Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
pamver
Level 1

E-mailbox vol bij gebruik IMAP

Ik krijg regelmatig een waarschuwende e-mail van Ziggo dat mijn mailbox vol raakt.

Ik dacht hiervan verlost te zijn door Ziggo te vragen om de e-mails van de server te verwijderen nadat ze door mij gedownload zijn. Ik zie dus af van synchroniseren op meerdere apparaten.

Een medewerker vertelde mij dat deze keuze er niet is bij mail via IMAP. Voorheen wel bij POP. Hij kwam er niet verder mee., en adviseerde contact te zoeken met de community.

Mijn vraag: kan ik mijn e-mailontvangst anders instellen (POP) en dan zodanig instellen dat de e-mails van de server verwijderd worden na de download.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Dat is nu eenmaal de werking van IMAP, mail wordt centraal (bij ziggo dus op een ziggo server) bewaard.

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

POP-instellingen voor 1 apparaat

Gebruik POP alleen als je e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en je e-mails maar op één apparaat wilt lezen.

Gebruik POP en IMAP niet door elkaar op verschillende apparaten. Je e-mails blijven dan alleen op het apparaat met de POP-instellingen zichtbaar.

Inkomende server

server: pop.ziggo.nl
serverpoort: 995
verificatie vereist: ja
type versleuteling: TLS/SSL
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande server

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: Ja

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb
Level 20

Dat is nu eenmaal de werking van IMAP, mail wordt centraal (bij ziggo dus op een ziggo server) bewaard.

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

POP-instellingen voor 1 apparaat

Gebruik POP alleen als je e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en je e-mails maar op één apparaat wilt lezen.

Gebruik POP en IMAP niet door elkaar op verschillende apparaten. Je e-mails blijven dan alleen op het apparaat met de POP-instellingen zichtbaar.

Inkomende server

server: pop.ziggo.nl
serverpoort: 995
verificatie vereist: ja
type versleuteling: TLS/SSL

Uitgaande server

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: Ja

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De genoemde optie is inderdaad alleen bij POP3 beschikbaar. Je kunt overstappen van IMAP naar POP3, maar daarvoor moet je een nieuw account aanmaken in de mailapplicatie.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Als je gebruik maakt van een goede mail client, bijvoorbeeld thunderbird of andere mailclient kan je email lokaal opslaan op je computer, externe hardeschijf, usb stick, NAS etc.  

Je zou ook gebruik kunnen maken om je mail te archiveren met bijvoorbeeld  https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/ en daarna je imap inbox kunnen opschonen.

pamver
Level 1
Topicstarter

wat houdt "een nieuw account aanmaken" in? Een nieuw e-mailadres ?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Nee, een nieuw (POP3-)account met het bestaande mailadres in de mailapplicatie.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Archiveren lijkt me de beste optie. Dan hou je bijvoorbeeld 6 maanden op de server. Die kun je overal met elke email app bekijken. Oudere email wordt op één plek bewaard. Daar waar je de optie van archiveren ingesteld hebt.

Inwezen een soort "Pop" met een mix van server en lokaal email.

Zorg wel dat je de archief email file zelf backupped.

0 Kudos