1
Vraag
2
Reacties
reneke100

Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

E-mailadressen loskoppelen komen nu nog op 1 plek aan.

Hoe koppel ik een ziggo mail adres los van mijn eigen mail adres.
we zijn met 3 en thuis en alle mail kwam op mijn account binnen.
ik wil nu 1 mail adres hier uit halen maar kan niet vinden hoe dit te doen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
reneke100
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Be rt
Serkan Ziggo
probleem is opgelost.
ik heb mijn laptop helemaal afgesloten en opnieuw opgestart.
daarna ingelogd op de webmail van betreffende e-mail adres.
daarna naar de instellingen en nu kwamen de filter regels dus wel tevoorschijn waar ze gisteren en vanmorgen er niet waren.(vreemd maar waar)
daar stond dus idd een forward ingesteld.
deze uitgeschakeld en nu kan ik dus de e-mail op een andere laptop ontvangen.
Mijn enorme dank naar iedereen die mee heeft geholpen dit probleem te tackelen.
helaas dus geen screenshot als bewijs.

Bekijk in context

29 Reacties 29
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat je hebt zijn geen andere Email adressen maar aliassen van een emailadres met geen eigen Inbox.
Verwijderen alias.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-verwijderen#/

Noot Je kunt in Mijn Ziggo ook andere zelfstandige Email adressen met eigen Inbox aanmaken.
Gem1e

Level 6
  • 101Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes
Moet je niet op je Mijn Ziggo inloggen en dan dat email adres voorzien van een ander wachtwoord?
Zodat de eigenaar zelf kan weer inloggen op zijn eigen email-account (op telefoon of P.C.) en daar dat nieuwe wachtwoord invullen?
Er kan ook nog een "regel" zijn aangemaakt in Outlook bijvoorbeeld, dat dit adres aan moet komen op jou adres.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3335Likes
Welkom reneke100! Fijn dat je ons hebt gevonden op de Community :smiley:

Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen door hanh en Gem1e, heb je hiermee je antwoord gevonden?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
reneke100 gebruik je een email programma waar alle mail op binnenkomt?
reneke100
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:
reneke100 gebruik je een email programma waar alle mail op binnenkomt?

Ja dat klopt
mail van Apple
heb mijn eigen e-mail adres en van vrouw en dochter.
alle 3 Casema.nl adressen
ik weet nog dat ik ergens aan heb gevinkt dat ze alledrie op mijn account binnen moeten komen en dat doen ze
ik wil er nu een losmaken want mijn dochter heeft voor school eigen account nodig om programma’s etc binnen te halen.
ik weet alleen niet meer te vinden hoe en waar ik dit doe.
help gevraagd
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ah mail van Apple, daar weet ik geen weg mee.
Mogelijk kan EnergieBoy hier meer mee.
Zij gaan een berichtje ontvangen zodra ze online zijn, doordat ik ze genoemd heb.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
reneke100
In mijn vorige reaktie ging ik van de veronderstelling uit dat de adressen van vrouw/dochter aliassen zijn van jouw adres. Gaf een Tip hoe je zo'n alias kunt verwijderen om er daarna een zelfstandig adres van te kunnen maken.
Feedback heb je hierop niet gegeven.

Ik neem nu maar aan dat het zelfstandige Email adressen zijn. Helder is dit nog niet.
Wat er nu gebeurt, kan zijn ingesteld met Ziggo WebMail voor de Accounts van vrouw & dochter.
Hamburger Menu->Instellingen->Email->Automatisch doorsturen.

Het kan zo gedaan zijn, maar het is vrij ongebruikelijk Email bestemd voor andere gezinsleden naar 1 centraal Email adres door te sturen.
Vandaar dat ik het eerst aan aliassen dacht, die voor echte Email adressen werden aangezien.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Het is mij ook niet echt duidelijk wat en hoe je het hebt ingesteld. Als je het over een vinkje hebt dan kan het zijn dat je deze in je mail van Apple hebt gedaan maar ik verwacht eigenlijk dat je dit toen online hebt gedaan bij Casema en dat Apple hier nu niets mee te maken heeft. Lees nog even wat Hanh je hebt geschreven en misschien dat je daar nog iets mee kunt en/of antwoord op kan geven.

Bij Apple kan ik alleen maar zeggen, als het om een imap adres gaat, delete alles en installeer het opnieuw. Maar daar schiet jij denk ik niet veel bij op omdat je het laat doorsturen. Zou zeggen, Apple staat hier los van en zou eerst bovenstaande info eens proberen en dan kunnen we verder kijken.


Bedankt Bert voor het noemen... iets minder online de komende dagen maar zie zeker je bericht dan wel binnen komen, gelukkig 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Als je in logt in de webmail van je dochter, zie je dan daar in de instellingen iets wat erop wijst dat de mail doorgestuurd wordt?

Of hier???
reneke100
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
hanh wrote:
reneke100
In mijn vorige reaktie ging ik van de veronderstelling uit dat de adressen van vrouw/dochter aliassen zijn van jouw adres. Gaf een Tip hoe je zo'n alias kunt verwijderen om er daarna een zelfstandig adres van te kunnen maken.
Feedback heb je hierop niet gegeven.

Ik neem nu maar aan dat het zelfstandige Email adressen zijn. Helder is dit nog niet.
Wat er nu gebeurt, kan zijn ingesteld met Ziggo WebMail voor de Accounts van vrouw & dochter.
Hamburger Menu->Instellingen->Email->Automatisch doorsturen.

Het kan zo gedaan zijn, maar het is vrij ongebruikelijk Email bestemd voor andere gezinsleden naar 1 centraal Email adres door te sturen.
Vandaar dat ik het eerst aan aliassen dacht, die voor echte Email adressen werden aangezien.
reneke100
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hallo,
het klopt helemaal wat je aangeeft .
eerst nog excuus voor late reactie
Vakantietijd.
maar ik heb idd bij webmail zoiets ingesteld toentertijd
is al een jaar of 4/5 geleden.
kon toen niet anders.
ga nu proberen of ik het voor elkaar krijg.
bedankt alvast.
laat nog weten of het gelukt is.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat ik niet weet.
Als je aliassen van jouw adres gebruikt voor vrouw en dochter, dan kun je die opheffen. Dit was mijn link daarvoor:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-verwijderen#/

Of het dan meteen mogelijk is, die alias meteen daarna te gaan gebruiken als apart Email adres, weet ik niet. Misschien is daarvoor een termijn nodig.
Al doende kun je dus in de problemen komen, want er zijn afzenders die blijven versturen naar die opgeheven alias.
Ik heb dit proberen te testen.

  • ik kan in Mijn Ziggo alleen een @ziggo.nl alias aanmaken voor mijn hoofdadres; waarschijnlijk omdat mijn hoofdadres een @ziggo.nl adres is;
  • vervolgens kan ik die alias niet toevoegen; laat staan weer verwijderen en bekijken of ik er meteen een apart adres van kan maken.
?????? Er lijken wat problemen te zijn met dit soort dingen.

Doe nog maar ff niets. Ik zal er een Ziggo Moderator bijroepen, om hier iets verstandigs over te gaan zeggen.

Gr Han
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
reneke100 als het zo lang geleden is, dan snap ik dat het wat stoffig is hoe het ook alweer zit met die e-mailadressen. hanh attendeerde mij op jouw topic en daarom ben ik gaan graven in de systemen. Het volgende komt er uit:

De drie e-mailadressen die je ziet staan in Mijn Ziggo-> Producten-> Tabblad Internet -> E-mailadressen zijn géén aliassen. Dit is een belangrijk gegeven omdat deze e-mailadressen dus een eigen inbox hebben. als je dus nu de e-mails van je sub-accounts ontvangt op de je hoofdaccount, dan betekent dat, dat je een forward hebt ingesteld waarmee de e-mails automatisch worden doorgestuurd.

Hopelijk doet dit een belletje rinkelen en weet je misschien weer waar je dit destijds hebt ingesteld. Ook kun je het wachtwoord van het specifieke e-mailadres wijzigen in Mijn Ziggo en vervolgens inloggen op het e-mailadres via Ziggo Mail. Dan kun in ieder geval checken of de mails daar ook op binnen komen.

Hopelijk kun je zo een stapje verder komen.

Fijn weekend!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sander Ziggo Thanks. In de administratie duiken helpt om de duidelijkheid te krijgen die er nog niet echt was.
Er waren naar mijn smaak voldoende suggesties om achter de lopende situatie te kunnen komen, maar dat was vooralsnog helaas nog niet gelukt.
reneke100
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hallo,
een en ander klinkt idd zoals het is.
nu moet ik alleen nog opzoeken waar ik die forward in heb gesteld.
Dat is ook precies wat ik bedoelde
het zijn 3 aparte e-mail adressen die op 1 plek afleveren.
maar waar die instelling staat moet ik nog opzoeken
heb zelf het idee dat ik op betreffende e-mail adres in moet loggen en dat ik daar de forward uit moet schakelen.
mooi klusje voor vanmiddag met het klote weer dat opgegeven wordt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nou als dit geen nette suggestie was over waar een Forward kan worden ingesteld.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/e-mailadressen-loskoppelen-komen-nu-nog-op-1-plek-aan-42654#po...

Als je het wachtwoord niet meer weet van het Email adres van je dochter, kun je dat wijzigen in je Mijn Ziggo.
reneke100
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ga ik doen
had nog niet gezien zelfs.
reneke100
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hallo,
ik heb idd via de webmail ingelogd
ging goed.
maar ik zie op de plaats waar ik de forward zou moeten vinden niets ingevuld.
ik kan hem er dus ook niet uit halen.
hoe nu verder.
misschien weet Sander Ziggo hier de oplossing voor.
een en ander is al in 2011 ingesteld.
ik heb zelfs al een mailtje gestuurd om tr controleren en dat komt nog gewoon bij mij aan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ik kom er nog even op terug.

Het schoot me net te binnen.
Oudere mailadressen forwards hebben een rare instelling ten opzichte van de huidige instellingen.

Kijk eens in Automatisch Doorsturen?
Daar kan niets ingevuld staan als het een hele oude opdracht is.



Maar dan staat er wel een opdracht in de Filter Regels, klik daar eens op bewerken als je dit ziet staan?
Hier zie ik ook een oude instelling die hierboven niet te zien is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic