1
Vraag
2
Reageer en help mee
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

E-maildomein casema.tv nog actief?

Een vraagje, puur uit nieuwsgierigheid.

In een grijs verleden heb ik een e-mailadres gehad in het domein 'casema.tv'. Bestaat dit domein nog, of heeft Casema (Ziggo) alle e-mailadressen van dit domein uitgefaseerd?

Piet.
11 Reacties 11
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Domeinregistratie staat nog wel op naam van UPC/Ziggo, maar er hangt verder geen website meer onder.
PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Nick999 Mijn vraag is eigenlijk of er nog e-mailadressen in gebruik zijn met '@casema.tv'.

Piet.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik zie nergens meer een actieve mailserver. mail.casema.tv bestaat niet en ook de andere mailservers waar de domein info naar verwijst accepteren geen verbinding meer.

Dit is de SPF en DMARC info van het domein (ter info) :


SPF Raw data

v=spf1 -all

DMARC Raw data
v=DMARC1; p=reject; rua=mailto:jn2qdxcl@ag.dmarcian-eu.com; ruf=mailto:jn2qdxcl@fr.dmarcian-eu.com; fo=1; adkim=s; aspf=s;
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
PJM van der Vooren

Moet het niet @casema.nl zijn wat je bedoelt ? , ik heb nooit gezien of kan me niet herinneren dat @casema.tv actief is geweest ?
Ik heb er 22 jaar gewerkt en vanaf 1997 heb ik zelf een @casema.nl mail adres wat nog steeds actief is.

Ik gebruik om te poppen pop.Ziggo.nl vul dan mijn @casema.nl adres in met wachtwoord en verstuur met smtp.ziggo.nl

Als je in je mijn ziggo inlogt zie je dan het mail adres wat je toen had nog staan ?
PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Ronihd Het gaat echt om 'casema.tv'.

Een kleine uitleg. Toen Casema een van de eerste settopboxen in gebruik nam, was het voor de gebruikers daarvan mogelijk om te e-mailen via de box en het tv-scherm. Ik denk dat dat ergens halverwege de negentiger jaren moet zijn geweest. Daarbij werd gebruik gemaakt van het domein 'casema.tv'. Naar ik vermoed is deze manier van mailen echter al vele jaren geleden afgeschaft, maar ik was benieuwd of het domein überhaupt nog bestond. Vandaar mijn vraag.

Je schrijft dat je bij Casema hebt gewerkt. Ik had daar toentertijd beroepshalve contact met onder andere Wim de Jong (in kantoor Sassenheim), Gerard Lieverse, Gerard Morsink, René van Winden en Pieter van Duijn.

Piet.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
PJM van der Vooren wrote:
Ronihd Het gaat echt om 'casema.tv'.



Je schrijft dat je bij Casema hebt gewerkt. Ik had daar toentertijd beroepshalve contact met onder andere Wim de Jong (in kantoor Sassenheim), Gerard Lieverse, Gerard Morsink, René van Winden en Pieter van Duijn.

Piet.



Wim de Jong was mijn regio manager 😉 ( inmiddels overleden naar ik heb begrepen )
Gerard Morsink was mijn directe manager

Rene van Winden ken ik ook heel goed en Lieverse ook goed maar in iets mindere mate .

Pieter zegt me niet veel.

Ik heb in de regio Sassenheim gewerkt +_ 17 jaar als servicemonteur/planner daarna +_ 4 jaar als teamleider internet/CATV helpdesk in Delft.
PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Ronihd Kijk, het is een kleine wereld... En dan heb ik nog niet eens Fred Terwijn genoemd... 😉

Ik had als journalist van een regionale krant regelmatig contact met de genoemde personen. Nu spreek ik af en toe René van Winden nog weleens. Dat Wim de Jong is overleden wist ik niet. Prettige man, met wie ik het altijd prima kon vinden.

Dat van Pieter van Duijn kan kloppen. Ik bedoelde namelijk Pieter Kuijt. Ik wist dat het een Katwijkse naam was...

Maar we raken off topic... 😉

Piet.
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
PJM van der Vooren wrote:
Nick999 Mijn vraag is eigenlijk of er nog e-mailadressen in gebruik zijn met '@casema.tv'.

Piet.

Dat weet ik niet, maar de voorwaarden om te mailen via casema.tv zijn er wel degelijk.
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=mx%3acasema.tv&run=toolpage#
Ook de SMTP-test slaagt.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
PJM van der Vooren wrote:
Ronihd Kijk, het is een kleine wereld... En dan heb ik nog niet eens Fred Terwijn genoemd... 😉

Ik had als journalist van een regionale krant regelmatig contact met de genoemde personen. Nu spreek ik af en toe René van Winden nog weleens. Dat Wim de Jong is overleden wist ik niet. Prettige man, met wie ik het altijd prima kon vinden.

Dat van Pieter van Duijn kan kloppen. Ik bedoelde namelijk Pieter Kuijt. Ik wist dat het een Katwijkse naam was...

Maar we raken off topic... 😉

Piet.


Mee eens 😉
Bijzonder vind ik wel dat ik niet op de hoogte was dat @casema.tv bestond........ik ben notabene Teamleider van de helpdeks geweest....

Ik heb er nog eens goed over na zitten denken maar de kennis er van is er niet bij mij , overigens , met Fred werkte ik ook dagelijks en bedoel je niet Pieter Plug ? 😉
PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Ronihd Pieter Plug, inderdaad! Drie keer is scheepsrecht... 😉

De settopbox die ik toen had was een van de eerste exemplaren. Ik had 'm gekregen van Gerard Lieverse met het verzoek om dat ding te testen. Zijn bedoeling was natuurlijk dat ik dan een positief artikel in de krant over deze nieuwe dienst van Casema zou schrijven... 😉 Fred Terwijn heeft er toen nog voor gezorgd dat er in mijn woning een nieuwe (betere) coaxkabel met een ander AOP en een splitter werd aangebracht, omdat mijn eigen (dunne coax-)kabel niet helemaal aan de eisen zou voldoen.

In het menu van de settopbox zaten verschillende mogelijkheden, waaronder dus de mogelijkheid om te mailen. Voorwaarde was natuurlijk wel dat de box op internet was aangesloten. De invoer van tekst gebeurde met de afstandsbediening van de box.

Ik weet nu nog steeds de telefoonnummers van het regiokantoor in Sassenheim uit mijn hoofd, zo vaak had ik daarmee contact. Kreeg ik meestal eerst Hennie aan de lijn...

Ach, dat waren nog eens tijden... 😉

Piet.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ik ga er verder niet op in PJM van der Vooren zo off topic verder 😉

Maar idd dat waren de goede tijden !
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic