1
Vraag
2
Reageer en help mee
GideonK

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail wordt continu geblokkeerd; samsung galaxy s3 tablet, oudere android (4.x); "hack".

Een aantal jaar terug heeft mijn opa een Samsung Galaxy S3 tablet gekregen. Destijds de nieuwste, maar nu zeker niet meer. Hier doet hij niet veel op: spelletjes, af en toe een website bekijken en voornamelijk zijn e-mail regelen.

Probleem:
Sinds een aantal maanden kan hij geen e-mails meer versturen (wel ontvangen) en als hij dat probeert krijgt hij een mail van Ziggo dat zijn e-mail geblokkeerd is omdat het gehackt zou zijn en met het verzoek om het wachtwoord te veranderen en alle gegevens te controleren. Deze mail lijkt legit. We hebben zelf (dus niet via de link in de mail) via MijnZiggo alles gecheckt en het wachtwoord veranderd. Dit heeft niet gewerkt.
Hij kan ook niet op de ziggo site komen. Dan zegt het: server niet beschikbaar. (dit gebeurt zowel op zijn netwerk thuis als die bij ons thuis).

Mijn vermoeden was eventueel dat hij een oudere versie van android draait, 4.x, en ik heb dit getest met een andere oude (samsung) tablet. Zelfde probleem.

Wat nu?!?
1 Reactie 1
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Om er vanaf te zijn moet eerst het wachtwoord van Mijn Ziggo worden gewijzigd.
Daarna het wachtwoord van het Email address.
Ten slotte moet het nieuwe wachtwoord voor het Email address worden ingevoerd
voor Inkomende en Uitgaande mail Servers bij Accounts van een Mail Client die in gebruik is.
Dwz op de Samsung Galaxy S3 tablet en op elk ander systeem waarop Ziggo Email wordt gebruikt.

Leuk is anders.

Vraagje: wordt een connectie via een VPN Client gebruikt? Dat kan een blokkade veroorzaken. Dat Emailtje over de hack wordt automatisch verstuurd als je iets doet wat het Ziggo mail system niet prettig vindt.
Een andere oorzaak kan zijn het gebruik van een Email Client op een Phone tijdens een reis in het buitenland.
Dat is tamelijk idioot op die manier, maar zo werkt het nu eenmaal bij Ziggo Mail.
Als je via VPN of in het buitenland uitsluitend WebMail gebruikt ipv een Mail Client, doet dit probleem zich niet voor.

Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic