Hallo,
Mijn e-mailadres zit nog in het abonnement van mijn ouders. Kan ik dat naar mijn eigen contract laten overzetten? Ik gebruik dit e-mailadres al meer dan 20 jaar als mijn hoofdadres.
Mijn vader is naar een verzorgingstehusi, en we moeten het abonnement daarom binnenkort gaan opzeggen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @Cleetware,
Begrijpelijk verzoek, al is het helaas dan niet mogelijk om het e-mailadres over te hevelen of te behouden. Als je vader een opzegging doorgeeft, dan geldt het volgende: je kunt tot 6 maanden na het opzeggen nog inloggen via Ziggo Mail. Bewaar je wachtwoord want deze kun je na opzeggen niet meer wijzigen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan en dat van je ouders tussen haakjes erachter met ouders ervoor, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
het adres van mijn ouders is toegevoegd aan het profiel
Goedemiddag @Cleetware,
Begrijpelijk verzoek, al is het helaas dan niet mogelijk om het e-mailadres over te hevelen of te behouden. Als je vader een opzegging doorgeeft, dan geldt het volgende: je kunt tot 6 maanden na het opzeggen nog inloggen via Ziggo Mail. Bewaar je wachtwoord want deze kun je na opzeggen niet meer wijzigen.
Bijzonder, want ik kom bijgaande post tegen op dit forum:
De afgelopen jaren zijn inderdaad overname verzoeken van e-mailadressen tussen verschillende adressen en klantnummers op goed vertrouwen verwerkt. Dit gaat vaak goed, maar leidt ook tot discussies bijvoorbeeld bij scheidingen. Er is geen officieel proces voor het alleen overnemen of samenvoegen van e-mail en daarom is mede vanuit privacy oogpunt besloten dat we hiermee stoppen. Er zijn nieuwe regels over afgesproken, sorry voor dit nieuws!
Ik begrijp goed dat dat voor problemen kan zorgen bij echtscheidingen, maar het gaat hier om het overzetten an een mailbox van een 17 jaar geleden uit huis gegane zoon, die net als zijn ouders al die jaren een trouwe klant is gebleven bij @Home en later ziggo.
U ult begrijpen dat ik dit mailadres al die jaren ben blijven gebruiken ls mijn eigen adres, waar ik al mijn correspondentie mee heb gevoerd. Mijn omgeving kent alleen dit emailadres. Ik wil dan ook nadrukkelijk verzoeken om een uitzondering te maken voor mijn verzoek.
Ik zou dat enorm waarderen.
@Cleetware Ik begrijp dat je dit e-mail adres graag over wilt zetten omdat je deze al jaren gebruikt! Helaas is het voor ons niet mogelijk om een uitzondering te maken.
Het argument is dat het met privacy te maken heeft. Welke documenten moet ik overleggen om die privacy te kunnen waarborgen?
We hebben het hier niet over een echtscheiding!
@Cleetware Zoals eerder aangegeven is het helaas niet mogelijk om een e-mailaccount om te hangen naar een ander klantnummer. Mijn bericht waaraan je refereert is van december 2020 toen werden er nog in uitzonderlijke gevallen e-mailadressen omgehangen. Met ingang van juni 2021 zijn de afspraken hierover gewijzigd en alleen in de onderstaande 2 situaties is het nog mogelijk een e-mailadres over te hevelen.
Uitzonderingen
Uiteraard snap ik dat dit niet het antwoord is waarop je gehoopt hebt. Maar helaas kunnen wij geen ijzer met handen breken en afwijken van de afspraken die hierover gemaakt zijn.
@Erik P schreef:De afgelopen jaren zijn inderdaad overname verzoeken van e-mailadressen tussen verschillende adressen en klantnummers op goed vertrouwen verwerkt. Dit gaat vaak goed, maar leidt ook tot discussies bijvoorbeeld bij scheidingen. Er is geen officieel proces voor het alleen overnemen of samenvoegen van e-mail en daarom is mede vanuit privacy oogpunt besloten dat we hiermee stoppen. Er zijn nieuwe regels over afgesproken, sorry voor dit nieuws!
Wat lees ik nu ?? Weer een service die Ziggo wegstreept !!??
Blijkbaar heeft Ziggo geen zin om daarvoor ( voor haar zelf ) enkele regels op te stellen en dus dumpt Ziggo de hele procedure. Blijkbaar heeft Ziggo nu wel oog voor de AVG, terwijl die in andere procedures, vaak terzijde wordt geschoven.
Blijkbaar wil Ziggo jongeren niet aan zich binden. Want als die het huis uitgaan, dan zou juist het overzetten van de mail dé trigger kunnen zijn, om daarvoor een ander/nieuw Ziggo abonnement af te sluiten.
Natuurlijk bespaart Ziggo zo wat geld, want voor het overzetten van een mailbox is wel een techneut nodig. Maar dit is ook weer een ondoordachte actie, duidelijk weer te kort door de bocht. Want zo is het voor uit huis gaande jongeren geen voordeel meer om bij Ziggo te blijven en zijn ze dus vrij om een provider te kiezen die werkelijk betere en/of goedkopere producten/services/voorwaarden heeft. Zo snijdt Ziggo zichzelf ( weer ! ) in de eigen vingers.
Ach .... die Excel managers, die kijken liever naar hun eigen Excel sheets, dan naar de praktijk. En als die sheets dan beweren, dat er ergens wat extra winst valt te behalen, dan zijn ze niet de beroerdste om dat direct te regelen. Wat de gevolgen voor de praktijk en de klanten dan zijn, ach ... dat zien ze toch niet. Typisch Ziggo weer !!
Beste Paul,
Het is wel (technisch) mogelijk, maar er worden nu oneigenlijke argumenten gebruikt om het niet te doen.
Dus omdat jullie tot vorig jaar in andere gevallen problemen hebben gehad, durven jullie nu in een geval waarin het AVG-technisch prima geregeld kan worden de nodige stappen niet nemen.
Ik verzoek dus nogmaals om aan te geven welke stappen ik kan ondernemen om het e-mailadres toch te kunnen overzetten. Je hoeft mij niet op je blauwe ogen te geloven, daarom ben ik bereid alle benodigde documenten te overleggen om het e-mailadres over te kunnen laten zetten.
Het is een verzoek van een trouwe klant, dat jullie zonder geldige reden zomaar naast jullie neerleggen.
Ik wil u dus verzoeken, alsnog positief om mijn aanvraag te oordelen.
@Cleetware ter informatie: mocht het uiteindelijk toch niet mogelijk zijn.
De mailbox blijft nog 6 maanden actief te gebruiken na afsluiten abonnement.
@Bert , dat weet ik, maar dat wil.ik niet. Ik wil het e-mailadres dat ik al 20+ jaar gebruik, blijven gebruiken, maar dan onder mijn eigen account.
Het is mijn basisaccount dat ik voor al mijn correspondentie gebruik en bij heel veel services geregistreerd heb staan. Het voorkomt voor mij enorm veel geregel, terwijl het voor Ziggo bij wijze van spreken een druk op de knop is om het over te zetten.
@Lotte @Paul kan @Cleetware het volledige Ziggo abonnement niet op zijn/haar naam zetten dus abonnement overnemen en later het abonnement verhuizen naar een ander adres?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.