Een aantal jaar terug heeft mijn opa een Samsung Galaxy S3 tablet gekregen. Destijds de nieuwste, maar nu zeker niet meer. Hier doet hij niet veel op: spelletjes, af en toe een website bekijken en voornamelijk zijn e-mail regelen.
Probleem:
Sinds een aantal maanden kan hij geen e-mails meer versturen (wel ontvangen) en als hij dat probeert krijgt hij een mail van Ziggo dat zijn e-mail geblokkeerd is omdat het gehackt zou zijn en met het verzoek om het wachtwoord te veranderen en alle gegevens te controleren. Deze mail lijkt legit. We hebben zelf (dus niet via de link in de mail) via MijnZiggo alles gecheckt en het wachtwoord veranderd. Dit heeft niet gewerkt.
Hij kan ook niet op de ziggo site komen. Dan zegt het: server niet beschikbaar. (dit gebeurt zowel op zijn netwerk thuis als die bij ons thuis).
Mijn vermoeden was eventueel dat hij een oudere versie van android draait, 4.x, en ik heb dit getest met een andere oude (samsung) tablet. Zelfde probleem.
Wat nu?!?