1
Vraag
2
Reacties
Ruud_1957

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

E-mailadres KPN behouden bij overstap naar Ziggo

Mijn vrouw is al ruim 25 jaar geabonneerd op KPN en is bang dat er te veel veranderingen moeten plaatsvinden als we overstappen van KPN naar Ziggo (ik heb zelf een Vodafone abonnement voor mijn mobiel). Met name het feit dat zij haar laptop eigenlijk puur zakelijk gebruikt en haar Outlook gegevens niet kwijt wil is een bron van zorgen voor haar bij eventueel overstappen. Daarom mijn vraag hoeveel er daadwerkelijk verandert bij overstappen van KPN naar Ziggo met name v.w.b. haar Outlook info en haar emailadres?
Vr.gr. Ruud Bijkerk
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Voor zover ik weet kun je het emailadres van KPN behouden na het overstappen. Hier moet je dan uiteraard wel voor betalen, iets van 7 euro dacht ik.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Ruud_1957 wrote:
Mijn vrouw is al ruim 25 jaar geabonneerd op KPN en is bang dat er te veel veranderingen moeten plaatsvinden als we overstappen van KPN naar Ziggo (ik heb zelf een Vodafone abonnement voor mijn mobiel). Met name het feit dat zij haar laptop eigenlijk puur zakelijk gebruikt en haar Outlook gegevens niet kwijt wil is een bron van zorgen voor haar bij eventueel overstappen. Daarom mijn vraag hoeveel er daadwerkelijk verandert bij overstappen van KPN naar Ziggo met name v.w.b. haar Outlook info en haar emailadres?
Vr.gr. Ruud Bijkerk


E-mailadres van KPN?
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
als het e-mailadres van kpn is dan ben je die kwijt zodra het abonnement is stopgezet
is het een extern e-mailadres @eigendomein.nl dan blijf die werken binnen ziggo
Ruud_1957
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, e-mailadres van KPN.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Ruud_1957 wrote:
Ja, e-mailadres van KPN.


Die verlies je bij het overstappen naar een andere provider...
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Voor zover ik weet kun je het emailadres van KPN behouden na het overstappen. Hier moet je dan uiteraard wel voor betalen, iets van 7 euro dacht ik.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Evert wrote:
Voor zover ik weet kun je het emailadres van KPN behouden na het overstappen. Hier moet je dan uiteraard wel voor betalen, iets van 7 euro dacht ik.


Kan inderdaad, maar dat moet je dan wel bij het opzeggen al aangeven bij de helpdesk.
Kost € 7,50 per maand en heet "Email Only"
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Als je echt op Safe wilt kan je de mail nog doorsturen naar je gemaakte nieuwe email adres.

Dan KPN mail op doorsturen naar bijvoorbeeld Ziggo of je maakt een Outlook adres aan.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Je kan ook een overzicht maken van bedrijven en instanties waar je het mailadres moet aanpassen. Daarnaast een lijstje met privé-personen en bedrijven waar je contact met hebt/had. De laatste groep stuur je een mail met de wijzigingen.

Nog beter: een onafhankelijk mailaccount aanmaken...

Zelf zou ik geen €7 betalen voor het behouden van een emailadres. Voor dat geld kun je een eigen domeinnaam registreren met een geheel eigen emailadres.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Ruud_1957, welkom op onze Community. Goed dat je hier je vraag stelt over hoe het straks zit met Outlook en het e-mailadres bij KPN. Zeker wanneer je vrouw dit al zo lang gebruikt en heeft ingesteld. Ik hoop dat je uit de voeten kan met de tips van onze Community leden. We staan hier klaar voor al je vragen 😉
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Ruud_1957 Even een reactie uit de praktijk. Ik heb hier namelijk ook mee te maken gehad.

Als je wilt overstappen van KPN naar Ziggo vervallen in principe je KPN-e-mailadressen. Wel is het mogelijk om je huidige KPN-abonnement te wijzigen in een Email Only-abonnement. Je houdt dan alleen je huidige KPN-e-mailadressen. De kosten daarvan bedragen € 7,50 per maand. Als je eventueel zou overstappen van KPN naar XS4ALL of Solcon hoef je die kosten de eerste 12 maanden niet te betalen, omdat deze providers eigendom zijn van KPN.

Let wel op: je moet je huidige KPN-abonnement wijzigen in een Email Only- abonnement, en niet je huidige abonnement opzeggen. Dat wijzigen kan via de klantenservice van KPN.

Succes!

Piet.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Bedankt voor je toevoeging, Piet! Goed dat je Ruud_1957 hier op wijst. Ik hoop dat hij het op deze manier kan regelen met het e-mailadres 🙂

Ruud_1957, laat je weten hoe het afloopt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic