet synchroniseren die gekoppeld zijn aan mijn mailadres wordt aangeven contact met provider op te nemen maar kom ik niet verder mee

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@MaxH 

Outlook werkt niet meer met POP. Er is een periode geweest vooral op iPhones en iPads en Macbooks dat je de mail niet verzonden kreeg en hij bleef hangen. Uiteindelijk is dit opgelost, maar daardoor hebben ze de POP wel verwijderd. Als je handmatig probeert, gedaan vanmorgen lukt het ook niet, POP op outlook is echt nu verleden tijd. Hoe het in Windows zit weet ik niet, maar in Apple is het niet meer mogelijk.

 

**Mod aanvulling: Het gaat specifiek om pop3.upcmail.nl dat is uitgeschakeld - Je kunt hier meer vinden over de instellingen en hier meer over veilig e-mailen**

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Soms wordt ook nog de oude poort 100 of 110 nog gebruikt, wijzig die ook in de huidige instellingen en voeg verificatie met emailadres en wachtwoord en versleuteling toe wat in de oude instellingen niet nodig was.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Welke mail instelling heb je staan op de iPhone en iPad

 

Kunt u wel via Ziggo Webmail inloggen en e-mail verzenden en ontvangen.

 

Anders raad ik je deze site even aan voor iPhone en iPad met Outlook

Outlook en Hotmail instellen op je iPhone, iPad en iPod touch 

 

Hieronder staan de IMAP beste voor Outlook bij invoeren zou deze automatisch de servers moeten vinden.

 

Schermafbeelding 2020-10-13 om 14.36.55.png

 

Mijn PC heeft geen probleem met Outlook net nog getest Macbook, iPad

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Op welke manier haal je mails binnen op je  Iphone en Ipad?

POP of IMAP?

Welke server instellingen gebruik je?

Welk mailprogramma gebruik je op die apparaten?

 

Gebruik je Outlook met het Outlook programma op een PC/laptop of met een browser?

Welke server gegevens gebruik je daar?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Heb net op me iPad de Outlook geïnstalleerd en volgende gedaan.

 

1 - Voer je e-mail adres in

2 - IMAP Wachtwoord van Ziggo/Outlook/Hotmail/Gmail/Live/MSN

3 - Weergave Naam: opnieuw je e-mail adres

4 - Werk: Je naam of Ziggo

 

Klik dan op Oke en alles wordt in 1 keer toegevoegd, bij invullen van me Ziggo e-mail ging het in 1 keer goed.

 

 

E-mail toevoegenE-mail toevoegenWachtwoord die bij Ziggo hoort invoegen en bij Wergavenaam E-mail adres nog een keerWachtwoord die bij Ziggo hoort invoegen en bij Wergavenaam E-mail adres nog een keerWachtwoord invoeren  en Wergavenaam E-mail adres nog een keerWachtwoord invoeren en Wergavenaam E-mail adres nog een keer

 

Ik zit nu in mijn Mail programmaIk zit nu in mijn Mail programma

Rob Romijn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

op mijn Iphone en Ipad is de instelling pop3.upcmail.nl heb op mijn Iphone nog een ander account dat met instelling Imap daar ontvang ik wel de mails van.

Rob Romijn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

op mijn iphone en ipad instellin pop3 op mijn pc en laptop gebruik in outlook 365 instelling imap daar krijg ik telkens de boodschap dat hij de de mappen niet kan synchroniseren en geen verbinding kan krijgen met server foutcode 0X800CCCE

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Rob Romijn 

Gebruik deze instellingen eens voor Pop kijken wat er dan gebeurt, Pop3 wordt al tijdje niet meer gebruikt. Hoop dat het als hieronder wel gaat werken. En laat het vinkje bewaar mail op de server aanstaan. Anders ben je de mail kwijt.

 

Schermafbeelding 2020-10-18 om 11.30.35.png

 

*** aanvulling ***

 

Op mijn mobiel kan ik Outlook niet op Pop zetten dan krijg ik een foutmelding, alleen op IMAP is het mogelijk, desktops welk kan, maar Pop met Outlook toch niet mogelijk is. Ze hebben tijdje probleem met Apple gehad dat verzenden niet mogelijk was en alles is nu opgelost maar Pop wordt weinig gebruikt, bij andere mail programma's zoals Thunderbird, of Mail via Apple. Hier staat alles in IMAP omdat POP weigert.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Gezien de meerdere meldingen/problemen betreffende POP al dan niet i.c.m. een UPC account, lijkt het er op dat Ziggo op 1 april iets aangepast heeft. Of het uitfaseren van POP, of het uitfaseren van niet @Ziggo accounts?? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@MaxH 

Outlook werkt niet meer met POP. Er is een periode geweest vooral op iPhones en iPads en Macbooks dat je de mail niet verzonden kreeg en hij bleef hangen. Uiteindelijk is dit opgelost, maar daardoor hebben ze de POP wel verwijderd. Als je handmatig probeert, gedaan vanmorgen lukt het ook niet, POP op outlook is echt nu verleden tijd. Hoe het in Windows zit weet ik niet, maar in Apple is het niet meer mogelijk.

 

**Mod aanvulling: Het gaat specifiek om pop3.upcmail.nl dat is uitgeschakeld - Je kunt hier meer vinden over de instellingen en hier meer over veilig e-mailen**

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ik zou het niet weten. Ben jaren geleden al afgestapt van POP en gebruik de Outlook van MS Office 2007 t/m 2021 i.c.m Protonmail. Dus niet de web outlook.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Volgens mij heeft Ziggo pop.upc.nl uitgezet.

Als je met dezelfde gegevens pop.ziggo.nl invoert zou het moeten werken.

 

Al een behoorlijke tijd geleden is dit door Ziggo al geventileerd. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Soms wordt ook nog de oude poort 100 of 110 nog gebruikt, wijzig die ook in de huidige instellingen en voeg verificatie met emailadres en wachtwoord en versleuteling toe wat in de oude instellingen niet nodig was.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic