Ik krijg regelmatig een waarschuwende e-mail van Ziggo dat mijn mailbox vol raakt.
Ik dacht hiervan verlost te zijn door Ziggo te vragen om de e-mails van de server te verwijderen nadat ze door mij gedownload zijn. Ik zie dus af van synchroniseren op meerdere apparaten.
Een medewerker vertelde mij dat deze keuze er niet is bij mail via IMAP. Voorheen wel bij POP. Hij kwam er niet verder mee., en adviseerde contact te zoeken met de community.
Mijn vraag: kan ik mijn e-mailontvangst anders instellen (POP) en dan zodanig instellen dat de e-mails van de server verwijderd worden na de download.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is nu eenmaal de werking van IMAP, mail wordt centraal (bij ziggo dus op een ziggo server) bewaard.
IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
POP-instellingen voor 1 apparaat
Gebruik POP alleen als je e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en je e-mails maar op één apparaat wilt lezen.
Gebruik POP en IMAP niet door elkaar op verschillende apparaten. Je e-mails blijven dan alleen op het apparaat met de POP-instellingen zichtbaar.
Inkomende server
server: pop.ziggo.nl
serverpoort: 995
verificatie vereist: ja
type versleuteling: TLS/SSL
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Uitgaande server
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: Ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is nu eenmaal de werking van IMAP, mail wordt centraal (bij ziggo dus op een ziggo server) bewaard.
IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
POP-instellingen voor 1 apparaat
Gebruik POP alleen als je e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en je e-mails maar op één apparaat wilt lezen.
Gebruik POP en IMAP niet door elkaar op verschillende apparaten. Je e-mails blijven dan alleen op het apparaat met de POP-instellingen zichtbaar.
Inkomende server
server: pop.ziggo.nl
serverpoort: 995
verificatie vereist: ja
type versleuteling: TLS/SSL
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Uitgaande server
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: Ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
De genoemde optie is inderdaad alleen bij POP3 beschikbaar. Je kunt overstappen van IMAP naar POP3, maar daarvoor moet je een nieuw account aanmaken in de mailapplicatie.
Als je gebruik maakt van een goede mail client, bijvoorbeeld thunderbird of andere mailclient kan je email lokaal opslaan op je computer, externe hardeschijf, usb stick, NAS etc.
Je zou ook gebruik kunnen maken om je mail te archiveren met bijvoorbeeld https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/ en daarna je imap inbox kunnen opschonen.
wat houdt "een nieuw account aanmaken" in? Een nieuw e-mailadres ?
Nee, een nieuw (POP3-)account met het bestaande mailadres in de mailapplicatie.
Archiveren lijkt me de beste optie. Dan hou je bijvoorbeeld 6 maanden op de server. Die kun je overal met elke email app bekijken. Oudere email wordt op één plek bewaard. Daar waar je de optie van archiveren ingesteld hebt.
Inwezen een soort "Pop" met een mix van server en lokaal email.
Zorg wel dat je de archief email file zelf backupped.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.